H7 tanie a dobre. Co polecacie?
Za 500 zł kupił byś 6 sztuk Philips X-Treme, więc też szału nie ma, tym bardziej że wiele nie wytrzymuje więcej jak 200 godzin pracy Wszystko trzeba porównywać w tej samej klasie - palniki Osrama to tak samo najwyższa półka jak żarówki Philipsa. A najwyższa półka nie zawsze oznacza najlepszą jakość
Zawsze też można kupić palniki no-name. Szwagier takie ma, miała być barwa 4300, po wygrzaniu bliżej jej do 4700 - 4800. Średnia żywotność to ~ 10 000 km. Cena to 9 zł...
Zawsze też można kupić palniki no-name. Szwagier takie ma, miała być barwa 4300, po wygrzaniu bliżej jej do 4700 - 4800. Średnia żywotność to ~ 10 000 km. Cena to 9 zł...
ILPT
Np. ksenony fajne, ale jak padnie to już gorzej.smokuxx1987 pisze:Czy finansowo się opłaci to zależy jakie kto kupuje palniki.ww296 pisze: Ps. Rozwiązaniem bardzo dobrym tego problemu jest zakup auta ze światłami ksenonowymi. Po wyłączeniu systemów poziomowania i spryskiwania to rozwiązanie potrafi się zwrócić finansowo dodatkowo cały czas zapewniając większy komfort i bezpieczeństwo.
Sąsiad kupił oryginalnego osrama w barwie 4200 K za 250 zł 1 sztuka.
Wiesz ile było by za to żarówek H7, H4 ....
Żywotność palnika producent podaje 2000 godzin więc to też nie jest kto wie ile.
Po pierwsze - wymienianie powinny być parami.
Po drugie - wymiana na jakieś inne niż dedykowane powoduje błędy CAN (np. nie działa samo poziomowanie)
Po trzecie cena - za komplet trzeba dać ok 500-2000 zł
Na inne, niededykowane - chodzi ci o cały komplet czy same palniki ? O ile z przetwornicą może być problem, o tyle z palnikami praktycznie nie ma. Do popularnych modeli, komplet reflektorów to niekiedy 1000 zł, tyle samo co zamienniki, przetwornice też można kupić w rozsądnej cenie. Nie tak dawno kupiłem 2 sztuki Ichikoha, pasujące do Nissana i wielu modeli z Japończyków w cenie 100 zł sztuka. Oczywiście jeśli ktoś chce tylko oryginał i tylko nowe to zapłaci, jednak jest wiele alternatyw które dobrze się sprawdzają.
ILPT
moim zdaniem (opartym o doświadczenie ze światłami w alhambrze) wyłącznie wtedy, gdy wymiana dwóch na raz jest wyraźnie tańsza niż tylko tego przepalonego. W moim przypadku wymiana prawego palnika wymagała sporego demontażu elementów komory silnika, a lewy palnik (który przepalił się jako pierwszy) wymieniłem sam dość szybko (a ktoś o mniejszych dłoniach zapewne zrobiłby to jeszcze sprawniej).tOmki pisze:/.../ksenony/.../wymienianie powinny być parami./.../
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Palniki wymieniać parami, bo stopień wypalenia widać dość często.skaktus pisze:Na inne, niededykowane - chodzi ci o cały komplet czy same palniki ?
Miałem na myśli przetwornice - wymiana na jakieś inne niż dedykowane powoduje błędy CAN (np. nie działa samo poziomowanie)
Przetwornice też padają - za komplet trzeba dać ok. 500-2000
Z tanimi zamiennikami przetwornic są problemy, z droższymi już niekoniecznie. Często wiele zależy od producenta, który może celowo utrudniać montaż produktów inne niż swoje.
Cena 2 000 zł dotyczy zapewne cen sklepowych, internet jest pełny używanych lub odpowiednich zamienników w dobrych cenach.
Cena 2 000 zł dotyczy zapewne cen sklepowych, internet jest pełny używanych lub odpowiednich zamienników w dobrych cenach.
ILPT
Od strony pasażera da się wymienić nawet od góry, po wyciągnięciu węża od zbiorniczka spryskiwacza.
Wkurza mnie tylko, że trzeba demontować zderzak do wymiany żarówek od kierunkowskazów.
Chyba, że ktoś zna jakąś lepszą metodę.
Wkurza mnie tylko, że trzeba demontować zderzak do wymiany żarówek od kierunkowskazów.
Chyba, że ktoś zna jakąś lepszą metodę.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Panowie, podepnę się do tematu z pytaniem.
Jak wygląda sprawa wymiany żarówek halogenowych h7 na palniki h7 z przetwornicami. Widzialem takie zestawy za <80 na allegro. Ma to sens? Czy to sprawa jak latarki 100W Police...
[ Dodano: 22 Luty 2015, 16:11 ]
Miejsce montażu w reflektorze bez soczewki.
Jak wygląda sprawa wymiany żarówek halogenowych h7 na palniki h7 z przetwornicami. Widzialem takie zestawy za <80 na allegro. Ma to sens? Czy to sprawa jak latarki 100W Police...
[ Dodano: 22 Luty 2015, 16:11 ]
Miejsce montażu w reflektorze bez soczewki.
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Bez obrazy, ale google działa, bing też, tak samo duck duck. Wszystkie wyszukiwarki mówią to samo - świecić będzie, światła dwa razy więcej, przy okazji oślepianie wszystkich jako gratis. Bez względu czy soczewka czy zwykłe lampy nie warto.vin324pl pisze:Panowie, podepnę się do tematu z pytaniem.
Jak wygląda sprawa wymiany żarówek halogenowych h7 na palniki h7 z przetwornicami. Widzialem takie zestawy za <80 na allegro. Ma to sens? Czy to sprawa jak latarki 100W Police...
[ Dodano: 22 Luty 2015, 16:11 ]
Miejsce montażu w reflektorze bez soczewki.
ILPT
Co do oślepiania to chodzilo mi o podmianę w długich, mijania zostawiam w spokoju.
Zatem swiatla przybędzie 2 razy?
[ Dodano: 22 Luty 2015, 16:44 ]
I czy będzie się równie dobrze ogniskowac w reflektorze?
Zatem swiatla przybędzie 2 razy?
[ Dodano: 22 Luty 2015, 16:44 ]
I czy będzie się równie dobrze ogniskowac w reflektorze?
Zestaw rowerowy:
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm
Światła mijania/drogi publiczne - L2P 2,8A noctigon + daszek/ s2+ 3*xpl optyka owalna
Światła drogowe/teren - C8 3*xp-l 4,2A ledil 35mm