Kłopoty z rowerem
Widzisz zależy jaka konfiguracja mi się udało przeskoczyć z 6 wolnobiegu na kasetę i jedyne co trzeba było to wyregulować całość ale czasami ta sztuczka się faktycznie nie udaje. Trzeba by zobaczyć na jakieś forum rowerowe po więcej informacji od czego to zależy ale zakładam że rozstaw koronek.
A tak w ogóle to warto przejść na kasetę bo łożyska są szerzej rozstawione i lepiej się ciężar rozkłada przez co jest trwalsze a w wolnobiegu raz ośkę złamałem a następna jak się ugięła to stwierdziłem że lepiej wymienić niż cały czas się tak bawić.
Co do klocków to może za twarda guma(stare leżaki magazynowe) przynajmniej to by było najlogiczniejsze ale pewności nie mam bo z 10 lat temu ostatni raz miałem V-ki.
A tak w ogóle to warto przejść na kasetę bo łożyska są szerzej rozstawione i lepiej się ciężar rozkłada przez co jest trwalsze a w wolnobiegu raz ośkę złamałem a następna jak się ugięła to stwierdziłem że lepiej wymienić niż cały czas się tak bawić.
Co do klocków to może za twarda guma(stare leżaki magazynowe) przynajmniej to by było najlogiczniejsze ale pewności nie mam bo z 10 lat temu ostatni raz miałem V-ki.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Ven0n, przejedź klockami po papierze ściernym może akurat pomoże.
raptofil, leje finish line zielony od wielu lat inni polecają nawet w tym wątku na samym początku jeszcze Rohloffa, olej do smarowania łańcuchów w piłach motorowych a znam takich co smarują zwykłym silnikowym i też daje rade.
Co do piasty to się nie wypowiem daje znajomym na warsztat po prostu.
raptofil, leje finish line zielony od wielu lat inni polecają nawet w tym wątku na samym początku jeszcze Rohloffa, olej do smarowania łańcuchów w piłach motorowych a znam takich co smarują zwykłym silnikowym i też daje rade.
Co do piasty to się nie wypowiem daje znajomym na warsztat po prostu.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Łańcuch smarować tanio można olejem do pił łańcuchowych np. polski Pilarol, co do alfine z kolei to ja bym się mocno zastanowił nad zmiana oleju, bo taka przekładnia to jednak bardzo precyzyjne ustrojstwo i tam akurat nie wiem czy jest sens oszczędzać.
Ven0n, Co do hamulców/klocków to niektóre lubią mocno piszczeć co zależy od klocków (mieszanki gumy) plus obręczy plus warunków atmosferycznych i wilgotności i czystości klocków/obręczy.
Czasem pomaga zamiana klocków stronami - jak się da, czy lekko skośne ustawienie - przód klocka bliżej obręczy niż tył.
Ven0n, Co do hamulców/klocków to niektóre lubią mocno piszczeć co zależy od klocków (mieszanki gumy) plus obręczy plus warunków atmosferycznych i wilgotności i czystości klocków/obręczy.
Czasem pomaga zamiana klocków stronami - jak się da, czy lekko skośne ustawienie - przód klocka bliżej obręczy niż tył.
Odwiedź sobie najpopularniejsze forum rowerowe i masz tam ponad 120 stron wymiany zdań i oględzin wyższości jednego nad drugim.raptofil pisze:czym smarować łańcuch
W telegraficznym skrócie powiem Ci że nie daj sobie wciskać kitu że preparat X jest najlepszy bo ktoś tam używa go ileś lat. Ile osób się wypowie, tyle będzie zdań.
Smarować możesz nawet oliwą do maszyn która jest chyba jednym z najtańszych rozwiązań. Ww. preparaty też nie są złe. Jak jesteś twardziel możesz zrobić kąpiel w parafinie
Od siebie dodam Brunox Top Kett.
Zamienić nie zamienię, bo to są klocki prawy i lewy, jedynie tył z przodem ma sens.max4max pisze:Czasem pomaga zamiana klocków stronami - jak się da, czy lekko skośne ustawienie - przód klocka bliżej obręczy niż tył.
Tylne takie same, bo to komplet nic nie piszczą, przednich za nic się nie da...
Też kątowałem. To jest to własnie, że tył ustawiłem na szybko, bez kątowanie, byle idealnie równo z obręczą.
Może wina leży po stronie obręczy, zauważyłem że delikatnie się "ogumiła" z klocków.
Skoro co rusz musisz walczyć to coś jest nie halo. Jak masz hydrauliki to nie masz czasem nieszczelności ? Ewentualnie odtłuść tarcze. W najgorszym wypadku piekarnik jak czujesz się na siłach.
Moje recenzje oświetlenia na YouTube
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Kompendium wiedzy o akumulatorach Li-ion 18650 / 21700 (update 02.2024)
Kody na Aliexpress, Banggod i inne. Zniżki na latarki Convoy Kody z Chin
Metaliczne klocki będą piszczeć i tyle. Moje na sucho są znośnie ale na mokro budzą całą wioskę Można je trochę uciszyć dając pastę między klocek a tłoczek, niewiele.
