Motorower, problem z energią, kilka pytań o możliwości zmian
Motorower, problem z energią, kilka pytań o możliwości zmian
Kupiłem sobie motorower, typowy chińczyk, Kingway Street.
Problemem jest ilość energii niestety.
Gdy go odpalam na zaciskach akumulatora pojawia się napięcie około 14V, więc myślę, że to jest ok, jednak gdy włączam światła napięcie to spada do około 12V, co powoduje, że akumulator rozładowywuje się nawet podczas jazdy...
Teraz mam kilka pytań, motorower ma dwie żarówki z przodu po 18W, jeżdżę tylko w dzień, czy odłączenie jednej pomoże na problemy z brakiem energii? Jeśli tak to czy mogę to zrobić bez obaw o uszkodzenie regulatora, oraz czy jest to zgodne z prawem?
Kolejna sprawa to światła postojowe, są to zwykłe żarówki, z przodu dwie pomarańczowe, z tyłu dwie białe w kloszu lampy. Czy mogę zgodnie z prawem zamienić je na jakieś ledowe?
Kolejna sprawa poza tematem już, czy istnieje lakier do plastiku, przeźroczysty pomarańczowy - chciałbym nim pomalować kierunkowskazy - plastik przeźroczysty, troche wyblakły od słońca - poprawa wizualna.
Problemem jest ilość energii niestety.
Gdy go odpalam na zaciskach akumulatora pojawia się napięcie około 14V, więc myślę, że to jest ok, jednak gdy włączam światła napięcie to spada do około 12V, co powoduje, że akumulator rozładowywuje się nawet podczas jazdy...
Teraz mam kilka pytań, motorower ma dwie żarówki z przodu po 18W, jeżdżę tylko w dzień, czy odłączenie jednej pomoże na problemy z brakiem energii? Jeśli tak to czy mogę to zrobić bez obaw o uszkodzenie regulatora, oraz czy jest to zgodne z prawem?
Kolejna sprawa to światła postojowe, są to zwykłe żarówki, z przodu dwie pomarańczowe, z tyłu dwie białe w kloszu lampy. Czy mogę zgodnie z prawem zamienić je na jakieś ledowe?
Kolejna sprawa poza tematem już, czy istnieje lakier do plastiku, przeźroczysty pomarańczowy - chciałbym nim pomalować kierunkowskazy - plastik przeźroczysty, troche wyblakły od słońca - poprawa wizualna.
Nie wiem jak jest u Ciebie konkretnie ale zazwyczaj światła mijania i długie są zasilane z oddzielnego obwodu, z pominięciem aku (po zgaszeniu silnika nie świecą) - zobacz u siebie co działa a co nie na chodzącym silniku.
12V jest po odpaleniu świateł i na chodzącym silniku a ile jest podczas "jazdy" tzn gdy obroty są wyższe?
Na 99,9% nie możesz legalnie zastosować diodowych żarówek zamiast typowych z włóknem.
12V jest po odpaleniu świateł i na chodzącym silniku a ile jest podczas "jazdy" tzn gdy obroty są wyższe?
Na 99,9% nie możesz legalnie zastosować diodowych żarówek zamiast typowych z włóknem.
U mnie właśnie przy zgaszonym silniku (tylko stacyjka włączona) działają światła mijania, pozycyjne, kierunki, stop, podświetlenie licznika - więc chyba wszystko idzie z akumulatora?
Po dodaniu gazu napięcie trochę wzrasta, ale daleko mu do 14V(światła włączone) jutro mogę podać więcej danych gdy silnik pracuje na wyższych obrotach.
Szkoda, że tych mniej znaczących żarówek nie mogę zamienić na LEDy, w sumie jeżdżę na krótkich trasach i raczej nie spotykam policji, ale wolę nie ryzykować utraty dowodu
Po dodaniu gazu napięcie trochę wzrasta, ale daleko mu do 14V(światła włączone) jutro mogę podać więcej danych gdy silnik pracuje na wyższych obrotach.
