Lampa Robocza do auta.
Lampa Robocza do auta.
Czołem.
Poczułem potrzebę zmajstrowania światełka roboczego do auta, ma służyć do oświetlenia terenu w pobliżu auta, czasem zdarza się jakaś robota w terenie lub co gorsza awaria samochodu. Wtedy przydała by się owa lampka
Robię zakupy na BG i znalazłem tam takie Cudo Będzie coś z tego ? Jakie diody i "drajwer" można by tam wpakować. Może miał ktoś do czynienia z tym światełkiem?
Czy może wziąć coś tańszego do modyfikacji:
18W 6 Led Ta wygląda jak by miała odbłyśnik klejony bo śrub nie widać.
Ta też wygląda na klejoną.
Doradzicie coś Koledzy?
Poczułem potrzebę zmajstrowania światełka roboczego do auta, ma służyć do oświetlenia terenu w pobliżu auta, czasem zdarza się jakaś robota w terenie lub co gorsza awaria samochodu. Wtedy przydała by się owa lampka
Robię zakupy na BG i znalazłem tam takie Cudo Będzie coś z tego ? Jakie diody i "drajwer" można by tam wpakować. Może miał ktoś do czynienia z tym światełkiem?
Czy może wziąć coś tańszego do modyfikacji:
18W 6 Led Ta wygląda jak by miała odbłyśnik klejony bo śrub nie widać.
Ta też wygląda na klejoną.
Doradzicie coś Koledzy?
Pierwsza wygląda najsolidniej i ma dobre LEDy, więc pozostałbym przy tej.
Widziałem gdzieś trochę droższe konstrukcje, ale oparte już o diody XM-L.
Co do drivera, to myślę że jakaś przetwornica obsługująca 3 LEDy w szeregu i ok 2A na wyjściu będzie ok.
Podpytaj mr.elektronika lub darelteka, na pewno mają takie cuda w ofercie.
Pozdrawiam
Widziałem gdzieś trochę droższe konstrukcje, ale oparte już o diody XM-L.
Co do drivera, to myślę że jakaś przetwornica obsługująca 3 LEDy w szeregu i ok 2A na wyjściu będzie ok.
Podpytaj mr.elektronika lub darelteka, na pewno mają takie cuda w ofercie.
Pozdrawiam
Tutaj sporo droższe na XMLkach:
http://www.dx.com/p/singfire-sf-830-8-c ... I683iuG88c
http://www.dx.com/p/vicmax-a8-2800lm-3- ... I687iuG88c
Pozdrawiam
http://www.dx.com/p/singfire-sf-830-8-c ... I683iuG88c
http://www.dx.com/p/vicmax-a8-2800lm-3- ... I687iuG88c
Pozdrawiam
Wydaje mi się, czy w pierwszym linku na dole jest wersja z TIRem? Byłaby lepsza, moim zdaniem...
Poza tym, co chcesz w niej przerabiać? Zasilanie jest 10-30V więc tylko pakiet polutować i obudowę nań zrobić. Niby nie wiadomo jak z ograniczeniem prądu i termiką ale przy takim zakresie powinno już coś być. O ile diody nie są w kolorze Zombie Blue to masz gotowa lampę.
Poza tym, co chcesz w niej przerabiać? Zasilanie jest 10-30V więc tylko pakiet polutować i obudowę nań zrobić. Niby nie wiadomo jak z ograniczeniem prądu i termiką ale przy takim zakresie powinno już coś być. O ile diody nie są w kolorze Zombie Blue to masz gotowa lampę.
Ale lampy które pokazałeś są do roweru a nie do autaDNF pisze:Tutaj sporo droższe na XMLkach:
http://www.dx.com/p/singfire-sf-830-8-c ... I683iuG88c
http://www.dx.com/p/vicmax-a8-2800lm-3- ... I687iuG88c
Pozdrawiam
ILPT
Pozwolę sobie odświeżyć temat
Potrzebuję 2 lampy robocze (oświetlenie tylne używane w czasie prac polowych po zmroku) do ciągnika rolniczego w cenie 200 - 300 zl/ 2szt.
