Reklamacje, naprawy gwarancyjne Apple

....nie pasujące gdzie indziej...
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Reklamacje, naprawy gwarancyjne Apple

Post autor: piciex »

Witam,
Czy ktoś z was miał okazję reklamować kiedyś sprzęt Apple? Pytam bo w moim 1,5 rocznym iPadzie padł dotyk. :-( Walczę z tym od wczoraj i do niczego nie doszedłem. Będę musiał zgłosić się do serwisu, a problem polega na tym, że Apple daje tylko rok gwarancji. Patrząc na to od strony prawa konsumenckiego przysługuje nam dwa lata rękojmi na zakupiony sprzęt. Różne rzeczy ludzie w internetach na ten temat piszą, więc chciałem zapytać o wasze doświadczenia w tym temacie. IPada brałem przez Orange więc ponoć mam olać roczną gwarancję producenta i atakować sprzedawcę.
Awatar użytkownika
Fluxor
Posty: 2549
Rejestracja: wtorek 16 gru 2008, 12:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Fluxor »

Zrób dobrą dokumentację w jakim stanie oddajesz urządzenie do naprawy bo potem będą ci wmawiać, że te rysy już były i odkryli ślady wilgoci wewnątrz.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

Dwuletnia odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową dotyczy sprzedawcy, a nie producenta. Roszczenie powinieneś kierować więc do sprzedawcy.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
joon
Posty: 621
Rejestracja: niedziela 04 mar 2012, 15:31
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: joon »

Bierz na niezgodność towaru z umową i tyle. Najlepiej jak przyjdziesz z gotowym pismem do sprzedawcy i zażądasz potwierdzenia odbioru na kopii - maja ustawowy termin odniesienia się do tego.
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

A jak to sobie na firmę brałem?
Awatar użytkownika
Jacek318
Posty: 684
Rejestracja: środa 19 gru 2012, 21:39
Lokalizacja: Haga

Post autor: Jacek318 »

Miałem kiedyś problemy z uzyskaniem gwarancji i kontaktowałem się w ten czas z federacją konsumentów, gdzie rozwiano wszystkie moje wątpliwości. Także polecam wykonać telefon do tej instytucji.
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

piciex pisze:A jak to sobie na firmę brałem?
to przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej nie będą miały zastosowania.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
woytazo
Posty: 114
Rejestracja: wtorek 06 gru 2011, 11:31
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: woytazo »

Czy sprawdzałeś ja to u nich wygląda?
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do
Odpowiadając na PW kliknij "Cytuj".
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

ptja pisze:
piciex pisze:A jak to sobie na firmę brałem?
to przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej nie będą miały zastosowania.

Ale z tego co czytałem to kodeks cywilny i rękojmia za wady i tak obowiązuje w tym przypadku.
woytazo pisze:Czy sprawdzałeś ja to u nich wygląda?
https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

Wczoraj do nich pisałem. W opisie problemu widniało "brak reakcji na dotyk", a oni wysyłają mi maila, którego mam otworzyć na urządzeniu w którym wystąpił problem, stuknąć w ekran i podążać za instrukcjami na ekranie. :-| W łeb niech się stukną!
ptja
Posty: 2414
Rejestracja: poniedziałek 31 gru 2012, 12:44
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ptja »

piciex pisze:
ptja pisze:
piciex pisze:A jak to sobie na firmę brałem?
to przepisy dotyczące sprzedaży konsumenckiej nie będą miały zastosowania.

Ale z tego co czytałem to kodeks cywilny i rękojmia za wady i tak obowiązuje w tym przypadku.
jesteś pewien, że masz na myśli przepisy, które obowiązywały w momencie zakupu? Ostatnia, duża, nowelizacja weszła w życie pod koniec grudnia.
Rękojmia za wady, którą KC opisywał wcześniej trwała rok (w przypadku tego rodzaju rzeczy).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Faktycznie rok, teraz doczytałem. :sad:
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Tak więc Orange się wykpiło- minęło 16 miesięcy i nie mogą przyjąć reklamacji. Udałem się w takim razie do serwisu Apple, gdzie przyjęli iPada i powiedzieli, że ostateczna decyzja czy naprawa gwarancyjna się należy, czy nie należy do Apple, a nie do Orange. Przyjęli ode mnie wszystkie dokumenty i w ciągu 2 dni przyjdzie decyzja co dalej. W związku z tym, że jedyną autoryzowaną formą naprawy iPada jest jego wymiana na nowy egzemplarz dostanę dwie opcje: gwarancja się należy i dostaję nową szt. od ręki, albo jest już po gwarancji więc również dostaję nówkę, ale muszę zapłacić ok. 1/3 ceny- czyli 1363 zl brutto. Wtedy będzie nie lada dylemat bo niejeden allegrowy Janusz serwisologji Apple wymieni mi taki dotyk za 200-300zl, a w autoryzowanym serwisie dostanę nówkę za 1300, jednak w przypadku takiej wymiany dają do niego gwarancję tylko na 90 dni. :roll: W sumie moim zdaniem jest to bardzo uczciwe podejście do klienta bo mogliby mnie pogonić do salonu po nowego za 3,5k skoro gwarancja wygasła, tylko ja nie wiem czy chcę teraz wydawać 1300, czy zdecydować się na nieautoryzowany serwis, który naprawi mojego starego iPada za 1/5 tej kwoty... :neutral:
Ostatnio zmieniony wtorek 31 mar 2015, 00:31 przez piciex, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Zaznaczymy że taka nówka to to nie będzie. Będzie to refurb. Czyli sprzęt odnowiony z nową obudową i starymi bebechami. To tak w gwoli sprostowania.
Everybody lies...
Awatar użytkownika
piciex
Posty: 2232
Rejestracja: wtorek 16 wrz 2014, 15:41
Lokalizacja: Poznan

Post autor: piciex »

Różnie- czasem nówka, czasem po regeneracji. Jest to tak zrobione, że nawet serwiasant, który to wydaje nie ma pojecia czy to refurb, czy nowy. Wszystkie panele obudowy i baterie są zawsze nowe, może się zdarzyć płyta główna z dawcy jako że jest najdroższy element całego iPada i często go używają powtórnie.
PawelG.
Posty: 1529
Rejestracja: czwartek 10 lip 2014, 20:08
Lokalizacja: Konin

Post autor: PawelG. »

piciex pisze:W sumie moim zdaniem jest to bardzo uczciwe podejście do klienta(...)
Bardzo uczciwe, skoro inny producenci na tego typu sprzęty dają 2 lata gwarancji.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne :)
ODPOWIEDZ