Kłopoty z rowerem

....nie pasujące gdzie indziej...
galad
Posty: 71
Rejestracja: niedziela 12 kwie 2009, 22:07
Lokalizacja: Katowice

Post autor: galad »

ja tym głównie ujeżdżam ulice od czasu do czasu do czasu do lasu i nie zauważyłem jakiś minusów tej opony, opory toczenia w normie.
W poprzednim rowerze fajnie jeździło mi się na tych oponkach a i trwałość ponadprzeciętna.
http://sklep.ottlik.pl/product_info.php ... n0l7ed3m70
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

Żadna z tych opon nie spełni kryterium trwałości. A opona spełniająca kryterium trwałości, nie spełni kryterium ceny. Choć bez złośliwości - po co opony, ktore przeżyją rower kilkukrotnie?
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

Niedawno w trybie "już" musiałem kupić pierwszą lepszą oponę i trafiłem na CST, póki co ponad 200km i kilka hamowań z zablokowanym kołem*, a na oponie ni śladu.
*Co prawda krótkich, bo się przyzwyczaić nie umiem, że nowe klocki hamulcowe Author 3cc tak brutalnie mocno hamują.
Za to ostatnio rodzice kupili komplet kend do swoich rowerów:
http://miastorowerow.pl/opony/35418-ken ... 85005.html
Po przejechanych 160km nawet te trzy cienkie paski się nie zdarły :wink:
Zapowiada się, że trudno będzie zedrzeć te kendy :)

Zostaje tylko problem rdzewiejącej kasety - może niedługo będę wymieniał na 7 rzędową.
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
hoka
Posty: 733
Rejestracja: piątek 15 lis 2013, 01:39
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: hoka »

Nie chcę Cię martwić ale to przecież tylko jeden dzień jeżdżenia więc o niczym to nie świadczy.

Po takiej wycieczce to i na nowych oponach mtb Schwalbe Racing Ralphach nie ma śladu, a jednak po 4 tys kilometrów są już tak łyse że aż dziurawe.

Tymczasem Schwalbe Marathony i po 40 tys są w pełni sprawne i nie widać by się poddawały ;-)
madkeinam
Posty: 505
Rejestracja: środa 25 gru 2013, 22:40
Lokalizacja: Radwanice

Post autor: madkeinam »

Opona powinna się zdzierać, jak się nie zdziera to nie ma przyczepności. Aktualnie używam Geax/Vittoria Saguaro, na tyle po 6200 km jest łysa (czekam na nową), ale przyczepność i na asfalcie i AM ma świetną. Na przedzie miałem Continetala Race King, po 16 tys. km musiałem zmienić - bieżnika miała hoho ale guma tak się postarzała, że musiałem łatać dętkę co ok 300 km. Zmieniłem też na Saguaro, wg. mnie rewelacyjna opona.
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

madkeinam pisze:Opona powinna się zdzierać
Obrazek
Ale chyba nie w takim stopniu jak przedstawiona na zdjęciu rubena - po jednym hamowaniu, niecałe 500km przejechane.
Co ciekawe - reszta bieżnika w normie, dodam też że nie było żadnych buł, a opona była wycentrowana.

Taka opona bardziej przypomina gumkę do gumowania ołówka, jakby się wściec, to można nawet i paznokciem wydłubać bieżnik - przyczepności to to nie miało kompletnie.
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
kemor90
Posty: 129
Rejestracja: czwartek 18 sie 2016, 23:13
Lokalizacja: Ryki

Post autor: kemor90 »

Nie strasz tą Rubeną bo też się na nie połasiłem po niemiłych przygodach z drogim Continental-em...
Pierwsze wrażenie dobre ale dopiero z tydzień na obręczach i koło 100 km, a nie widzi mi się znowu zmiana w ciągu sezonu.
Ostatnio zmieniony sobota 06 maja 2017, 15:56 przez kemor90, łącznie zmieniany 1 raz.
MCSubi
Posty: 538
Rejestracja: poniedziałek 23 lis 2009, 20:34
Lokalizacja: ok. Wrocławia

Post autor: MCSubi »

reszta bieżnika w normie, dodam też że nie było żadnych buł, a opona była wycentrowan
To typowy przykład wady obręczy, przez co klocki blokują zawsze w tym samym miejscu.
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

Właściwie to w dwóch, albo trzech miejscach tak zdarło - to właśnie te trzy hamowanka z "piskiem" :)

Swoją drogą, mam problem z ustawieniem przednich nowych klocków hamulcowych "Author 3cc"
Tył działa idealnie, za nic nie chce wydać dźwięku, przód okrutnie skrzypi, dzisiaj ustawiałem kilkanaście razy hamulce na płasko do obręczny, kątowałem i za każdym razem to nie jest pisk, tylko przeraźliwy hałas - aż wszystkie koty z miasta pewnie pouciekały jak zahamowałem w ramach testu :zawstydzony: :[


Obręcze też nowe.

Przykładowe zdjęcia tylnych klocków.
Obrazek
Obrazek
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Co do kasety to dołóż trochę więcej i wybierz coś z grupy Alivo(Singapore), Deore, SLX(Japan) jeszcze ani razu mi nie zardzewiały i mają o wiele lepszą żywotność. Te najtańsze z Chin "ruda" obsiada nawet jak w schowku stoją widzę to po mieszczuchu gdzie nie me sensu szaleć. Do jednego i drugiego leje finish line zielony bo nie wysycha od tak sobie, nie skrzypi po wodzie do tego jest dosyć lepki i dobrze sobie radzi nawet po błocie.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Awatar użytkownika
Ven0n
Posty: 194
Rejestracja: sobota 06 lut 2016, 17:31
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ven0n »

Ok :)
A co z tymi hamulcami ? Brzmią jak klakson kolejowy, obręcze nowe, klocki też, całość ma 30km przejechane... czekać aż się dotrą ? wyczyścić ? ustawiać do skutku ?
Convoy S2 3.04A by Dariusz70
UltraFire S5 Mod
Convoy S2+ 3x XP-G
Convoy C8 XML U4 1C
Convoy C8 XP-G
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Rysiu. pisze:Co do kasety to dołóż trochę więcej i wybierz coś z grupy Alivo(Singapore), Deore, SLX(Japan) jeszcze ani razu mi nie zardzewiały i mają o wiele lepszą żywotność.
Rysiu., Jakbyś przejrzał temat a zwłaszcza zdjęcie 'kasety" na drugiej jego stronie, to byś zauważył pewnie, że to nie "kaseta" a wolnobieg 6-rzędowy. Wyboru tu praktycznie nie ma trzeba kupić shimano MF-TZ20 lub zmieniając na 7-rzędowy MF-TZ21. Nie ma żadnych grup alivio, deore , slx itd
Żeby była możliwość jak piszesz wyżej to trzeba wymienić tylne koło w całości, manetki, przerzutkę tylną i być może przednią też.
Więc sens tego jest raczej mały, już lepiej kupić rower z kołem pod kasetę.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

max4max, faktycznie mój błąd zasugerowałem się opisem i tylko rzuciłem okiem na rdze i napis "China".
W takim przypadku faktycznie trzeba by rawke wymienić ale nie widzę sensu wymieniania całej reszty czyli "manetki, przerzutkę tylną i być może przednią też".
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

W sumie częściowo racja o ile zamontować wtedy kasetę 7 rzędową, ale manetkę prawą i tak trzeba wtedy wymienić na 7 rzędowa. Ja po prostu założyłem od razu popularniejszą kasetę 8 rzędową...
ODPOWIEDZ