Latarka DIY 4xXP-G, zabawa na CNC
Latarka DIY 4xXP-G, zabawa na CNC
Witam!
Przedstawię swój projekcik, którego nie mam czasu dokończyć na 100%, ale działać - działa Na początek przyznam, że projekt midi'ego mnie mocno zainspirował, więc uchwyt na kierownice niemalże na żywca skopiowałem. Ponieważ technika CNC to moje hobby, postawiłem w ramach zabawy i ćwiczeń wykonać taką obudowę, która ma na ciasno dopasowane miejsca pod ledy, kolimatory, szybkę z pleksy i tylną pokrywę z alu. Zastosowałem 4 ledy cree XP-G. Dlaczego tylko xp-g? Ponieważ takie po prostu miałem i cały czas używałem, właściwie to tylko obudowę wykonałem nową, bo stara składała się z kawałka radiatora i profilu kwadratowego alu - brzydula ale ładnie świeciło. Sterownik mam jakiś tani z DX, który mi daje 1400mA na wyjściu, zasilanie 5x18650, ledy w szeregu. Pytanie: jaki sterownik mi polecacie umożliwiający zmianę trybów za pomocą sterowania pwm?
Latarka nie jest ukończona, ponieważ wciąż brakuje włącznika "kciukowego", kable i złącza są prowizoryczne, sterownik -wiadomo, zasobnik na akumulatory też wymaga modyfikacji i anodowanie - najlepiej na czarno.
Filmik z produkcji:
https://www.youtube.com/watch?v=5tlF1OrkuEc
Edit:
Aktualne zdjęcia oświetlenia:
Anodowanie okazało się dobrym pomysłem, gdyż czasem jadąc za dnia zdarzało się, że słońce reflektowało z gładkich powierzchni latarki i oślepiało. Teraz ten problem już się nie pojawia - czarna, matowa powierzchnia nie odbija tak światła. Dodatkowo warstwa anody zabezpiecza aluminium. No i teraz to jeszcze bardziej kozacko wygląda i pasuje do czarnej ramy rowerowej .
Przedstawię swój projekcik, którego nie mam czasu dokończyć na 100%, ale działać - działa Na początek przyznam, że projekt midi'ego mnie mocno zainspirował, więc uchwyt na kierownice niemalże na żywca skopiowałem. Ponieważ technika CNC to moje hobby, postawiłem w ramach zabawy i ćwiczeń wykonać taką obudowę, która ma na ciasno dopasowane miejsca pod ledy, kolimatory, szybkę z pleksy i tylną pokrywę z alu. Zastosowałem 4 ledy cree XP-G. Dlaczego tylko xp-g? Ponieważ takie po prostu miałem i cały czas używałem, właściwie to tylko obudowę wykonałem nową, bo stara składała się z kawałka radiatora i profilu kwadratowego alu - brzydula ale ładnie świeciło. Sterownik mam jakiś tani z DX, który mi daje 1400mA na wyjściu, zasilanie 5x18650, ledy w szeregu. Pytanie: jaki sterownik mi polecacie umożliwiający zmianę trybów za pomocą sterowania pwm?
Latarka nie jest ukończona, ponieważ wciąż brakuje włącznika "kciukowego", kable i złącza są prowizoryczne, sterownik -wiadomo, zasobnik na akumulatory też wymaga modyfikacji i anodowanie - najlepiej na czarno.
Filmik z produkcji:
https://www.youtube.com/watch?v=5tlF1OrkuEc
Edit:
Aktualne zdjęcia oświetlenia:
Anodowanie okazało się dobrym pomysłem, gdyż czasem jadąc za dnia zdarzało się, że słońce reflektowało z gładkich powierzchni latarki i oślepiało. Teraz ten problem już się nie pojawia - czarna, matowa powierzchnia nie odbija tak światła. Dodatkowo warstwa anody zabezpiecza aluminium. No i teraz to jeszcze bardziej kozacko wygląda i pasuje do czarnej ramy rowerowej .
Ostatnio zmieniony czwartek 17 sie 2017, 11:59 przez philut, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo fajna robota, zazdroszczę możliwości zabawy CNC.
