Grega modyfikacja Solarforce L2P, moduł XM-L U2 1C, T5 4B
Mam SolarForce L2P 900lm XM-L2 T6 3C extended od grega (z września 2013), reflektor OP i jest miło... ale ciut za wąsko w lesie. Skręcając ostro nie widzę co mnie czeka.
Coś tu się da zadziałać - Inny reflektor?
(jak zabiorę drugą latarkę na kask to oczywiście problem znika... tylko zapominam zabierać)
Od razu podsumowanie po kilku miesiącach użytkowania:
- jestem bardzo zadowolony z ilości światła, zasięgu, jakości
- trochę za mało światła na boki w pewnych sytuacjach ala las (no ale coś za coś)
- nadal nie mam wyczucia z przyciskiem reverse chcę zmieniać tryby to albo za słabo naciskam (nie zmieniając trybu) albo za mocno wyłaczając latarkę; w rękawiczkach długopalczastych to już w ogóle tragedia
Coś tu się da zadziałać - Inny reflektor?
(jak zabiorę drugą latarkę na kask to oczywiście problem znika... tylko zapominam zabierać)
Od razu podsumowanie po kilku miesiącach użytkowania:
- jestem bardzo zadowolony z ilości światła, zasięgu, jakości
- trochę za mało światła na boki w pewnych sytuacjach ala las (no ale coś za coś)
- nadal nie mam wyczucia z przyciskiem reverse chcę zmieniać tryby to albo za słabo naciskam (nie zmieniając trybu) albo za mocno wyłaczając latarkę; w rękawiczkach długopalczastych to już w ogóle tragedia
-
- Posty: 3
- Rejestracja: piątek 22 sie 2014, 14:48
- Lokalizacja: Gliwice
Witam,
jak łatwo będzie zauważyć z licznika po lewej stronie - jestem tu nowy. Doprowadziły mnie tutaj poszukiwania lampki do roweru, przy której będę realne "coś" widział. Po ogólnym przeglądzie (wybaczcie, nie dałem rady 63 podstronom choćby tego tylko wątku) zawartości forum zakładam, że powinienem celować w coś takiego: L2P OP T6 3C reverse click
może polecacie zmianę mojego typu do zastosowań 95% na rower, 5% ogólne zastosowanie
mam ponadto kilka pytań, na które nie udało mi się do tej pory znaleźć odpowiedzi:
1. przede wszystkim - czym się realnie różnią L2 / L2P / L2D. patrząc na fotki na aledrogo widzę różnice w dizajnie (odpowiednio głęboka koronka / płytsza koronka / gładka krawędź ), ale czy poza wyglądem frontu coś się zmienia w ich konstrukcji? dlaczego do moich zastosowań lepsze miało by być to czy tamto rozwiązanie? (różnica w cenie to nawet 60,- , dla mnie to dość istotna różnica)
2. czym różnią się wersje program / extended ... tak wiem innym sterownikiem, ale czy coś w nim lub spośród pozostałych "rozszerzeń" jest istotne na rower? np zabezpieczenie termiczne? albo szkło UCL - dużo lepsze parametry pracy czy może tylko problem z czyszczeniem? (to szczególnie istotne może być podczas leśnej, czasem deszczowej wycieczki rowerowej, kiedy łatwo ubabrać wszystko błotem, a może być problem z dostępem do osprzętu czyszczącego;) ) pytanie zadane również dlatego, że opis na aledrogo sugeruje że lista z opisu to rozszerzenia względem wersji program, tymczasem widzę, że częściowo opisy się pokrywają, przez co rozszerzenia przestają być rozszerzeniami a stają się cechami podstawowymi (wiem czepiam się, taka natura )
3. SMO - 25% większy zasięg - warte uwagi na rower czy nie specjalnie. jeśli tak to jaki to koszt?
uwagi z postów, które jednak przeczytałem i chodzi mi już tylko o rozwianie wątpliwości:
z pytań nie dotyczących już samej latarki - polecacie uchwyt Led Lenser / V1 / lub jakiś inny? czy znacie jakieś wygodne rozwiązanie pozwalające przymocować tą latarkę na kask rowerowy?
za wszelkie odpowiedzi - dzięki wielkie
pozdr.