A co do v-breaków zrób to co mówi Volo, odtłuść, umyj wysusz. Sprawdź wszystkie połączenia na drodze klocek-rama, wyczyść, przesmaruj, dokręć.
A co do v-breaków zrób to co mówi Volo, odtłuść, umyj wysusz. Sprawdź wszystkie połączenia na drodze klocek-rama, wyczyść, przesmaruj, dokręć.
Ven0n, chodziło o post Volo.
A co do piszczących to to jaj mam na metalikach cichutko, jak jest mokro to nie ma siły będą piszczeć dopóki nie wyschną. A jak hałasują na sucho to zobaczyć czy nie ma jakiegoś wyszczerbienia na tarczy/klockach, jak jest krzywa też będzie wyć, ewentualnie woda z mydłem i przelecieć na papierze ściernym. Dodatkowo klocki klockom nierówne, raz przyoszczędziłem na tanich zamiennikach i wyły niemiłosierne.
Nigdy się nie powinno tego robić bo tarcza się gnie podczas takiego zabiegu i jest jeszcze gorzej, kiedyś tak załatwiłem 2 tarcze bo nie chciało mi się kupić odtłuszczacza, swoją drogą aceton świetnie się sprawdza.Dziubek pisze:Ewentualnie odtłuść tarcze. W najgorszym wypadku piekarnik jak czujesz się na siłach.
A co do piszczących to to jaj mam na metalikach cichutko, jak jest mokro to nie ma siły będą piszczeć dopóki nie wyschną. A jak hałasują na sucho to zobaczyć czy nie ma jakiegoś wyszczerbienia na tarczy/klockach, jak jest krzywa też będzie wyć, ewentualnie woda z mydłem i przelecieć na papierze ściernym. Dodatkowo klocki klockom nierówne, raz przyoszczędziłem na tanich zamiennikach i wyły niemiłosierne.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
@Ven0n, ciekawe bo ja pisałem do @Volo a nie znalazłem informacji o jego sprzęcie.
@madkeinam, jak są czyste, dobrej jakości i pomęczysz je hamowaniem jest względnie. Ja np. swoje uważam za ciche. Jak chce ktoś całkowitą ciszę bez kombinacji to nie ten klocek, ale wymiana ich to nie jest mega trudność, a i z dostępnością problemu nie ma. Po spotkaniu z wodą to słychać Cię z dala, ale to ich "urok". Siła hamowania bądź cisza, coś za coś.
Ogółem można też debatować co jest dla kogo głośne, pisku łańcuchów na mieście to chyba żaden hamulec nie przebija
EDIT :
@Rysiu, niby nie powinno a ludzie robią i żyją. I nie jeżdżą później na takim sprzęcie rekreacyjnie. Zanim cokolwiek się zrobi powinno się pomyśleć 2x i brać wszystkie za i przeciw. No i racja z wypowiedzią do której kierowałem tekst.
@madkeinam, jak są czyste, dobrej jakości i pomęczysz je hamowaniem jest względnie. Ja np. swoje uważam za ciche. Jak chce ktoś całkowitą ciszę bez kombinacji to nie ten klocek, ale wymiana ich to nie jest mega trudność, a i z dostępnością problemu nie ma. Po spotkaniu z wodą to słychać Cię z dala, ale to ich "urok". Siła hamowania bądź cisza, coś za coś.
Ogółem można też debatować co jest dla kogo głośne, pisku łańcuchów na mieście to chyba żaden hamulec nie przebija
EDIT :
@Rysiu, niby nie powinno a ludzie robią i żyją. I nie jeżdżą później na takim sprzęcie rekreacyjnie. Zanim cokolwiek się zrobi powinno się pomyśleć 2x i brać wszystkie za i przeciw. No i racja z wypowiedzią do której kierowałem tekst.
Już sobie poradziłem, tak jak w samochodzie, wkleiłem takie specjalne podkładki wyciszające do klocków, chyba z teflonu one są, nakleja się je na klocek od strony cylinderków.
Pasta nie działała. Tylko w rowerze mało miejsca i trzeba prawie na wcisk robić, bo plastry mają swoją grubość, ale odbija jak trzeba.
Co ciekawe piszczał tylko tył, przód OK...oczywiście czyszczenie i odtłuszczanie było, papierem też klocki traktowałem, ustawiałem symetrię klocek-tarcza (klocki KOOLSTOP).
Pasta nie działała. Tylko w rowerze mało miejsca i trzeba prawie na wcisk robić, bo plastry mają swoją grubość, ale odbija jak trzeba.
Co ciekawe piszczał tylko tył, przód OK...oczywiście czyszczenie i odtłuszczanie było, papierem też klocki traktowałem, ustawiałem symetrię klocek-tarcza (klocki KOOLSTOP).
VenOn klocki mogą Tobie piszczeć: primo - bo ramiona hamulców mogą mieć już za duży luz na piwotach, primo ultimo - same ramiona odkształcają się (uginają) w trakcie hamowania. Tył może w tym przypadku (na tej samej konfiguracji) nie piszczeć bo działają tam dużo mniejsze siły. Na Twoim miejscu wymieniłbym w pierwszej kolejności ramiona i zmierzył czy piwoty nie są wyrobione.
Pzdr
Pzdr