Latarka uniwersalna EDC X1 | LED XM-L2 1050lm 3x XP-L 1800lm
Moderator: greg
Witam wszystkich miłośników latarek, jestem Stefan z Wrocławia.
Zakupiłem ostatnio swoją pierwszą porządną latarkę - EDC X1 z optyką TIR szeroką, świeci przyjemnie, jest bardzo porządnie wykonana i ma świetny sterownik. Używam jej na rowerze, jednak chyba źle wybrałem optykę, zależy mi na szerokim strumieniu światła, aby móc manewrować w trudniejszym terenie, oraz odpowiednim zasięgu aby móc szybko jeździć. Strumień światła nie jest dość szeroki do poruszania się w trudnym terenie, tutaj chyba trzeba zastosować dodatkowo czołówkę. Natomiast jeżdżąc w lesie mam wrażenie że 30-40% procent światła oświetla drogę, reszta niebo i korony drzew. Czy dla optyki TIR wąskiej wrażenia są podobne? Czy można zamówić samą soczewkę, reflektor i w prosty sposób wymienić?
Pozdrawiam!
Zakupiłem ostatnio swoją pierwszą porządną latarkę - EDC X1 z optyką TIR szeroką, świeci przyjemnie, jest bardzo porządnie wykonana i ma świetny sterownik. Używam jej na rowerze, jednak chyba źle wybrałem optykę, zależy mi na szerokim strumieniu światła, aby móc manewrować w trudniejszym terenie, oraz odpowiednim zasięgu aby móc szybko jeździć. Strumień światła nie jest dość szeroki do poruszania się w trudnym terenie, tutaj chyba trzeba zastosować dodatkowo czołówkę. Natomiast jeżdżąc w lesie mam wrażenie że 30-40% procent światła oświetla drogę, reszta niebo i korony drzew. Czy dla optyki TIR wąskiej wrażenia są podobne? Czy można zamówić samą soczewkę, reflektor i w prosty sposób wymienić?
Pozdrawiam!
Witam,zwierzak pisze:Witam wszystkich miłośników latarek, jestem Stefan z Wrocławia.
Zakupiłem ostatnio swoją pierwszą porządną latarkę - EDC X1 z optyką TIR szeroką, świeci przyjemnie, jest bardzo porządnie wykonana i ma świetny sterownik. Używam jej na rowerze, jednak chyba źle wybrałem optykę, zależy mi na szerokim strumieniu światła, aby móc manewrować w trudniejszym terenie, oraz odpowiednim zasięgu aby móc szybko jeździć. Strumień światła nie jest dość szeroki do poruszania się w trudnym terenie, tutaj chyba trzeba zastosować dodatkowo czołówkę. Natomiast jeżdżąc w lesie mam wrażenie że 30-40% procent światła oświetla drogę, reszta niebo i korony drzew. Czy dla optyki TIR wąskiej wrażenia są podobne? Czy można zamówić samą soczewkę, reflektor i w prosty sposób wymienić?
Pozdrawiam!
Ja kupiłem latarkę z TIR wąskim ale niestety nie miałem jeszcze okazji jej użyć, bo dopiero wczoraj dotarły do mnie ogniwa 18650 (przez prawie 2 godziny bawiłem się sterownikiem extended ). Nie potrafię więc ich porównać ale być może Twoja latarka jest źle ustawiona i dlatego zbyt duża ilość światła idzie w górę?
Obawiam się że aby jednocześnie mieć oświetlone i szeroko, i daleko nie wystarczy jedna latarka. Zobacz np. temat Rowerowa wizja oświetlenia ElSora.
Sam również byłbym zainteresowany tym czy jest możliwość zamówienia samej optyki albo całego reflektora, tak żeby można było go łatwo wymieniać. Obawiam się jednak że koszt będzie mocno zbliżony do ceny całej lampki, a więc nieopłacalny
Chciałbym także spytać grega, czy instrukcja obsługi sterownika extended v 2.1 jest gdzieś dostępna w formie elektronicznej, np. jako PDF albo dokument tekstowy?