jak łatwo będzie zauważyć z licznika po lewej stronie - jestem tu nowy. Doprowadziły mnie tutaj poszukiwania lampki do roweru, przy której będę realne "coś" widział. Po ogólnym przeglądzie (wybaczcie, nie dałem rady 63 podstronom choćby tego tylko wątku) zawartości forum zakładam, że powinienem celować w coś takiego: L2P OP T6 3C reverse click
może polecacie zmianę mojego typu do zastosowań 95% na rower, 5% ogólne zastosowanie
mam ponadto kilka pytań, na które nie udało mi się do tej pory znaleźć odpowiedzi:
1. przede wszystkim - czym się realnie różnią L2 / L2P / L2D. patrząc na fotki na aledrogo widzę różnice w dizajnie (odpowiednio głęboka koronka / płytsza koronka / gładka krawędź ), ale czy poza wyglądem frontu coś się zmienia w ich konstrukcji? dlaczego do moich zastosowań lepsze miało by być to czy tamto rozwiązanie? (różnica w cenie to nawet 60,- , dla mnie to dość istotna różnica)
2. czym różnią się wersje program / extended ... tak wiem innym sterownikiem, ale czy coś w nim lub spośród pozostałych "rozszerzeń" jest istotne na rower? np zabezpieczenie termiczne? albo szkło UCL - dużo lepsze parametry pracy czy może tylko problem z czyszczeniem? (to szczególnie istotne może być podczas leśnej, czasem deszczowej wycieczki rowerowej, kiedy łatwo ubabrać wszystko błotem, a może być problem z dostępem do osprzętu czyszczącego;) ) pytanie zadane również dlatego, że opis na aledrogo sugeruje że lista z opisu to rozszerzenia względem wersji program, tymczasem widzę, że częściowo opisy się pokrywają, przez co rozszerzenia przestają być rozszerzeniami a stają się cechami podstawowymi (wiem czepiam się, taka natura )
3. SMO - 25% większy zasięg - warte uwagi na rower czy nie specjalnie. jeśli tak to jaki to koszt?
uwagi z postów, które jednak przeczytałem i chodzi mi już tylko o rozwianie wątpliwości:
jak rozumiem obecnie w obu wersjach można przeprogramowywać poziomy/tryby bez ingerencji grega/zabawy z uProckiem?greg pisze:Do przeprogramowania sterownika należy wysłać latarkę lub moduł do mnie. Samemu nie bardzo da się to zrobić, chyba, że ktoś pisze aplikacje na AVRy, to sobie poradzi z tematem.Krzysieq pisze:Przy okazji jeszcze jedno pytanko: jak jest z przeprogramowaniem, gdyby się okazało potrzebne? Rozumiem, że samemu nie można tego zrobić, tylko trzeba by wysłać latareczkę Tobie?
z pytań nie dotyczących już samej latarki - polecacie uchwyt Led Lenser / V1 / lub jakiś inny? czy znacie jakieś wygodne rozwiązanie pozwalające przymocować tą latarkę na kask rowerowy?
za wszelkie odpowiedzi - dzięki wielkie
pozdr.
Ostatnio zmieniony czwartek 28 sie 2014, 13:47 przez Soul Reaver, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Na forum trafiłem poszukując dobrego oświetlenia na rower. Do tej pory używałem starego MacTronika z 4 diodami starego typu na 4 paluszki AA. Największą wadą tej konstrukcji jest jej ciężar który powoduje że uchwyt jest już bardzo luźny pomimo owijania kierownicy taśmą izolacyjną. Tak więc po paru latach przyszedł czas rozstania a że coraz więcej jeżdżę po zmroku to postanowiłem zainwestować w dobry sprzęt. Jeżdżę przede wszystkim po lasach ale raczej po utwardzonych znanym mi ścieżkach. Sporo czasu zajął mi wybór i ostatecznie jestem zdecydowany na L2P od Grega. Jestem pewny że jak dogram szczegóły to będę zadowolony z zakupu.
