Jaki zestaw HID wybrać

Wszystko co świeci na czterech kółkach;)
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Jaki zestaw HID wybrać

Post autor: dedis »

Witam.
Czytuję to forum od dłuższego czasu i postanowiłem napisać pierwszego posta.
Wydaje mi się, że brakuje tematu gdzie użytkownicy będą pytali o dobry zestaw HID.

Więc ja pierwszy.
Szukam zestawu z CAN BUSem, 35W, 4300-5000K, pod H7 w soczewki (Hyundai Coupe 2002')

Znalazłem takie oferty w swojej okolicy:

- wydaje się, że solidne przetwornice. Tylko tu jest dostępne 5000K (pozostałe 4300K - nie wiem co lepiej świeci).
http://allegro.pl/zestaw-xenon-hid-h1-h ... 47062.html

- Podobno super najnowszy zestaw kompatybilny z najnowszymi autami. Prawda? Tu pojawia się chociaż jakaś nazwa i symbol. VERTEX S1068
http://allegro.pl/hid-zestaw-xenon-s106 ... 72067.html

- Ten niby starszy model tego wyższego. VERTEX 1068
http://allegro.pl/hid-zestaw-xenon-1068 ... 78320.html

- Jeszcze jeden zestaw w wersji slim
http://allegro.pl/canbus-can-bus-slim-z ... 12134.html

- I niby to samo nie slim. Za to nie ma tych małych urządzeń na przewodach jak powyższe
http://allegro.pl/canbus-can-bus-zestaw ... 68624.html

Ceny dość podobne. Może coś innego? Proszę was koledzy o pomoc w wyborze.
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

Wszystkie chińskie xenony to to samo - klony klonów. Dobry gliniarz i tak cie wyczai i wlepi mandat.

Z 4300K masz najwięcej światła które najmniej "znika" w asfalcie w deszczu-barwa biała, neutralna. 5000K to taki kompromis - jest sporo światła, barwa biała. 6000K - mniej światła niż u popzrzedników, w nocy na mokrej drodze " wnika " w asfalt, sporo naleciałości niebieskiego. 6000K i wyżej - nie warto.

Moim zdaniem tylko 4300. Weź też pod uwagę że będziesz oślepiał na łukach, przy wyprzedzaniu itd.
ILPT
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Dzięki za odpowiedź.
Niestety w tym aucie nie było fabrycznie Xenonu, więc zostaje chinszczyzna. Pytanie, jaka? Rozumiem, że ze zdjęć nie wiele da się dowiedzieć?
Soczewki w Coupe'cie są badzo dobrej jakości z ostrym niskim odcięciem, nie powodujące łuny.
Wiem, że będę trochę oślepiał na prawych łukach. Przy przyspieszaniu, pod górkę etc. będę oślepiał tak samo jak fabryczne xenony, więc nie przejmuję się tym za bardzo.

btw. 6000K w ogóle nie biorę pod uwagę.
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Kolego same soczewki to nie wszystko. Musisz mieć spryskiwacze reflektorów oraz samo-poziomowanie. Bez tych dodatków łatwo stracić dowód. Tyle o ile ja jeszcze nie słyszałem / nie widziałem, żeby któryś z miśków sprawdzał czy w aucie jest samo-poziomowanie o tyle co do sprysków to się czepiają.
Everybody lies...
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

artur_n pisze:Kolego same soczewki to nie wszystko. Musisz mieć spryskiwacze reflektorów oraz samo-poziomowanie. Bez tych dodatków łatwo stracić dowód. Tyle o ile ja jeszcze nie słyszałem / nie widziałem, żeby któryś z miśków sprawdzał czy w aucie jest samo-poziomowanie o tyle co do sprysków to się czepiają.
Przepisy znam. Z ...piiii... nie będę się kłócił, gdyż oczywiście w świetle przepisów będzie miał rację. Jednak o czystość świateł zwykłem dbać własnoręcznie, a samopoziomowanie... jak ktoś widział jak to działa w praktyce to rozumie dlaczego nie sprawdza się to na drodze.
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Kolego co nie kupisz to działanie będzie podobne. Palniki są zazwyczaj podobnej (chińskiej) jakości. Z tych propozycji co podałeś ja bym się decydował na 2.
Everybody lies...
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Rozumiem. Dziękuję kolego.
A można kupić gdzieś lepsze palniki pod H7?
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

