JAK ROZPOZNAĆ CZY REFLEKTOR JEST XENON CZY BI-XENON??
JAK ROZPOZNAĆ CZY REFLEKTOR JEST XENON CZY BI-XENON??
Witam!
Jak w temacie,zakładam nowy temat ,ponieważ nie chcę by gryzł się z tym innym.
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam Piotrek.
Jak w temacie,zakładam nowy temat ,ponieważ nie chcę by gryzł się z tym innym.
Proszę o podpowiedzi.
Pozdrawiam Piotrek.
co ty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
Ostatnio zmieniony wtorek 19 maja 2015, 14:51 przez marcus, łącznie zmieniany 1 raz.
Przecież napisał dobrze, że bixenon ma tylko palnik który jest od mijania i drogowych a xenon tylko krótkie dlatego musi mieć halogen żeby były jeszcze drogowe.marcus pisze:co ty za głupoty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
Nitecore Tube
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
Olight i3E 10440
Acebeam H10
X1 3x XP-L 4.2A by GREG
Astrolux Mf02
Astrolux Mf04
Blf GT
A nie wiem może coś krzywo przeczytałem, sry
Ale on ma długie osobno i chodzi mu czy xenon od krótkich pełni także funkcje długich, przysłona sie podnosi. Czyli razem 4 długie światła.
https://www.youtube.com/watch?v=7y1lrM4FVGY
Ale on ma długie osobno i chodzi mu czy xenon od krótkich pełni także funkcje długich, przysłona sie podnosi. Czyli razem 4 długie światła.
https://www.youtube.com/watch?v=7y1lrM4FVGY
A moze tez byc bixenon z xenonami na mijania bez przyslony i xenonami na dlugichmarcus pisze:co ty piszesz, bixenon ma przysłonę która sie podnosi i światło nie jest odcinane,cmsydney pisze:Biksenon ma tylko palnik. Ksenon ma palnik i halogen. Należy więc włączyć drogowe i zobaczyć czy zapaliła się oddzielną żarówka.
bi xenon moze byc bez halogenowych drogowych jak z halogenami wtedy są 4 długie światła (Astra 3,4 & Vectra po lifcie )
Ostatnio zmieniony wtorek 19 maja 2015, 20:06 przez Jacekkg, łącznie zmieniany 1 raz.
Reflektor xenon soczewkowy ma palnik typu S np D1S, D2S itd... Miedzy soczewką a palniekiem jest przesłona która "odcina" swiatło żeby nie oslepiać jadących z naprzeciwka.
Bixenon ma tą przesłonę na elektromagnesie i po włączeniu długich przesłona jest odchylana, tym samym strumień swiatła palnika nie jest w żaden sposób "odcinana"/przesłaniany
W niektórych autach jest dodatkowa żarówka typu Hx np ja mam H1 które świecą jako światła długie razem xenonem. Ta dodatkowa lampa jest zapalana jeśli mając wyłączone światła mijania chcemy mignąć długimi.
Luxwageny czyli audi występowały z lampami xenon lub bixenon Mając xenon można go przerobić na bixenon poprzez założenie ruchomej przesłony. Elektromagnes ma swoją elektronikę sterującą wiec wystarczy podłączyć go pod zasilanie światła drogowego. Podanie napięcia powoduje odchylenie przesłony
Nie wiem czy wszystkie przesłony, ale część z nich ma możliwość przestawienia światła "europejskiego" na uniwersalne tzn "akceptowalne" np w UK. Na przesłonie jest ruchomy element zmieniający sposób odcięcia światła.
Bixenon ma tą przesłonę na elektromagnesie i po włączeniu długich przesłona jest odchylana, tym samym strumień swiatła palnika nie jest w żaden sposób "odcinana"/przesłaniany
W niektórych autach jest dodatkowa żarówka typu Hx np ja mam H1 które świecą jako światła długie razem xenonem. Ta dodatkowa lampa jest zapalana jeśli mając wyłączone światła mijania chcemy mignąć długimi.
Luxwageny czyli audi występowały z lampami xenon lub bixenon Mając xenon można go przerobić na bixenon poprzez założenie ruchomej przesłony. Elektromagnes ma swoją elektronikę sterującą wiec wystarczy podłączyć go pod zasilanie światła drogowego. Podanie napięcia powoduje odchylenie przesłony
Nie wiem czy wszystkie przesłony, ale część z nich ma możliwość przestawienia światła "europejskiego" na uniwersalne tzn "akceptowalne" np w UK. Na przesłonie jest ruchomy element zmieniający sposób odcięcia światła.
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Mam w domu jakieś dwa biksenony. Oryginały z jakiegoś auta. Elektromagnesy w nich mają jednak po trzy wyprowadzenia. I zastanawiam się jak to działa - masa, podtrzymanie i impuls uchylający? Czyli w momencie przełączania idzie impuls na ten trzeci, a potem tylko mały prąd do utrzymania przesłony, czy jakoś inaczej?
Jest tak jak piszesz. Do odchylenia idzie większa siła, a potem jest podtrzymanie. Niestety nie wiem czy jest potrzebny dodatkowy układ, sterujący,czy wystarczy podać na dwa piny po 12V oraz masa na 3pin...BKK pisze:Mam w domu jakieś dwa biksenony. Oryginały z jakiegoś auta. Elektromagnesy w nich mają jednak po trzy wyprowadzenia. I zastanawiam się jak to działa - masa, podtrzymanie i impuls uchylający? Czyli w momencie przełączania idzie impuls na ten trzeci, a potem tylko mały prąd do utrzymania przesłony, czy jakoś inaczej?
hmm, a są jeszcze jakieś takie przypadki ? do tej pory każde lampy z którymi miałem styczność miały większe średnice, jest to zwyczajnie podyktowane względami praktycznymi. Jak świeci taki biksenon w crv? skoro nie ruszali średnicy to musi być coś kosztem czegoś.......John pisze:Nie zgodzę się.lec pisze:bi-xenon ma zawsze większą średnice niż zwykły xenon
Są wyjątki, jak soczewka biksenon z hondy crv.
Średnica szkła to 2,5".