Odpalanie auta z pakietu Li-Po
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Swiece żarowe biorą od około 10 do 18A na sztuke, w zależności od modelu.
To ile grzeją też zależy od samochodu. W nowszych autach nawet po odpaleniu silnika świece dogrzewają nawet do 1,5 -2 minut.
W gotowych kablach nawiększym błędem nie jest ich przekrój, ale sposób podpinania do aku.
Co z tego że kabel jest gróby jak na końcu są kleszczyki które tylko końcówkami dotykają klem i powierzchnia styku jest bardzo mała.
Zaciski powinny wyglądać tak:
http://obrazki.elektroda.pl/9804319100_1357658029.jpg
To ile grzeją też zależy od samochodu. W nowszych autach nawet po odpaleniu silnika świece dogrzewają nawet do 1,5 -2 minut.
W gotowych kablach nawiększym błędem nie jest ich przekrój, ale sposób podpinania do aku.
Co z tego że kabel jest gróby jak na końcu są kleszczyki które tylko końcówkami dotykają klem i powierzchnia styku jest bardzo mała.
Zaciski powinny wyglądać tak:
http://obrazki.elektroda.pl/9804319100_1357658029.jpg
Trochę odgrzewam kotleta, ale swojego mondka beznzynowego v6 2,5 litra kilkukrotnie odpalałem podpinając 4S1P LiFePo4 (A123) równolegle do aku samochodowego (4x LiFe ma ma dokładnie napięcie aku samochodowego - można je ładować ładowarką na programie PB.
Z 2-litrowym dieslem i akumulatorami Lipo 3S taki eksperyment już mi się nie udał .
No i wożenie LiPo bez nadzoru w aucie może się źle skończyć dla auta. LiFePo4 są bezpieczne i na pewno nie spowodują pożaru.
Z 2-litrowym dieslem i akumulatorami Lipo 3S taki eksperyment już mi się nie udał .
No i wożenie LiPo bez nadzoru w aucie może się źle skończyć dla auta. LiFePo4 są bezpieczne i na pewno nie spowodują pożaru.
Dioda na takie prądy by była większa od samego pakietuZa pakietem li-po warto dać wysokoprądową diodę i kondensator wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo na uszkodzenie pakietu.
Jeśli mówimy o li-po to problemem raczej jest nadmierny prąd(np. większy niż burst) i głębokie rozładowanie.
NIE BOJĘ SIĘ GDY ŚWIATŁO ZNIKA, BO MAM LATARKĘ NA OGNIWACH PANASONIC' A
Ja tam bardziej bym się bał tego co odda alternator na taki pakiet, można łatwo rozbalansować pakiet i zniszczyć go.Doctore pisze:Dioda na takie prądy by była większa od samego pakietuZa pakietem li-po warto dać wysokoprądową diodę i kondensator wtedy jest mniejsze prawdopodobieństwo na uszkodzenie pakietu.
Jeśli mówimy o li-po to problemem raczej jest nadmierny prąd(np. większy niż burst) i głębokie rozładowanie.
Przy natychmiastowym odłączeniu pakietu można uszkodzić instalację elektryczna, gdyż alternator bez obciążenia "trzymającego napięcie(akumulatora)" potrafi wygenerować duże napięcie.
Jedyną opcją jest podłączenie na chwilę pakietu na rozruch, później włożenie rozładowanego akumulatora poczekać kilkanaście sekund aż załapie napięcie i odłączenie pakietu li-po.
No chyba że jest jakiś szaleniec który jeździ z pakietem li-po pod maską .
Jedyna znana mi procedura, to właśnie:ElSor pisze:Najwięcej akurat tutaj zależy od przewodów a dokładniej od średnicy miedzi. Przy dobrych może być nieciekawie ale zazwyczaj w marketach są tak słabe, że trzeba wręcz odpalić 2gie auto i odczekać z minutę albo i dłużej, żeby przyniosło to efekt.
1 - odpalić sprawne auto,
2 - podłączyć padnięte,
3 - odczekać "minutę albo i dłużej"
4 - próbować odpalić "trupa"
5 - w razie sukcesu, rozłączyć auta.
Lepiej, żeby auto "pożyczające" prąd było zgaszone.
Kilka dni temu właśnie rozmawiałem z mechanikiem o alternatorach i właśnie trafił się nam podobny temat
Jakiś czas temu wymieniał alternatory w dwóch autach, które "pożyczały" prąd do odpalania.
Okazało się, że przy odpalaniu takie było obciążenie, że alternator po prostu poszedł z dymem.
Wydaje mi się, że nie warto ryzykować.
Kilka dni temu właśnie rozmawiałem z mechanikiem o alternatorach i właśnie trafił się nam podobny temat
Jakiś czas temu wymieniał alternatory w dwóch autach, które "pożyczały" prąd do odpalania.
Okazało się, że przy odpalaniu takie było obciążenie, że alternator po prostu poszedł z dymem.
Wydaje mi się, że nie warto ryzykować.
Ciemności rozświetlają mi:
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne
Convoy S2 XM-L2 T6 4C 2,1A, Convoy M1 XM-L2 U2 1A 2,8A, Convoy C8 XM-L2 U2 1A 2,8A,
UltraFire S5 XP-L V4 3D 2,1A, SolarStorm SC01 XM-L2, Tank007 E09 XP-E, Tank007 TK-701 SSC, Mactronic NIGHT HUNTER II, i inne