Szkoda, że tych mniej znaczących żarówek nie mogę zamienić na LEDy, w sumie jeżdżę na krótkich trasach i raczej nie spotykam policji, ale wolę nie ryzykować utraty dowodu
Jeśli kupiłeś używkę to sprawdź czy przypadkiem ktoś nie zmodyfikował instalacji, bo nawet w necie o Kingwayach piszą, że ma oddzielny obwód do świateł. Co prawda nie o Twoim modelu ale dziwne by było, gdyby było inaczej u Ciebie. Przypadkiem też nie próbuj odpinać aku i mierzyć wtedy napięcia, bo może się to źle skończyć. Myślę, że jak wstawisz LEDy do kierunkowskazów oraz tylnego stopu i postoju to nikt nawet się nie przyczepi, gorzej jak przód będzie na niebiesko świecił Tylko miej na uwadze, że do LEDowych migaczy potrzebujesz elektroniczny przerywacz i jeśli fabryczny jest mechaniczny, to go musisz wymienić, bo będzie stroboskop.
Na 99% procent światła mijania i długie powinny być zasilane z prądnicy z pominięciem akumulatora. Nie ma sensu podłączać ich pod akumulator, bo nawet jeśli tam jest aku 5Ah , a podejrzewam, że jest 4Ah, to bez uruchomionego silnika długo nie poświeci, a o uruchomienie pojazdu po kilkunastu minutach na 2 światłach mijania raczej tylko kopką. Mam też Kingwaya, trochę inny model i do aku są podłaczone tylko postojówki i kierunkowskazy. Po za tym konstrukcyjnie silniki, a co za tym idzie i koło magnetyczne od lat są nie mal takie same i wiązki wychodzące z magneta również, więc nie co miałoby na celu takie podłączenie. Moim zdaniem była jakaś niepotrzebna ingerencja w instalację. Mam akumulator moretti 5Ah i bez problemu się ładuje, tylko mijania i długie są z pominięciem akumulatora. Po dłuższym postoju (2 miesiące) aku nie był wstanie obrócić silnikiem. Po 10-sięcio kilometrowej trasie zapalałem bez problemu rozrusznikiem, więc ładowanie daje rady. Światła mijania u mnie to jedna żarówka 35W. Na postojówkę mam taśmę ledową około 60cm z przodu, używam jej także teraz jako DRL (wiem że nie legalnie, ale ostatnio gliniarz powiedział tylko że fajnie to świeci i elegancko z daleka widać, więc jeżdżę tak na razie )
Tak, niestety kupiłem używkę i niewykluczone, że było coś modyfikowane przez poprzedniego właściciela, jak wygląda instalacja to na razie jeszcze nie wiem, muszę kiedyś rozebrać wszystkie plastiki i zobaczyć jak to jest.
Ostatnie pomiary wyglądają tak:
Dwie żarówki 18W w przednim świetle:
14.66V - wolne obroty, światła wyłączone
14.71V - gazowanie, światła wyłączone
11.70V - wolne obroty, światła włączone
12.50V - gazowanie, światła włączone
Jedna żarówka w przedniej lampie 18W - włączona:
12.50V - wolne obroty
13.8-14.4V - gazowanie
Jak widać po wypięciu jednej żarówki akumulator jest już ładnie ładowany, napięcie jest chyba w normie, raczej nie będę obecnie modyfikował instalacji, nie znam jej, jest utrudniony dostęp, trzeba rozkręcać plastiki, może więc wystarczyłoby odłączyć jedną żarówkę w lampie?
Chociaż takie tymczasowe rozwiązanie, jak będę miał więcej czasu w lecie to mam zamiar go odnowić troszkę, przemalować itp wtedy też zobaczyłbym co z tą instalacją.
Kierunkowskazy tylne, po przyglądnięciu się widzę, że są diodowe.
No właśnie z ledami z tyłu z tego co czytam może być problem, niedługo jadę na przegląd techniczny.
W ogóle to człowiek się nie zna na takich sprzętach, widać, że było tu coś nieźle modyfikowane, filtr powietrza to stożek chyba siatkowy, motorek ma kopa, ma bardzo ładny dźwięk ale spalanie jest bardzo duże moim zdaniem... Około 4-5l/100km - minimum (jezdżę na krótkich trasach, teren z górkami, nie wariuje, jeżdzę raczej na niskich obrotach, spokojnie)
Trochę strach, mam coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=StcFyWQyavg
A zmiana na seryjny = regulacje gaźnika...