Szczerze to ja bym się tym aż tak nie przejmował. Palniki na dzień dzisiejszy są na tyle tanie, że nawet jak odmówi posłuszeństwa to zakup okaże się niepowalająco drogi. Jedynym minusem może okazać się, iż będzie potrzeba kupowania ich w parach. Z osobistych doświadczeń wiem, że zakupiony nowy palnik potrafi mieć całkiem inną barwę od tego wcześniejszego. A nawet zakup parami nie daje gwarancji na podobne światło. To jest wada chińskich palników.
Everybody lies...
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

rozumiem. ciekawe :)
dzięki
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Oryginalny palnik np Philipsa możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych, ale za tą cene masz 3 chinskie, to nie wiem czy się opłaca bo w ilości światła nie będzie kosmicznej różnicy.
Co do poziomowania to wiadomo że to nie spełnia swojego zadania na naszych drogach ( dużo nierówności, silniczek nie nadąża )
Ale w kwestii spryskiwaczy możesz coś poszukać.
Skoro różne zakłady oferują przeróbke świateł na xenony to można dostać gdziesz spryskiwacze.
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Zgadzam się. Nie jest to głupie. W sumie coś poszukam :)
Awatar użytkownika
skaktus
Posty: 6166
Rejestracja: środa 04 cze 2008, 18:41
Lokalizacja: OP

Post autor: skaktus »

smokuxx1987 pisze:Oryginalny palnik np Philipsa możesz kupić w sklepach motoryzacyjnych, ale za tą cene masz 3 chinskie, to nie wiem czy się opłaca bo w ilości światła nie będzie kosmicznej różnicy.
Co do poziomowania to wiadomo że to nie spełnia swojego zadania na naszych drogach ( dużo nierówności, silniczek nie nadąża )
Ale w kwestii spryskiwaczy możesz coś poszukać.
Skoro różne zakłady oferują przeróbke świateł na xenony to można dostać gdziesz spryskiwacze.
Oryginalny palnik Philipsa kosztuje około 200 zł, czyli tyle ile zestaw chińskich xenonów, za palnik Philipsa mamy jakieś 20 palników made in-china.

Poziomowanie to nie jest układ działający stale, a jedynie po włączeniu świateł, ten system nie działa w trakcie jazdy. Działanie tego układu na dziurach to mit powtarzany po setki razy na internecie. Co innego również systemu obniżające światła przy podjazdach itd.

Ps-widziałem już gliniarzy którzy sprawdzali (u mnie w aucie) homologacje na lampach więc spryski mogą nie pomóc.
ILPT
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Jeśli chodzi o poziomowanie, to zgadzam się w 100% (dokładnie takie odniosłem wrażenie, że poziomowanie "śpi" w czasie jazdy).

generalnie trzeba walić ściemę, że auto po stłuczce i spryski nie przetrwały, a klosze z wersji bez xenonu :P
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 874
Rejestracja: niedziela 03 mar 2013, 17:37
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: artur_n »

I wozić w schowku komplet zwykłych żarówek. Jak traficie na nieupierdliwego policjanta to będzie kazał wymienić i jechać dalej. Raz miałem taki przypadek.
Everybody lies...
dedis
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 15 paź 2013, 18:34
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: dedis »

Dokładnie :) na tym będę bazował :)
Muszę to podłączyć tak, żeby szybko i bezboleśnie można było zrobić konwersję na halogen :)
Ostatnio zmieniony czwartek 17 paź 2013, 16:26 przez dedis, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