Dodatkowe światła drogowe LED ze sklepu Jula

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
Rander
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Dębica & Warszawa

Dodatkowe światła drogowe LED ze sklepu Jula

Post autor: Rander »

Witajcie.

Tak sobie przypadkowo wszedłem na stronę Jula i znalazłem:

Lampy LED

Jakoś nie mogę namierzyć tych lamp na jakiejś "normalniejszej" stronie.

Wygląda, jakby obudowa robiła też za radiator.
Widział to ktoś?
Warte to cokolwiek?
Pozdrawiam.

Adam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Obudowa na 100% jest radiatorem. Jak ogniskowa jest ustawiona prawidłowo to zaświecą jak trzeba. Podejrzewam jednak, że dobre światła dalekosiężne na halogen + dobry palnik xenonowy da lepszy zasięg. Barwa ledów dość kiepska, lepiej było by uderzać w 4 lub 5K.
ILPT
Rander
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Dębica & Warszawa

Post autor: Rander »

skaktus pisze:Obudowa na 100% jest radiatorem. Jak ogniskowa jest ustawiona prawidłowo to zaświecą jak trzeba. Podejrzewam jednak, że dobre światła dalekosiężne na halogen + dobry palnik xenonowy da lepszy zasięg. Barwa ledów dość kiepska, lepiej było by uderzać w 4 lub 5K.
Mam komplet reflektorów projekcyjnych H1 na xenonach w temperaturze 4300. Temperatura ta bardzo podobna (na pierwszy rzut oka nie do odróżnienia) do typowego halogenu.
Teraz od pewnego czasu leżą w pudle.

Problem jest z odbłyśnikami: w ciągu nieco ponad dwóch lat trzy razy dawałem do regeneracji - jedna lampa raz, druga dwukrotnie.
Żeby lampę rozebrać, trzeba się trochę nagimnastykować w brytfannie z gorącą wodą.

Drugi problem:
Bardzo jasno świecą "pod zderzak", stąd na zasadzie kontrastu z przodu (z większej odległości) niewiele widać. Musiałbym je chyba "przeogniskować", aby słabszy strumień szedł w dół, a mocniejszy w przód.

Trzeci problem:
Ostra linia odcięcia przy światłach mijania.
Przy zwykłym H4 linia jest dość "miękka", ponadto część światła jednak świeci wyżej - stąd np. widać znaki i tablice drogowe. Przy xenonach widać słupek, a powyżej "widać ciemność".
Kilka razy już o mało nie wjechałem pod zbyt niskie gałęzie, których praktycznie nie widziałem.

Dlatego myślę reflektory jakie mam na H4 wykorzystywać tylko jako światła mijania, a dokupić reflektor (lub belkę) LED jako światła drogowe.
Reflektor z linka jest stosunkowo tani, za cenę jednej Helli można cztery takie zanabyć.
Pozdrawiam.

Adam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Palnik xenonowy ma około 30W, skoro musiałeś tak często regenerować lustra, świadczy to tylko o ich bardzo słabej jakości. Dla przykładu - lampy na H1, zamienniki tzw. projektorów do Golfa 3, też na h1, żarówka 55W. Przebieg ponad 40 000 km a lustro w stanie bdb.

Problem 2 i 3 - kiepska jakość produktu daje efekt nieprawidłowego rozłożenia światła. Może to też być po części wina palnika. Linia odcięcia w światłach na soczewkach zawsze będzie ostra i wyraźna i prędzej tratował bym to jako zaletę. Istnieją też soczewki z nacięciami na przesłonie, które mają ostre odcięcie, ale "puszczają" trochę światła ponad linię dając dodatkowe doświetlenie dla znaków itd.
ILPT
Rander
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Dębica & Warszawa

Post autor: Rander »

skaktus pisze:Palnik xenonowy ma około 30W, skoro musiałeś tak często regenerować lustra, świadczy to tylko o ich bardzo słabej jakości.
Tu całkowita zgoda.
skaktus pisze:Dla przykładu - lampy na H1, zamienniki tzw. projektorów do Golfa 3, też na h1, żarówka 55W. Przebieg ponad 40 000 km a lustro w stanie bdb.
Moc to nie wszystko.
Ważna jest jeszcze choćby emisja UV.
skaktus pisze:Problem 2 i 3 - kiepska jakość produktu daje efekt nieprawidłowego rozłożenia światła. Może to też być po części wina palnika. Linia odcięcia w światłach na soczewkach zawsze będzie ostra i wyraźna i prędzej tratował bym to jako zaletę. Istnieją też soczewki z nacięciami na przesłonie, które mają ostre odcięcie, ale "puszczają" trochę światła ponad linię dając dodatkowe doświetlenie dla znaków itd.
Mam cały dobry układ: dobre palniki Philipsa, cała konstrukcja lampy dobra, dobra szklana soczewka. Porządne przetwornice, wszystkie kable silikonowe, dobre szczelne złączki.
Ktoś tylko oszczędził na lustrach: gówniana wytłoczka, powleczona chromem.

Spróbuję może kupić gdzieś nowe, lepsze.
Najpierw jednak chyba dam do próżniowego napylenia - raczej będzie lepsze od chiskich "sreberek".
Pozdrawiam.

Adam
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dobre palniki są wykonane z szkła kwarcowego i nie emitują UV. Tak samo żarówka. UV to nie wszystko, do uszkodzenia luster najczęściej dochodzi z powodu wysokiej temperatury i kiepskiej jakości lustra.

Piszesz że masz reflektory na H1 i masz dobre palniki Philipsa - Philips nie robi Palników xenonowych na H1, jeśli już to na rynki brazylijskie. Jeśli masz palnik z Chin czy to Allegro, nie jest to oryginalny palnik.

Próżniowe napylanie to jedyny sposób regeneracji. Jeśli wcześniejsze napylanie było kiepskie, oddaj do innego zakładu.
ILPT
marcho
Posty: 43
Rejestracja: wtorek 17 sty 2012, 17:30
Lokalizacja: DG

Post autor: marcho »

skaktus pisze:Piszesz że masz reflektory na H1 i masz dobre palniki Philipsa - Philips nie robi Palników xenonowych na H1, jeśli już to na rynki brazylijskie. Jeśli masz palnik z Chin czy to Allegro, nie jest to oryginalny palnik.
robi :wink:

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/cpin ... =858094KX2

http://www.philipshidkits.com/h1-xenon- ... sion-kits/
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Dlatego napisałem że robi, ale nie na nasz europejski rynek ;) A oryginalność takich palników jest bardzo dyskusyjna ;)
ILPT
Rander
Posty: 20
Rejestracja: niedziela 23 lut 2014, 23:26
Lokalizacja: Dębica & Warszawa

Post autor: Rander »

skaktus pisze:Dlatego napisałem że robi, ale nie na nasz europejski rynek ;)
Ale są dostępne w Polsce.
skaktus pisze:A oryginalność takich palników jest bardzo dyskusyjna ;)
Mimo wszystko powinny być lepsze od jakichś 中國製造 :mrgreen:

Moje po kilku latach pracy wyglądają i świecą bez zauważalnej różnicy względem nowych.
Pozdrawiam.

Adam
BKK
Posty: 595
Rejestracja: sobota 12 lut 2011, 05:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BKK »

Rander, skoro nie wiesz, czy są oryginalne, to nie wiesz, kto wstawił markę. Papier przyjmie wszystko. Sam napis jakości nie czyni.
ODPOWIEDZ