Problem z prędkościami(włącznikiem) wkrętarki po tuningu aku
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Problem z prędkościami(włącznikiem) wkrętarki po tuningu aku
Witam. Mam problem z wkrętarką AEG. We wkrętarce przerobiłem aku z NI CD na LI ION. Wkrętarka fabrycznie była na 14,4V a teraz aku ma trochę ponad 16V. Problem polega na tym że po krótkiej zabawie wkrętarka straciła możliwość regulacji prędkości tzn. jest albo 0 albo I. We wkrętarce bardzo zaczął się grzać włącznik przy czym też lekko zapodaje smrodkiem . Coś się da z tym zrobić oprócz wymiany włącznika? Czy można to jakoś dostosować pod wyższe napięcie? Może lepiej zrobić aku 3S?
Ok. Wiem już że poszła dioda(?) we włączniku o oznaczeniu MA 038.
Ok. Wiem już że poszła dioda(?) we włączniku o oznaczeniu MA 038.
Te 14,4V to napięcie nominalne, zaraz po naładowaniu aku ma ok 16V. Jak zgaduję zrobiłeś aku 4S czyli nominalnie 14,8V, max 16,8 Na pewno dioda się spaliła, ale nie od wyższego napięcia. Silniki we wkrętarkach też są przewidziane na pewien zakres napięć, np do wkrętarki 12V silnik ma zakres napięć pracy 8-16V, dla wkrętarki 14,4V silnik obsługuje napięcia 10-20V itp. Dane z kart katalogowych silników. Nie rób 3S, mniejsze napięcie ale większy prąd, niedobrze
pozdrav
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
-
- Posty: 193
- Rejestracja: czwartek 26 lut 2009, 22:43
- Lokalizacja: Lubelskie
Wątpię że to wszystkie zniszczenia, o ile nie zniszczył się mikroprocesor to Mos-Fet na pewno. Sterowniki mocy wkrętarki zawsze mają stosunkowo niskie napięcia maksymalne pracy, po to aby móc użyć tranzystora o bardzo małej rezystancji DS i co za tym idzie małego spadku napięcia na tym elemencie.
Nawet wkrętarki z przedziału 12 a 18 V mają czasem inne Mos-Fet'y zamontowane.
Na zdjęciu wygląda to tak jakbyś zniszczył diodę która zabezpiecza w jakiś tam delikatny sposób elektronikę przed odwrotnym podłączeniem akumulatora - nie pomyliłeś biegunów zasilania nowego akumulatora czasem ?
Nawet wkrętarki z przedziału 12 a 18 V mają czasem inne Mos-Fet'y zamontowane.
Na zdjęciu wygląda to tak jakbyś zniszczył diodę która zabezpiecza w jakiś tam delikatny sposób elektronikę przed odwrotnym podłączeniem akumulatora - nie pomyliłeś biegunów zasilania nowego akumulatora czasem ?
Ni-Cd Man.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Witam. Dzięki za wszystkie wskazówki. Więc dioda już wlutowana ale prędkości nadal brak. Co dalej można sprawdzić? MOSFET po podłączeniu aku lekko się grzeje a po naciśnięciu spustu dosyć mocno. Regulacji obrotów niestety nie ma nadal.
Co do odwrotnego podłączenia + i - to nie przypominam sobie takiej sytuacji.
Co do odwrotnego podłączenia + i - to nie przypominam sobie takiej sytuacji.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie
Witam
Pozdrawiam
Najprawdopodobniej, właśnie elektronikę sterującą... Z tym, że z reguły jest to mała płytka z krzemem zalanym glutem, a nie konkretne układy scalone.kubaswiatelka pisze:Okej, okej ale co dalej mam sprawdzać i wymieniać aby działało jak kiedyś?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa 18 kwie 2012, 22:17
- Lokalizacja: Gorzyce Wielkie