Na forum trafiłem poszukując dobrego oświetlenia na rower. Do tej pory używałem starego MacTronika z 4 diodami starego typu na 4 paluszki AA. Największą wadą tej konstrukcji jest jej ciężar który powoduje że uchwyt jest już bardzo luźny pomimo owijania kierownicy taśmą izolacyjną. Tak więc po paru latach przyszedł czas rozstania a że coraz więcej jeżdżę po zmroku to postanowiłem zainwestować w dobry sprzęt. Jeżdżę przede wszystkim po lasach ale raczej po utwardzonych znanym mi ścieżkach. Sporo czasu zajął mi wybór i ostatecznie jestem zdecydowany na L2P od Grega. Jestem pewny że jak dogram szczegóły to będę zadowolony z zakupu.
Witaj dzekson, zerknij na porównanie rozkładu światła w temacie o X1 tutaj, tam też trzy słowa o różnicy w zasięgu itp.
O to nie martw się specjalnie. Każda wersja X1 ma sterownik z zabezpieczeniem termicznym.dzekson pisze:X1 wiadomo mniejsza wiec z mojej dedukcji wynika że gorzej odprowadza ciepło.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Mam już kilka wycieczek po zmroku za sobą i chciałbym się podzielić swoimi uwagami na temat L2P. Jeżeli chodzi o jakość wykonania i wrażenie jakie latarka robi to temat był już wałkowany do znudzenia. Potwierdzam że produkt jest świetny.
Jeżeli chodzi o to jakie tryby i w jakiej konfiguracji sobie ustawiłem to wygląda to następująco:
1. Brak pamięci ostatniego trybu.
2. Tryby w kolejności: 9%, 60%, 2%.
Lampkę użytkuję w następujący sposób. Gdy nic nie jedzie z przeciwka to dwa kliknięcia i mam 60% (długie). Gdy widzę że coś nadjeżdża to jedno kliknięcie i mam 9%. Lampkę mam ustawioną dosyć wysoko a mimo to zapewniam że 9% oświetla drogę dobrze. Z początku miałem ustawione 16% zamiast 9% ale po jakimś czasie zmniejszyłem jasność żeby przypadkiem nie oślepiać jadących z naprzeciwka. Na długich mogę bez problemu zasuwać 25-30 km/h. Piszę o nieoświetlonych drogach poza miastem. W mieście 9% wystarcza aż nadto.
Jeżeli chodzi o jazdę po lasach (nie na asfalcie) to rzeczywiście brakuje trochę światła po bokach i wydaje mi się że do tego celu lepsza by była X1 z soczewką TIR.
Uchwyt Led Lensera trzyma pewnie i po przyzwyczajeniu zmiana trybu nie nastręcza jakiś trudności.
Wielki dzięki dla Grega za naprawdę wspaniały produkt. A niezdecydowanych zapewniam że latarka jest warta każdej złotówki.
Jeżeli chodzi o to jakie tryby i w jakiej konfiguracji sobie ustawiłem to wygląda to następująco:
1. Brak pamięci ostatniego trybu.
2. Tryby w kolejności: 9%, 60%, 2%.
Lampkę użytkuję w następujący sposób. Gdy nic nie jedzie z przeciwka to dwa kliknięcia i mam 60% (długie). Gdy widzę że coś nadjeżdża to jedno kliknięcie i mam 9%. Lampkę mam ustawioną dosyć wysoko a mimo to zapewniam że 9% oświetla drogę dobrze. Z początku miałem ustawione 16% zamiast 9% ale po jakimś czasie zmniejszyłem jasność żeby przypadkiem nie oślepiać jadących z naprzeciwka. Na długich mogę bez problemu zasuwać 25-30 km/h. Piszę o nieoświetlonych drogach poza miastem. W mieście 9% wystarcza aż nadto.
Jeżeli chodzi o jazdę po lasach (nie na asfalcie) to rzeczywiście brakuje trochę światła po bokach i wydaje mi się że do tego celu lepsza by była X1 z soczewką TIR.
Uchwyt Led Lensera trzyma pewnie i po przyzwyczajeniu zmiana trybu nie nastręcza jakiś trudności.
Wielki dzięki dla Grega za naprawdę wspaniały produkt. A niezdecydowanych zapewniam że latarka jest warta każdej złotówki.
L2 różni się od L2P jedynie obudową. L2P ma mocniejszą powłokę lakierową oraz można ją postawić reflektorem do góry, gdyż przycisk jest schowany głębiej. W L2 przycisk wystaje.
