led z audi R8/A8
Z racji że mowa tu o samochodowych światłach ciekawe jak by wypadły takie z mtg2 http://www.aliexpress.com/item/CREE-MTG ... 73628.html
Cena bez szału ale wydaje mi się że ilość światła w zależności od reflektora mogła by być podobna jak z xenona, co o tym sądzicie ?
Cena bez szału ale wydaje mi się że ilość światła w zależności od reflektora mogła by być podobna jak z xenona, co o tym sądzicie ?
Gdyby diody dostały taki power jak tam pisze to się usmażą jak kaczka na święta przy tym radiatorkuSecor pisze:Z racji że mowa tu o samochodowych światłach ciekawe jak by wypadły takie z mtg2 http://www.aliexpress.com/item/CREE-MTG ... 73628.html
Cena bez szału ale wydaje mi się że ilość światła w zależności od reflektora mogła by być podobna jak z xenona, co o tym sądzicie ?
"Ebola"
Mam zasilacz laboratoryjny. Barwa zimny bialy ale nie taki chinski... zmieniajac parametry na zasilaczu doszedlem do punktu ~10.2V w ktorym dioda zaczela slabiej swiecic i zmieniac barwe na fiolet.
"Skaktus"
Dobrze rozumiem ta czesc wypowiedzi? "tak na dobrą sprawę do niczego się nie nadają, jeśli chodzi o oświetlenie drogi itd"
Twierdzisz ze swiatla ledowe sa do kitu?
"Secor"
Jesli chodzi o temperature i moc to "Zbychur" ma racje, mam dwie "H7" led niby 35W i juz jest piekarnik wiec nie ma co sobie tym glowy zawracac...
foto:
galerie allegro
bylem naprawde zaskoczony bo swieca naprawde fajnie, ale mozna to bylo dopracowac i by byl naprawde fajny produkt i cwaniaki zalali przetwornice gelem...
Mam zasilacz laboratoryjny. Barwa zimny bialy ale nie taki chinski... zmieniajac parametry na zasilaczu doszedlem do punktu ~10.2V w ktorym dioda zaczela slabiej swiecic i zmieniac barwe na fiolet.
"Skaktus"
Dobrze rozumiem ta czesc wypowiedzi? "tak na dobrą sprawę do niczego się nie nadają, jeśli chodzi o oświetlenie drogi itd"
Twierdzisz ze swiatla ledowe sa do kitu?
"Secor"
Jesli chodzi o temperature i moc to "Zbychur" ma racje, mam dwie "H7" led niby 35W i juz jest piekarnik wiec nie ma co sobie tym glowy zawracac...
foto:
galerie allegro
bylem naprawde zaskoczony bo swieca naprawde fajnie, ale mozna to bylo dopracowac i by byl naprawde fajny produkt i cwaniaki zalali przetwornice gelem...
Ostatnio zmieniony środa 01 kwie 2015, 11:15 przez saku, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale mowisz o oryginalnym rozwiazaniu czy zamiennikach? bo to dla mnie jest MeeGa roznica.
Ostatnio zmieniony środa 01 kwie 2015, 11:15 przez saku, łącznie zmieniany 1 raz.
Światło o barwie 6000K łądnie wygląda, w nocy też jest ok, do momentu kiedy pada lub jest mgła. Taki nowy Seat ma ledy, ładne, cacane, w nocy niewiele na nich widać ze względu na barwę. Wiele nowych aut na ledach, idzie w ilość światła, ale nie w barwę, co powoduje że aby jechać w nocy w deszczu w wmiare komfortowych warunkach, reflektor musi wywalać z siebie dużo więcej światła, niż jeśli by zastosować takie same ledy,ale o barwie np. 4500K.
Ledy które masz na H7 za bardzo do świecenie się nie nadają. W zwykłym reflektorze nie da się ich ustawić - będą świecić gdzie popadnie. W lampie z soczewką będzie ok (odcięcie) ale nie będzie typowego / charakterystycznego skupienia w centrum całej wiązki co spowoduje że lampy będą miały mniejszy zasięg.
Testowałem tego typu rozwiązania (zamienniki na ledach) i realnie w takie coś idzie 8 - 9W w wersjach bezwentylatorów do 15W - 20W max z wentylatorami. Dodatkowo często te z wentylatorami nie dają rady z chłodzeniem - w komorze jest wysoka temperatura, wentylatory nie przystosowane do pracy w kurzu i brudzie itd.
Ledy które masz na H7 za bardzo do świecenie się nie nadają. W zwykłym reflektorze nie da się ich ustawić - będą świecić gdzie popadnie. W lampie z soczewką będzie ok (odcięcie) ale nie będzie typowego / charakterystycznego skupienia w centrum całej wiązki co spowoduje że lampy będą miały mniejszy zasięg.
Testowałem tego typu rozwiązania (zamienniki na ledach) i realnie w takie coś idzie 8 - 9W w wersjach bezwentylatorów do 15W - 20W max z wentylatorami. Dodatkowo często te z wentylatorami nie dają rady z chłodzeniem - w komorze jest wysoka temperatura, wentylatory nie przystosowane do pracy w kurzu i brudzie itd.
