Jak odkręcić głowicę w starym kranie???

....nie pasujące gdzie indziej...
tnt_gt
Posty: 576
Rejestracja: sobota 06 mar 2010, 13:50
Lokalizacja: Piła

Jak odkręcić głowicę w starym kranie???

Post autor: tnt_gt »

Mam problem z wymianą głowicy w kranie do podlewania ogródka.

Obrazek

Głowica jest już stara i ciężko się nią kręci, więc postanowiłem ją wymienić.
Powiedzieć prosto, zrobić trudniej.

Niestety giwnt głowicy jest tak zakamieniony, że nie mogę jej ruszyć.
Klucz francuski czy szczypce hydrauliczne nie dały rady.

Macie może pomysł jak ją odkręcić? Próbowałem ją rozgrzewać, ale chyba za słabo, bo nadal nie puszcza.

Może macie doświadczenie w tym temacie?
GT Rulez ale teraz czas na CUBE
michal1
Posty: 2524
Rejestracja: sobota 22 lis 2014, 17:08
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal1 »

Może jakiś WD40?
Tak tylko głośno myślę...
Awatar użytkownika
sp5it
Posty: 668
Rejestracja: sobota 29 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: ko02oi

Post autor: sp5it »

Klucz francuski, przedłużka i w lewo ;)
M
My flashlight is smaller than yours...
Awatar użytkownika
Veldrinn
Posty: 183
Rejestracja: czwartek 19 sie 2010, 15:04
Lokalizacja: z pokoju

Post autor: Veldrinn »

Siła x moment = efekt ;-)
Penetratory raczej wiele tu nie pomogą... z jednym wyjątkiem. Kiedyś słyszałem o "patencie hydraulików". Mianowicie na takie zakamienione miejsca używają płynu hamulcowego. Nigdy nie stosowałem więc nie mogę potwierdzić działania. Przypominam tez, że ów płyn jest bardzo reaktywny z metalami :)
Awatar użytkownika
Jacek318
Posty: 684
Rejestracja: środa 19 gru 2012, 21:39
Lokalizacja: Haga

Post autor: Jacek318 »

Jedyne (znane mi) skuteczne rozwiązanie to palnik i podgrzanie głowicy do wysokiej temperatury. Zwykłym małym palnikiem też puści, ale trzeba dość długo grzać. Miałem podobny kłopot, za chiny ludowe nie dało się niczym odkręcić. Nie wiem czy na zdjęciu nie ma czasem marmolitu, wtedy może być większy problem. Powodzenia.
Awatar użytkownika
Rysiu.
Posty: 1461
Rejestracja: poniedziałek 12 paź 2009, 22:30
Lokalizacja: południe

Post autor: Rysiu. »

Znajdź jakiś kawałek grubszej gumy żeby lepiej chwyciło i odkręcaj francuzem.
UF C2: XM-L2 T6 3C @8AMC; XM-L U2 1C @10AMC; XM-L2 T6 3C@10AMC; XM-L2 U3 7A@10AMC
max4max
Posty: 1398
Rejestracja: wtorek 14 sie 2012, 07:56
Lokalizacja: że znowu

Post autor: max4max »

Jacek318 pisze:Jedyne (znane mi) skuteczne rozwiązanie to palnik i podgrzanie głowicy do wysokiej temperatury.
Potwierdzam.
Jak naprawdę mocno trzyma to najlepsza metoda, ale przy takim niepodpartym niczym kranie to tak naprawdę nie mogłeś użyć dużej siły bo bez podtrzymania urwałbyś całą rurę w murze.
Najpierw trzeba by zastabilizować kran i dopiero dużym francuzem lub szwedami próbować.
tnt_gt
Posty: 576
Rejestracja: sobota 06 mar 2010, 13:50
Lokalizacja: Piła

Post autor: tnt_gt »

Dzięki za podpowiedzi.

Próbowałem kluczem "francuzem", ale tylko kwardat do odkręcania się niszczy.
To samo z żabą, ślizga się po mosiężnej głowicy.

Problem jest z chwyceniem, tak żeby klucz się nie ślizgał.
Druga rzecz, to głowica nawet nie drgnie i przy długim ramieniu.

Mam opalarkę, spróbuję rozgrzać ustrojstwo do 600C i szybko schłodzić, np. lodem albo zamrażaczem w "sprayu".
Może taki szok termiczny spowoduje, że kamień na gwincie się pokruszy i puści połączenie.

Orientujecie się jaki spray zamrażający dobrze schłodzi to miejsce. Macie doświadczenie z takimi "sprayami"?
GT Rulez ale teraz czas na CUBE
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
A może wymienić cały zawór, gwint nie powinien być głęboko pod tynkiem, a dużo łatwiej będzie uchwycić i odkręcić.

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Też uważam, że lepiej tu będzie wymienić zawór.
Bardzo możliwe, że wyrobione już jest gniazdo, a wtedy nowa głowica nic nie da.
Koszt nowego zaworu, to jakieś 30 zł.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
Vigo
Posty: 908
Rejestracja: niedziela 14 sie 2011, 20:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Vigo »

Można też szarpnąć się od razu na zawór kulowy.


___
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

Zawór kulowy jest dobry, jak nie trzeba regulować strumienia wody.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
ODPOWIEDZ