Ostatnie pomiary wyglądają tak:
Dwie żarówki 18W w przednim świetle:
14.66V - wolne obroty, światła wyłączone
14.71V - gazowanie, światła wyłączone
11.70V - wolne obroty, światła włączone
12.50V - gazowanie, światła włączone
Jedna żarówka w przedniej lampie 18W - włączona:
12.50V - wolne obroty
13.8-14.4V - gazowanie
Jak widać po wypięciu jednej żarówki akumulator jest już ładnie ładowany, napięcie jest chyba w normie, raczej nie będę obecnie modyfikował instalacji, nie znam jej, jest utrudniony dostęp, trzeba rozkręcać plastiki, może więc wystarczyłoby odłączyć jedną żarówkę w lampie?
Chociaż takie tymczasowe rozwiązanie, jak będę miał więcej czasu w lecie to mam zamiar go odnowić troszkę, przemalować itp wtedy też zobaczyłbym co z tą instalacją.
Kierunkowskazy tylne, po przyglądnięciu się widzę, że są diodowe.
No właśnie z ledami z tyłu z tego co czytam może być problem, niedługo jadę na przegląd techniczny.
W ogóle to człowiek się nie zna na takich sprzętach, widać, że było tu coś nieźle modyfikowane, filtr powietrza to stożek chyba siatkowy, motorek ma kopa, ma bardzo ładny dźwięk ale spalanie jest bardzo duże moim zdaniem... Około 4-5l/100km - minimum (jezdżę na krótkich trasach, teren z górkami, nie wariuje, jeżdzę raczej na niskich obrotach, spokojnie)
Trochę strach, mam coś takiego:
https://www.youtube.com/watch?v=StcFyWQyavg
A zmiana na seryjny = regulacje gaźnika...
Stożki tego typu to najgorszy syf. Żeby było dobrze to kupuje się gąbkowe i nasącza specjalnym kleistym olejem. Niestety trzeba często myć taki filtr i nasączać w tym oleju.
Ja miałem kiedyś Keewaya Focusa z cylkiem alu 70ccm + sportowy wydech + gaźnik 17 czy 17,5mm + filtr gąbkowy + inne możliwe modyfikacje. Nad regulacją spędziłem 2 prawie pełne dni ale 105km/h z górki, 90km/h pod tą samą górkę, na prostej 100km/h i spalanie ok 4l/100km przy jeździe praktycznie ile fabryka (żeby nie zamulać tirów na drodze ale i je często wyprzedzałem).
Światła w nim miałem na osobnym obwodzie i wygląda na to, że u Ciebie też musi być oddzielny, bo ten od aku nie wyrabia przy obu żarówkach a służyć ma do zasilania hamulców i migaczy.
Jakby co, to posiadam całkiem pokaźny zbiór schematów elektrycznych do skuterów (kingwaya nie ma niestety) ale są do innych marek (zazwyczaj 90% rzeczy się pokrywa) i jeśli potrzebujesz, to się chętnie podzielę.
Ja miałem kiedyś Keewaya Focusa z cylkiem alu 70ccm + sportowy wydech + gaźnik 17 czy 17,5mm + filtr gąbkowy + inne możliwe modyfikacje. Nad regulacją spędziłem 2 prawie pełne dni ale 105km/h z górki, 90km/h pod tą samą górkę, na prostej 100km/h i spalanie ok 4l/100km przy jeździe praktycznie ile fabryka (żeby nie zamulać tirów na drodze ale i je często wyprzedzałem).
Światła w nim miałem na osobnym obwodzie i wygląda na to, że u Ciebie też musi być oddzielny, bo ten od aku nie wyrabia przy obu żarówkach a służyć ma do zasilania hamulców i migaczy.
Jakby co, to posiadam całkiem pokaźny zbiór schematów elektrycznych do skuterów (kingwaya nie ma niestety) ale są do innych marek (zazwyczaj 90% rzeczy się pokrywa) i jeśli potrzebujesz, to się chętnie podzielę.
Chętnie przygarnę jakieś schematy.
Jeśli ktoś przerobił instalację w ten sposób ponieważ uszkodzeniu uległo uzwojenie odpowiedzialne za światła to jeżdżenie w ten sposób może spowodować jakieś problemy z silnikiem/obecną prądnicą?
