Do szosówki, co najlepszego w tej cenie?

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
Tobek
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 19 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: Mysłowice

Do szosówki, co najlepszego w tej cenie?

Post autor: Tobek »

Witam serdecznie na forum ;)

Witam. Poszukuję oświetlenia na przód do szosówki.
Mogę przeznaczyć na nią ok. 70zł. Co najlepszego mogę dostać w tej cenie? Zależy mi na silnym snopie światła.

Pozdrawiam czekam na szybką odpowiedź.

Ps. Ewentualnie propozycje tylnej lampki do 40zł.
Obrazek
Obrazek
rafalklis
Posty: 888
Rejestracja: niedziela 15 lut 2009, 23:53
Lokalizacja: Busko Zdrój
Kontakt:

Re: Do szosówki, co najlepszego w tej cenie?

Post autor: rafalklis »

Byyyyło nie raz nie dwa.

A w skrócie. W tej cenie kupisz coś, co jedynie pokaże Twoją obecność na drodze.
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Coś tam się jednak da... wejdź sobie na http://www.solarforcestore.com wybierz latarkę za $20-25, nie musisz jej nawet modawać, bo taka, jaką dostaniesz "z fabryki" jest całkiem OK. Do tego uchwyt rowerowy - też tam takowe mają i gotowe. Później, jak Ci się już taka lampka znudzi, możesz pokusić się o modowanie i inne zabawy.
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 638
Rejestracja: środa 15 paź 2008, 10:47
Lokalizacja: Tychy

Post autor: bandit »

greg, to jest jakies wyjscie ale chyba sporo bedzie przekraczalo cenowo zakladana kwote przez Tobek. Chyba ze juz ma ogniwa 18650 i ladowarke do nich to co innego ale znajac zycie bedzie sie musial w nia najpierw zaopatrzyc.. Wiec Tobek posiadasz juz ladowarke i ogniwa li-ion do takich latarek ?

A jesli chodzi o lampke do tylu to polecam http://www.allegro.pl/item692657576_lam ... ichia.html

lub taka http://www.allegro.pl/item670682423_sup ... 8r_01.html

Powinny swiecic tak samo lecz jest mniejsza, wedlug mnie ladniejsza ale to jak wiadomo kwestia gustu :-)

Tylko proponuje zamontowanie jej dosc nisko nie na sztycy bo jest naprawde bardzo mocna ;-)
Awatar użytkownika
greg
Posty: 3535
Rejestracja: środa 08 paź 2008, 00:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: greg »

Większość Solarforce-ów ma w komplecie aku 18650, albo baterie 2x CR123A, w specyfikacjach wszystko jest ładnie opisane. Do tego ładowarka z DX za $6 i gotowe.
hbr
Posty: 18
Rejestracja: wtorek 17 cze 2008, 10:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hbr »

Na tył LD130 i LD170 Cateye'a są przyzwoite i mieszczą się w zadeklarowanej kwocie. Natomiast mg mnie warto pokusić się na Smart Superflash, choć te na allegro są dziwnie drogie, ja zapłaciłem połowę tego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tobek
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 19 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Tobek »

Na tył wezmę chyba tego Smarta.
Ale bardziej martwi mnie przód. Chciałbym coś gotowego do jazdy(nie pozycjonówke!) i dobrego do ok. 100zł.

Może np. MacTronic MLF-1W ? MacTronic NDB-4W ?
Może np. Kellys RHL-09 ? Jakiś Kellys?
Może np. Adder RHL-11V ?
Może np. Jakiś Cateye?
Może np. Jakaś Sigma?

Skomentujcie lampki, proponujcie itd.. Na prawdę potrzebują najlepszej lampki :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

no cóz te wszystkie firmówki są raczej słabe tym bardziej w cenie do 150.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15335 16,42

mój typ
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6937 23,00
Awatar użytkownika
Tobek
Posty: 9
Rejestracja: niedziela 19 lip 2009, 19:18
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Tobek »

Firmówki, wolę coś bardziej dedykowanego wprost dla rowerów..

hmm..
Obrazek
Obrazek
hbr
Posty: 18
Rejestracja: wtorek 17 cze 2008, 10:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hbr »

A bocialite? Niby szeroko świeci, ale może Bocian by w drodze wyjątku dał weższą optykę? :)
Obrazek
Awatar użytkownika
marcus
Posty: 257
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 13:33
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: marcus »

uważam że one są bardziej dedykowane niź te te cateye czy sigmy
looty
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2009, 22:14
Lokalizacja: Józefosław k. W-wy

Post autor: looty »

greg pisze:Coś tam się jednak da... wejdź sobie na http://www.solarforcestore.com wybierz latarkę za $20-25, nie musisz jej nawet modawać, bo taka, jaką dostaniesz "z fabryki" jest całkiem OK. Do tego uchwyt rowerowy - też tam takowe mają i gotowe. Później, jak Ci się już taka lampka znudzi, możesz pokusić się o modowanie i inne zabawy.