ILPT
skaktus, to nie do końca tak. Jak jest dobra pogoda w nocy to niebieskie światło jest lepsze, wzrok lepiej na nie reaguje, dalej widzimy. Jak się pogoda popsuje (mgła, deszcz, śnieg, inny syf) to światło żółte (nie ulega rozproszeniu tak jak niebieskie) jest dużo lepsze. Do tego dochodzi skupienie (powierzchnia) reflektora - im większe, tym lepsza donośność jak pogoda ale tym większe samooślepianie jak syf. Dlatego przeciwmgielne są osobno i rozproszone, o dużej powierzchni. Gdyby jednak niemieć przeciwmgielnych to najlepsze są mocne żarówki w dużym kloszu z dużymi soczewkami.
pozdrav
Browar - racja, światło o dość chłodnej barwie jak choćby 6000K jest ok, pod warunkiem że nie jeździmy w deszczu lub mgle. Osobiście posiadam przeciwmgielne na ledach, barwa 6000K i ta barwa kiepsko się sprawdza.
Obecnie dla producentów ważniejsza jest sprawa wyglądu / prestiżu itd niż faktycznych walorów użytkowych.
Obecnie dla producentów ważniejsza jest sprawa wyglądu / prestiżu itd niż faktycznych walorów użytkowych.
ILPT
Jesli schodzi o swiatla full led to co do mgly sie zgadzam bo faktycznie srednio wypadaja, w deszczu nie wiem bo nie mialem okazji przetestowac, ale jesli chodzi o noc to nie maja sobie rownych.
Ostatnio zmieniony środa 01 kwie 2015, 20:42 przez saku, łącznie zmieniany 1 raz.
Ledy mają ciut większą sprawność więc 32W led = 35W HID. Zamknij pod maską 32W LED'a latem, weź stoper, luksomierz i zmierz czas jak długo poświeci pełną jasnością.
Jeszcze taki filmik, co prawda rożne modele samochodów ale widać o co chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=mI0hXiKGv8I
Jeszcze taki filmik, co prawda rożne modele samochodów ale widać o co chodzi.
https://www.youtube.com/watch?v=mI0hXiKGv8I
No niby hmmm, ale seat to nie audi i nie bmw wiec ten test nie do konca mnie przekonuje.
mogli dac np nowe x5 na led i bez led albo audi... czyli takie same samochody jak w tym wypadku seat a nie.
to tak jak Hella, Bosch, Philips niby robia ksenon a jednak kazdy swieci w jakims stopniu inaczej Czyli jeden bardziej oswietla pobocza, inny swieci bardziej skupionym swiatlem i tp...
I tak samo moze ktos zrobic to samo z przewaga dla seata biorac ksenony na przepalonych lustrach. Albo wziac x5 na led vs np skoda yeti.
smieszniejsza jest dla mnie sprawa ceny dlaczego niby ledy staly sie nagle takie drogie?
i jak mozecie to wyjasnienie prosze jesli chodzi jako minus dla led dali temperatura w tylnej czesci klosza?
ze brak tam chlodzenia?
mogli dac np nowe x5 na led i bez led albo audi... czyli takie same samochody jak w tym wypadku seat a nie.
to tak jak Hella, Bosch, Philips niby robia ksenon a jednak kazdy swieci w jakims stopniu inaczej Czyli jeden bardziej oswietla pobocza, inny swieci bardziej skupionym swiatlem i tp...
I tak samo moze ktos zrobic to samo z przewaga dla seata biorac ksenony na przepalonych lustrach. Albo wziac x5 na led vs np skoda yeti.
smieszniejsza jest dla mnie sprawa ceny dlaczego niby ledy staly sie nagle takie drogie?
i jak mozecie to wyjasnienie prosze jesli chodzi jako minus dla led dali temperatura w tylnej czesci klosza?
ze brak tam chlodzenia?
Ostatnio zmieniony czwartek 02 kwie 2015, 00:15 przez saku, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Przede wszystkim, LEDy są trendy, eko, pro..., i wciska się je gdzie popadnie, nie ważne czy słusznie czy nie.
Pozdrawiam
PS: Zacznij może w końcu pisać po polsku...
Nie zrobiły się nagle drogie, zawsze były. A dlaczego? Aby nabywca się czuł dowartościowany przez to, że ma LEDy. Marketing i działanie na ludzkich ambicjach.saku pisze:smieszniejsza jest dla mnie sprawa ceny dlaczego niby ledy staly sie nagle takie drogie?
Przede wszystkim, LEDy są trendy, eko, pro..., i wciska się je gdzie popadnie, nie ważne czy słusznie czy nie.
Pozdrawiam
PS: Zacznij może w końcu pisać po polsku...
Ostatnio zmieniony czwartek 02 kwie 2015, 12:11 przez Pyra, łącznie zmieniany 1 raz.
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.