Pozdrawiam serdecznie,
Crocodil
Witam wszystkich,
Chcę się pochwalić, że dzisiaj dotarła do mnie lampka EDC X1 z optyką TIR narrow na XM-L2 T6 4C. Cytując klasyka powiem tylko tyle: "klękajcie narody...." Spodziewałem się, że to będzie ładnie świecić, a teraz mam niezły palniczek rowerowy. O to chodziło i teraz podczas nocnych eskapad nie straszne mi dziki i inna zwierzyna pałętająca się pod kołami.
Chcę się pochwalić, że dzisiaj dotarła do mnie lampka EDC X1 z optyką TIR narrow na XM-L2 T6 4C. Cytując klasyka powiem tylko tyle: "klękajcie narody...." Spodziewałem się, że to będzie ładnie świecić, a teraz mam niezły palniczek rowerowy. O to chodziło i teraz podczas nocnych eskapad nie straszne mi dziki i inna zwierzyna pałętająca się pod kołami.
Uprzejmie ostrzegam - na dzikach działa Grega nie robią żadnego wrażenia (sprawdzone nie jeden raz); przecinają leśne ścieżki idąc gęsiego i statystycznie co piąty raczy spojrzeć w stronę źródła światła.amlera pisze:nie straszne mi dziki
Najbliżej wyhamowałem w odl. ok. 15[m] od "wędrowców" i nawet wtedy zostałem "zlekceważony" choć w środku stawki wędrowały nieco już wyrośnięte warchlaki. Jednak nie zawsze musi tak się skończyć...
Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich.greg pisze:Tak, niebawem pojawi się wersja 3x XP-L, 1800lm. Czas pracy na pełnej mocy do 45 minut. Jedna latarka X1 na 3x XP-L świeci porównywalnie do dwóch sztuk X1 z XM-L2.
Sprzęt głównie do downhillu i innych ekstremalnych sportów.
Wiesz już kiedy może być dostępna ta wersja X1 ?
Być może przeoczyłem ale chciałbym wiedzieć ile czasu może świecić obecna wersja X1 przy poszczególnych opcjach lm.
Witaj,
Szacunkowy minimalny czas pracy w różnych trybach:
moc / NCR 3350mAh / Samsung 2600mAh
100% / 72 minuty / 55 min.
60% / 120 min. / 90 min.
30% / 4 godz. / ponad 3 godz.
10% / 12 godz. / 9 godz.
5% / 24 godz. / 18,5 godz.
Szacunkowy minimalny czas pracy w różnych trybach:
moc / NCR 3350mAh / Samsung 2600mAh
100% / 72 minuty / 55 min.
60% / 120 min. / 90 min.
30% / 4 godz. / ponad 3 godz.
10% / 12 godz. / 9 godz.
5% / 24 godz. / 18,5 godz.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Raczej 3x XP-L. Będzie w listopadzie.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Witam,
Kupiłem latarkę EDC X1 i wstyd się przyznać ale nie wiem jak poprawnie używać ją na rowerze. Chodzi mi przede wszystkim o odpowiednie jej obrócenie w uchwycie.
Rzut promienia latarki na ścianę przypomina prostokąt, a w zasadzie kwadrat, bo wszystkie boki wydają mi się równe. Czy faktycznie boki są równe i jeśli tak to czy latarka powinna być obrócona tak by bok tego kwadratu był równoległy do podłoża?
Jeśli obrót latarki jest istotny to chyba jedynym sposobem na jego powtarzalność jest zapamiętanie dokładnego usytuowania latarki w uchwycie?
Pozdrawiam serdecznie,
Crocodil
Kupiłem latarkę EDC X1 i wstyd się przyznać ale nie wiem jak poprawnie używać ją na rowerze. Chodzi mi przede wszystkim o odpowiednie jej obrócenie w uchwycie.
Rzut promienia latarki na ścianę przypomina prostokąt, a w zasadzie kwadrat, bo wszystkie boki wydają mi się równe. Czy faktycznie boki są równe i jeśli tak to czy latarka powinna być obrócona tak by bok tego kwadratu był równoległy do podłoża?
Jeśli obrót latarki jest istotny to chyba jedynym sposobem na jego powtarzalność jest zapamiętanie dokładnego usytuowania latarki w uchwycie?
Pozdrawiam serdecznie,
Crocodil