Postojówki na diodach CREE

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
patryk0102
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 07 kwie 2011, 19:19
Lokalizacja: Lidzbark

Postojówki na diodach CREE

Post autor: patryk0102 »

Witam, noszę się z zamiarem kupna postojówek na diodach CREE do samochodu.W związku z tym, że trochę one kosztują i żebym się nie rozczarował, najpierw wolę się zapytać osób bardziej doświadczonych, czy naprawdę są to diody Cree oraz czy faktycznie mogą mieć 5W??
Oto link: http://allegro.pl/t10-w5w-cree-led-5w-c ... 28322.html
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
ElSor
Site Admin
Posty: 5041
Rejestracja: niedziela 13 wrz 2009, 12:52
Lokalizacja: Ozimek

Post autor: ElSor »

Diody mają 5W ale w tej obudowie 0,5W to max bezpieczne dla nich, przy założeniu, że były by na wolnym powietrzu. Grzejnik w postaci świateł mijania nawet przy 0,5W mocy zabije je w kilka dni.
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Może i jest tam Cree ale zamiennik W5W (zważywszy na gabaryty) w życiu nie będzie pracował (na upartego tak, ale kilka minut) z mocą 5W, gdyż się ugotuje. Z tego co widzę, to XP-E, więc nawet pracujące z mocą 1W (prąd 350mA ale według mnie to i tak za dużo aby takie W5W było żywotne) da nam 100+lm i będzie sporo jaśniejszy od żarnika W5W. Światło jednak będzie o wiele bardziej kierunkowe i nie każdy klosz wypełni jak oryginał.

Widziałem ostatnio u siebie jakiegoś cudaka, który po zmroku jeździł po osiedlu tylko na włączonych postojówkach LED i to uwaga... koloru niebieskiego :-| . Moim zdaniem szkoda kasy na te wynalazki gdyż korzyści z tego znikome (dyskusyjna żywotność LED w takich warunkach, oszczędność paliwa praktycznie zerowa) a tylko nerwy w przypadku awarii lub ewentualnej kontroli drogowej wnikliwego policjanta...
Sometimes darkness can show you the light
patryk0102
Posty: 53
Rejestracja: czwartek 07 kwie 2011, 19:19
Lokalizacja: Lidzbark

Post autor: patryk0102 »

Nie liczę na żadne korzyści, chodzi mi jedynie o barwę światła :)
W grę oczywiście wchodzi tylko i wyłącznie kolor biały i dlatego wolałem zapytać, czy warto wydawać na te diody trochę więcej pieniędzy niż za powiedzmy"tradycyjne ledy" które kosztują max 6-7zł za sztukę(mowa o w5w).
Jednak skoro gra nie warta świeczki, to w takim razie odpuszczam.
Bardzo dziękuję za pomoc :wink:
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Te postojówki są zbudowane na prostych układach które samemu można przerobić na niższy prąd. Faktycznie często w leda idzie około 700 mA. Obudowa tych gabarytów daje spokojnie rady z 350 mA.
ILPT
qba100
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 14:51
Lokalizacja: Silesia

Post autor: qba100 »

a jak ma się porównanie do w/w postojówki wersji z dodatkowymi czterema diodami smd 5630 świecącymi na boki które dobrze oświetlają lustro reflektora:
http://allegro.pl/zarowka-led-cree-5w-4 ... 78239.html
vs.
http://allegro.pl/zarowka-led-w5w-t10-5 ... 39264.html

??
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Kupiłem to cudo u żółtych rączek za ok 7$ za parę (więc taniej) jeżdżę z nimi rok i jest ok, rzeczywiście używam ich zamiast "dziennych" a samochodzie. W skuterze jeżdżę tylko na nich z uwagi na małą wydajność prądnicy i szybko padający akus.

PS: Aha przy montażu wepchnąłem do gniazda kawałeczek gumy, od wibracji w kloszu z uwagi na "duży i ciężki kokon" lubiały wysuwać się i wpadać do środka lampy.
qba100
Posty: 13
Rejestracja: poniedziałek 05 wrz 2011, 14:51
Lokalizacja: Silesia

Post autor: qba100 »

Volo, które dokładnie kupiłeś?
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Te z ledami 5630 moim zdaniem będą miały za małą powierzchnie do oddania ciepła, choć tutaj wszystko zależy jaki prądy idzie w ledy.

To czy taka postojówka "da radę w lustrze" zalezy od samej budowy reflektora. W nocy może oślepiać lub zbytnio zwracać swoją uwagę, zwłasza barwą która często jest w granicach 7000K co w połączeniu z żarówką i ulicznym oświetleniem daje wrażenie niebieskiego światła.
ILPT
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Ja kupiłem takie:

Obrazek


PS:Widzę że na Ebayu rozrzut cen od 5$ do 30$ za pare.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Zaglądałeś do środka / mierzyłeś parametry ?
ILPT
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Nie rozbierałem bo zaklejone solidnie i bałem się że uszkodzę całość, jak się przepali to zrobię "sekcję zwłok".
Na odpalonym silniku (ok 14V) ciągnie ok 380-400mA
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

A jak z grzaniem ? Na dniach będę kupował takie cudo i zastanawiam się co wybrać.
ILPT
Awatar użytkownika
Volo
Posty: 455
Rejestracja: sobota 03 wrz 2011, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Volo »

Uwaga mój błąd, mierzone na kablu w samochodzie, ale obie diody przy włączonych "pozycyjnych" (linia bezpiecznika) dają te ok 400mA. Po podpięciu solo, do zasilacza na 14,5V ciągnie jedna dioda 240-250mA
Coś mi nie grało z mocą ogólną do diody XP-G wychodziło ok 5,6W.

PS: Ten metal po ok 5 min działania jest dość ciepły i nie da się utrzymać w palcach.
Po ok roku jeszcze działają, więc nie jest źle. Jesienią przeżyły trasę ok 7h.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Parametry które podałeś dają nam jakieś 3,6W, do tego odliczając straty na przetwornicy będzie jakieś 3,3 W. Całkiem sporo jak na takie maleństwo...
ILPT
ODPOWIEDZ