Teraz mam filtr stożkowy siatkowy, to przy zamianie na stożkowy gąbkowy konieczna jest regulacja gaźnika czy może się obyć bez tego?
Właśnie wiele złego widzę ludzie piszą o tych filtrach, znacznie większe zużycie paliwa nawet do 7l, uszkodzenia silnika itp... Chyba trzeba będzie szybko coś z tym zrobić.
Polecasz jakiś filtr?
Ile może kosztować taka wymiana, raczej chyba jestem w stanie sam to zrobić?
Jeśli ktoś przerobił instalację w ten sposób ponieważ uszkodzeniu uległo uzwojenie odpowiedzialne za światła to jeżdżenie w ten sposób może spowodować jakieś problemy z silnikiem/obecną prądnicą?
Teraz mam filtr stożkowy siatkowy, to przy zamianie na stożkowy gąbkowy konieczna jest regulacja gaźnika czy może się obyć bez tego?
Właśnie wiele złego widzę ludzie piszą o tych filtrach, znacznie większe zużycie paliwa nawet do 7l, uszkodzenia silnika itp... Chyba trzeba będzie szybko coś z tym zrobić.
Polecasz jakiś filtr?
Ile może kosztować taka wymiana, raczej chyba jestem w stanie sam to zrobić?
Miałem taki:
Firma Metrakit, modelu nie pamiętam o ile miał jakąś nazwę.
Regulacja gaźnika będzie raczej niezbędna i możliwe, że nie tylko śrubkami ale także zmianą dyszy i ew położeniem iglicy. Taką regulację dobrze by było przeprowadzić w firmie, gdzie mają analizator spalin, bo bez niego to roboty na 2 dni (w moim przypadku). Do regulacji przyda się też badanie temperatury cylindra / pod świecą (jeśli samodzielnie chcesz to wykonać).
Na schematy podaj mi swój @ na PW
Firma Metrakit, modelu nie pamiętam o ile miał jakąś nazwę.
Regulacja gaźnika będzie raczej niezbędna i możliwe, że nie tylko śrubkami ale także zmianą dyszy i ew położeniem iglicy. Taką regulację dobrze by było przeprowadzić w firmie, gdzie mają analizator spalin, bo bez niego to roboty na 2 dni (w moim przypadku). Do regulacji przyda się też badanie temperatury cylindra / pod świecą (jeśli samodzielnie chcesz to wykonać).
Na schematy podaj mi swój @ na PW
Witam
Filtry te charakteryzują się bardzo małymi oporami przepływu, przez co zmieniają wartości podciśnienia w gaźniku i kanale ssącym przy tych samych wartościach przepływu. Zmienia się więc zasadniczo skład mieszanki, czyli warunki spalania. Oczywiście na mniej korzystne, przez to są problemy z wypalaniem tłoków, świec i zwiększonym zużyciem paliwa.
Można zmienić filtr ale, jak wspomniał ElSor, jest to związane z kompleksową regulacją układu zasilania. Oczywiście często pogarszają się warunki filtrowania, przez niewłaściwe użytkowanie, co prowadzi do szybszego zużycia elementów.
Pozdrawiam
Te filtry nie są złe, są w większości przypadków niewłaściwie stosowane. Ludzie myślą, że założą "sportowy filter" i od razu mogą wjechać na tor.zgf1 pisze:Właśnie wiele złego widzę ludzie piszą o tych filtrach, znacznie większe zużycie paliwa nawet do 7l, uszkodzenia silnika itp...
Filtry te charakteryzują się bardzo małymi oporami przepływu, przez co zmieniają wartości podciśnienia w gaźniku i kanale ssącym przy tych samych wartościach przepływu. Zmienia się więc zasadniczo skład mieszanki, czyli warunki spalania. Oczywiście na mniej korzystne, przez to są problemy z wypalaniem tłoków, świec i zwiększonym zużyciem paliwa.
Można zmienić filtr ale, jak wspomniał ElSor, jest to związane z kompleksową regulacją układu zasilania. Oczywiście często pogarszają się warunki filtrowania, przez niewłaściwe użytkowanie, co prowadzi do szybszego zużycia elementów.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.