Witam wszystkich, bardzo ciekawe tworzycie forum.

Trafiłem tu szukając przedniej lampy do roweru i powoli skłaniam się ku http://www.solarforcestore.com/servlet/ ... LED/Detail
+ "legendarne" gumowe mocowanie ;)

Mam pytania dotyczące tej latarki, może będziecie w stanie pomóc.
1) Czy Trustfire 16 kupiony na solarforcestore.com to będzie taki sam jak Trustfire 16 zakupiony na XD? Różne są w sieci (również na tym forum) opinie o sprzęcie z XD, a wyrzucać 55$ na latarkę, nawet z akku i ładowarką nie chcę.

2) Czy w tej cenie (55$ za komplet z akku i łdowarką) Trustfire 16 to jest optymalna lampka na rower, czy może lepiej wziąć coś innego? Jeżdżę 2*20 km dziennie, rano i wieczorem, 1/3 las, 2/3 miasto, 90% miasta to ścieżki rowerowe. Priorytetem jest dla mnie bycie widocznym, a może raczej wyróżnianie się w mieście, także w dzień - sam jestem kierowcą samochodu i często w ostatniej chwili zauważam zbliżający się do skrzyżowania rower jadący po ścieżce. A mocne, błyskające światło o zimnej barwie bardzo poprawia widoczność rowerzysty.

pozdrawiam

looty
Awatar użytkownika
swietlik
Posty: 489
Rejestracja: sobota 22 lis 2008, 22:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: swietlik »

Moim zdaniem, mając skupione 900 lumenów na kierownicy będziesz nie tyle się wyróżniał, ile będziesz zagrożeniem w ruchu drogowym. O świetle błyskającym się nie wypowiem, bo cisną się jedynie wyrazy nieparlamentarne.
Awatar użytkownika
Steff.k
Posty: 401
Rejestracja: niedziela 06 sty 2008, 13:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Steff.k »

Siema :-)

Dlaczego akurat ta? Gdzie jest napisane że za 55$ jest cały komplet bo nie widzę? Jeszcze chciałem dodać ze z taką diodą i strobo to się nie da jechać. Światło jest za mocne, odbija się od np. znaków i po kilku sekundach jazdy już się nie da ;-). 20 km to pewnie jakieś pół godziny świecenia, czyli nawet na maks jeden akus na wyjazd by wystarczył.
Zamiast gumiaka ja bym brał TO co prawda dopiero do mnie leci, ale miałem podobny ( równoległe mocowanie pasków, a nie prostopadłe jak w tym) i był naprawdę git :-D.
looty
Posty: 5
Rejestracja: niedziela 20 wrz 2009, 22:14
Lokalizacja: Józefosław k. W-wy

Post autor: looty »

Dziękuję za odpowiedzi.

swietlik - domyślam się, że chodzi Ci o to, że taka lampa może oślepiać innych. Ale czy to nie zależy od tego jak będzie ustawiona? Co do niecenzuralnych słów ad błyskające światło - mi się takie cisną na usta przynajmniej raz dziennie, gdy rozmawiający przez komórkę/zapalający papierosa/obsługujący właśnie radio/zapalczywie dłubiący w nosie kierowca zajeżdża mi drogę, bo skręca przecinając ścieżkę rowerową i nie patrzy co się dzieje wokół niego. Jeśli mogę zwrócić jego uwagę migoczącym światłem na chwilę przed tym jak wykona ten manewr, to będę to robił.
BTW, żarówka H7 w którą są wyposażone reflektory mojego samochodu świeci strumieniem o mocy 1500 lumenów.


Steff.k - sądzę że ta, ponieważ ma równomierny snop światła - pewnie niefachowo to nazwałem, ale jak zobaczysz zdjęcia, to będziesz wiedział o co mi chodzi.
Wiem że jest ładowarka i akku bo piszą o tym w szczegółowym opisie.
Trustfire 900 Lumens SSC P7 LED 3 Mode Flashlight Set F16 with 1x 18650 and Charger
* Uses a Seoul Semiconductor P7 LED Orange Peel Reflector
* LED Lifetime up to 50,000 hours
* 3 Outputs: High(900 Lumnes), Low(300 Lumens), Strobe(800 Lumens)
* Standard ON/OFF clicky switch
* Uses 1 x 18650 3.7v rechargeable battery (included)
* Comes with Trustfire Multifuntional Charger 110-240V
* Comes with Lanyard and Holster
* Weight: 180g (without battery)
* Size: 155 mm (L) x 39 mm (head D) x 28 mm
* Runtime: 120 mins
Czas pracy podany w opisie - 2 h. to nawet więcej niż potrzebuję na cały dzień. Choć to zapewne dotyczy trybu low... Tak czy inaczej jestem otwarty na sugestie.
ODPOWIEDZ