Co do sterownika to Mrelektronik ma fajne sterowniki step-down, tylko PWM musisz zrealizować dodatkowym układem albo użyć potencjometru do płynnej regulacji(mam tak zrobione w starym projekcie i fajnie to działa).
Co do sterownika to Mrelektronik ma fajne sterowniki step-down, tylko PWM musisz zrealizować dodatkowym układem albo użyć potencjometru do płynnej regulacji(mam tak zrobione w starym projekcie i fajnie to działa).
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Na Kaidomain na pewno coś znajdziesz.
Ostatnio zmieniony piątek 10 cze 2016, 20:59 przez michal1, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę o przeniesienie do kosza.
Ostatnio zmieniony piątek 10 cze 2016, 20:58 przez michal1, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak zmienić na równolegle zasilanie i diody to przy max. 1400mAh na emiter wyjdzie 5,6A, więc kiepskie rozwiązanie. MR nie jest taki drogi kupowałem MR2007LV za około 50-60zł.
Ostatnio zmieniony piątek 10 cze 2016, 20:27 przez Rysiu., łącznie zmieniany 1 raz.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
Proszę o przeniesienie do kosza.
Ostatnio zmieniony piątek 10 cze 2016, 20:49 przez michal1, łącznie zmieniany 1 raz.
michal1, jesteś userem z dużym dorobkiem postów do tego bardzo aktywnym ale mam prośbę byś może trochę ograniczył bezmyślne (automatycznie przychodzące na myśl) pisanie o niektórych rzeczach, bo do wielu z Twoich wypowiedzi można się odnieść, bo nie zawsze do końca masz rację i bywa, że wręcz potrzeba interwencji po Tobie, by ktoś nie zrobił głupstw, jakie proponujesz. Powyżej jest z 1 przykładów.
ElSor,
Przepraszam, postaram się popracować nad jakością moich wypowiedzi. Czasami napiszę coś bez namysłu i wychodzą głupoty.
Miałem na myśli że oba rozwiązania przez Was podane nie nadają się ot tak. Trzeba przemyśleć sterowanie.
Podajcie może tylko linka do tej przetwornicy, to ta za 30zł?
Jednocześnie proszę o usunięcie moich postów z tego tematu. Dzięki.
Jeszcze raz przepraszam.
Przepraszam, postaram się popracować nad jakością moich wypowiedzi. Czasami napiszę coś bez namysłu i wychodzą głupoty.
Miałem na myśli że oba rozwiązania przez Was podane nie nadają się ot tak. Trzeba przemyśleć sterowanie.
Podajcie może tylko linka do tej przetwornicy, to ta za 30zł?
Jednocześnie proszę o usunięcie moich postów z tego tematu. Dzięki.
Jeszcze raz przepraszam.
http://allegro.pl/przetwornica-driver-l ... 35810.html
Najprostsze tryby to przełącznik wielopozycyjny i dzielnik napięcia z przełączalnym 1 z rezystorów dzielnika lub potencjometr. Nie trzeba się bardzo znać, żeby dołożyć to extra, tym bardziej, ze jest o tym w instrukcji.
Następnym razem zaświecisz dobrym przykładem, bez potrzeby interwencji innych (np polecając Convoya z AMCkami dla nowego usera, bo to jest wręcz idealne połączenie na start a nikomu, poza Tobą nie chce się tak ciągle o tym pisać).
Najprostsze tryby to przełącznik wielopozycyjny i dzielnik napięcia z przełączalnym 1 z rezystorów dzielnika lub potencjometr. Nie trzeba się bardzo znać, żeby dołożyć to extra, tym bardziej, ze jest o tym w instrukcji.
Są dobrym przykładem pokazującym dlaczego nie iść tą drogą.michal1 pisze:Jednocześnie proszę o usunięcie moich postów z tego tematu. Dzięki.
Następnym razem zaświecisz dobrym przykładem, bez potrzeby interwencji innych (np polecając Convoya z AMCkami dla nowego usera, bo to jest wręcz idealne połączenie na start a nikomu, poza Tobą nie chce się tak ciągle o tym pisać).