Czy ktoś może ostatnio kupował, może polecić solidny produkt (neutralna barwa światła, szeroka wiązka, dobre odprowadzenie ciepła) oparty na diodach LED? Ewentualnie może być jedna szersza belka.
Drugą opcją, do której jestem w tym momencie bardziej przekonany (chyba korzystniejszy stosunek cena / ilość światła), jest zakup dwóch zwykłych lamp roboczych na żarówkę H1 lub H3 np. Wesem LKR5 i włożenie do nich palników ksenonowych o barwie 4300K.
Potrzebuję 2 lampy robocze (oświetlenie tylne używane w czasie prac polowych po zmroku) do ciągnika rolniczego w cenie 200 - 300 zl/ 2szt.
Czy ktoś może ostatnio kupował, może polecić solidny produkt (neutralna barwa światła, szeroka wiązka, dobre odprowadzenie ciepła) oparty na diodach LED? Ewentualnie może być jedna szersza belka.
Drugą opcją, do której jestem w tym momencie bardziej przekonany (chyba korzystniejszy stosunek cena / ilość światła), jest zakup dwóch zwykłych lamp roboczych na żarówkę H1 lub H3 np. Wesem LKR5 i włożenie do nich palników ksenonowych o barwie 4300K.
I jak wypatrzyłeś już coś?
W tej cenie zdaję się, że tylko Wesemy Led Ci pozostają. Barwa bardziej zimna jak neutralna ale raczej nic lepszego nie znajdziesz. Na Al...gro widziałem kiedyś ciekawie prezentujące się lampki warte zakupu tylko standardowo cena też odpowiednio wysoka i twój budżet by starczył na 1 szt.
W tej cenie zdaję się, że tylko Wesemy Led Ci pozostają. Barwa bardziej zimna jak neutralna ale raczej nic lepszego nie znajdziesz. Na Al...gro widziałem kiedyś ciekawie prezentujące się lampki warte zakupu tylko standardowo cena też odpowiednio wysoka i twój budżet by starczył na 1 szt.
Ostatnio zmieniony piątek 24 mar 2017, 22:27 przez kemor90, łącznie zmieniany 1 raz.
kemor90 pisze:I jak wypatrzyłeś już coś?
W tej cenie zdaję się, że tylko Wesemy Led Ci pozostają. Barwa bardziej zimna jak neutralna ale raczej nic lepszego nie znajdziesz. Na Al...gro widziałem kiedyś ciekawie prezentujące się lampki warte zakupu tylko standardowo cena też odpowiednio wysoka i twój budżet by starczył na 1 szt.
W polskiej dystrybucji nie znalazłem nic, co szczególnie by mnie zainteresowało.
Pójdę w kierunku ksenonów tzn. lampy Wesem LPR1 + palniki ksenonowe (akurat mam w domu 2 chińskie przetwornice). Wiem, że te tanie zestawy HID, mówiąc delikatnie, nie grzeszą trwałością, ale w razie czego zawsze będzie można założyć zwykłą żarówkę.
Niedawno montowałem w aucie ciężarowym na tylnej belce lampę roboczą jako wspomaganie wstecznego. Nie był to Wesem. Lampa dość spora, bo jakieś 8 X12 cm. Przód prostokątny. Obudowa miała kształt trapezu - z jednej strony mocowanie na zawiasie i tył obudowy zwężał się w stronę przodu. Niestety na pudełku nie było oznaczenia producenta. Jednak jeśli bardzo Ci zależy, to mogę podjechać i sprawdzić. Jedyne, co pamiętam, to moc 24 waty. Światła z niej bardzo dużo, niestety raczej chłodne. Ale za 300 zł kupisz na pewno dwie takie lampy.
Pomysł z palnikami ksenonowymi w lampach roboczych też nie jest zły, choć tutaj brałbym największe klosze, jakie się da. No i pamiętać trzeba o tym, by przetwornice były AC, a nie najtańsza tanizna. Wtedy ma to rację bytu.
Pomysł z palnikami ksenonowymi w lampach roboczych też nie jest zły, choć tutaj brałbym największe klosze, jakie się da. No i pamiętać trzeba o tym, by przetwornice były AC, a nie najtańsza tanizna. Wtedy ma to rację bytu.