Obsługa zależy od wyboru sterownika. Osobiście nic trudnego w obsłudze nie widzę. Przypadkiem nie ma prawa się nic złego zdarzyć co by mogło unieruchomić latarkę.
A na uchwytach na kask się nie znam więc nie pomogę
Obsługa zależy od wyboru sterownika. Osobiście nic trudnego w obsłudze nie widzę. Przypadkiem nie ma prawa się nic złego zdarzyć co by mogło unieruchomić latarkę.
A na uchwytach na kask się nie znam więc nie pomogę
Korpusy latarek L2 i L2P różnią się kilkoma szczegółami:
L2P
- powłoka HA III czarna matowa, bardzo odporna na ścieranie
- niska koronka na głowicy, tępa
- schowany włącznik taktyczny typu "forward"
- latarka może stać na zakrętce komory baterii jak świeczka
L2
- powłoka czarna matowa, odporna na ścieranie, nieznacznie cieńsza niż HA III w L2P
- średniej wielkości koronka na głowicy, dość ostra
- wystający włącznik taktyczny typu "forward"
Kwesta włącznika, wystający czy schowany - zaleta bądź wada.
Przy wystającym w L2 łatwo włącza się latarkę w rękawicy, łatwo zmienia tryby na rowerze. W L2P jest to o tyle utrudnione, że należy głębiej wcisnąć palec, a w grubej rękawicy może to być trudno wykonalne. Za to latarka może służyć za świeczkę pod namiotem itp.
Elektronika i optyka wewnątrz jest identyczna.
[ Dodano: 8 Listopad 2014, 10:27 ]
Mocowanie na kask jest wykonalne. Należy zastosować montaż Magicshine MJ-6058, na nim uchwyt rowerowy Led Lenser zamocowany identycznie jak na kierownicy. W uchwyt latarka.
Przykład montażu mocowania na kasku (źródło internet). Oczywiście zamiast lampy MJ-872 instalujemy uchwyt rowerowy.
L2P
- powłoka HA III czarna matowa, bardzo odporna na ścieranie
- niska koronka na głowicy, tępa
- schowany włącznik taktyczny typu "forward"
- latarka może stać na zakrętce komory baterii jak świeczka
L2
- powłoka czarna matowa, odporna na ścieranie, nieznacznie cieńsza niż HA III w L2P
- średniej wielkości koronka na głowicy, dość ostra
- wystający włącznik taktyczny typu "forward"
Kwesta włącznika, wystający czy schowany - zaleta bądź wada.
Przy wystającym w L2 łatwo włącza się latarkę w rękawicy, łatwo zmienia tryby na rowerze. W L2P jest to o tyle utrudnione, że należy głębiej wcisnąć palec, a w grubej rękawicy może to być trudno wykonalne. Za to latarka może służyć za świeczkę pod namiotem itp.
Elektronika i optyka wewnątrz jest identyczna.
[ Dodano: 8 Listopad 2014, 10:27 ]
Mocowanie na kask jest wykonalne. Należy zastosować montaż Magicshine MJ-6058, na nim uchwyt rowerowy Led Lenser zamocowany identycznie jak na kierownicy. W uchwyt latarka.
Przykład montażu mocowania na kasku (źródło internet). Oczywiście zamiast lampy MJ-872 instalujemy uchwyt rowerowy.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Dziękuję za informację.
Z opaską to chodzi mi o coś takiego:
http://allegro.pl/opaska-na-glowe-czolo ... 54788.html
tylko pasujące do L2P lub L2.
Z opaską to chodzi mi o coś takiego:
http://allegro.pl/opaska-na-glowe-czolo ... 54788.html
tylko pasujące do L2P lub L2.
Tak, ta opaska pasuje do Solara. Ale nie oczekuj, że w 100% zastąpi to czołówkę. Latarka jest z boku głowy i ma to swoje ograniczenia.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Nie. Moduł d26 zainstalowany w L2/P/B składa się z reflektora OP lub SMO.
Sterownik extended v3.5 HE <klik>
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)
Instrukcje sterowników w PDF <klik>
kontakt: info(at)krypton(dot)pl
(podstawić @ i . w stosowne miejsca)