Jak później zapewnić docisk MCPCb do piguły? Śrubami nie bardzo jest jak to przykręcić chyba czy się mylę?. Samo przyciśnięcie reflektorem nie jest raczej wystarczającym rozwiązaniem. Przerabiałem coś takiego w Roche F8, gdzie była zastosowana tylko pasta i docisk refem, i niestety sprawowało się to słabiutko. Tam jednak była możliwość przykręcenia MCPCB dwoma śrubkami.Zbychur pisze:Wymienić silikon na dobrą pastę pod diodą
Convoy M1
- smokuxx1987
- Posty: 2113
- Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
- Lokalizacja: Krosno
Docisk reflektorem nie jest taki zły, żeby mocno docisnąć diodę jest kilka sposobów:
-można wymienić podkładkę centrującą na grubszą
-wymiana szkiełka na grubsze
- grubszy oring nad szkiełkiem
- grubsze podłoże diody
Nie wiem jak w przypadku M1 ale w C8 oryginalnie jest dioda na podłożu 1mm więc wymiana diody na podłożu załatwia sprawę.
Mam tak zrealizowane odprowadzanie ciepła w UF C8 pędzoną na 3.7A i narazie nie narzekam.
-można wymienić podkładkę centrującą na grubszą
-wymiana szkiełka na grubsze
- grubszy oring nad szkiełkiem
- grubsze podłoże diody
Nie wiem jak w przypadku M1 ale w C8 oryginalnie jest dioda na podłożu 1mm więc wymiana diody na podłożu załatwia sprawę.
Mam tak zrealizowane odprowadzanie ciepła w UF C8 pędzoną na 3.7A i narazie nie narzekam.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 12 sie 2013, 15:55 przez smokuxx1987, łącznie zmieniany 1 raz.
Aby docisnąć diodę można wykręcić pigułę do góry.
Jeśli latarka posiada koronkę (jak np C8 lub M1) możemy solidnie docisnąć diodę do piguły poprzez:
Zakręcamy koronke do końca, następnie cofamy o 1/3 obrotu.
Wykręcamu pigułę do góry aż dioda poprzez podkładkę centrującą oprze sie o ref.
Następnie dokręcamy koronkę.
Jeśli latarka posiada koronkę (jak np C8 lub M1) możemy solidnie docisnąć diodę do piguły poprzez:
Zakręcamy koronke do końca, następnie cofamy o 1/3 obrotu.
Wykręcamu pigułę do góry aż dioda poprzez podkładkę centrującą oprze sie o ref.
Następnie dokręcamy koronkę.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
Będę zamawiał tego S2 tak patrzę:
Convoy S2 Cree XM-L T5-5C AMC7135*6 2100mA
Convoy S2 Cree XM-L T5-5C 2-Group AMC7135*3 1400mA
Convoy S2 Cree XM-L T5-5C 2-Group AMC7135*8 2800mA
Którą wybrać według was? co oznaczają te cyferki po "*"
Convoy S2 Cree XM-L T5-5C AMC7135*6 2100mA
Convoy S2 Cree XM-L T5-5C 2-Group AMC7135*3 1400mA
Convoy S2 Cree XM-L T5-5C 2-Group AMC7135*8 2800mA
Którą wybrać według was? co oznaczają te cyferki po "*"
Ostatnio zmieniony poniedziałek 12 sie 2013, 13:22 przez Misiek_86, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 899a13.jpg
Mostkowanie zmniejsza spadek napięcia na sprężynce.
Mostkowanie zmniejsza spadek napięcia na sprężynce.
Mały krążek z mosiądzu, taki np: https://www.fasttech.com/products/1145100
Hej, doszła do mnie dziś moja M1. Morda się cieszy
Generalnie tak. Pod MCPCB było jakieś szare błotko, ni to ten klej co można zaobserwować na wielu zdjęciach, to było bardziej płynne i w ogóle nie trzymało płytki... Dioda i gwint piguły przesmarowany srebrną pastą AG Chemia. W polerowanie się nie bawiłem, bo stwierdziłem że mogę spowodować więcej szkody niż pożytku.
Kable wydają mi się dość cienkie, jednak nie miałem aktualnie nic na wymianę, może następnym razem. Poza tym przylutowany driver do piguły dodatkowo mnie zniechęcił, niech siedzi na razie jak jest .
Sprężynka zmostkowana, jednak nie do metalowego kapselka, a do samego czubka sprężynki - chyba lepsze to niż nic.
Co do samych wrażeń z tuningu. Trzeba uważać na śrubki trzymające diodę na miejscu, wkręcając chyba pomyliłem je z otworami, z których je wykręciłem i miałem problemy (a starałem się je oddzielić, skubane jednak przemieszały się ). Dodatkowo otwory są zrobione jak są i należy dobrze ułożyć gwiazdkę, dopiero potem powoli dokręcać śrubki.
Żeby dobrze docisnąć szybkę, musiałem tak z 3.5 raza odkręcić pigułę od momentu kiedy była dokręcona do body. Chodzi mi o to, że niedociśnięta piguła reflektorem siedzi luźno i się giba. Dopiero po skręceniu całości wszystko jest zwarte. Nie wiem, czy to norma, na pewno ma jakiś wpływ na styk piguły z body.
Ogółem, mam wrażenie że jest lepiej Latarka się ładnie nagrzewa po paru minutach, czego nie było tak czuć wcześniej.
Dzięki za wszelkie wskazówki w tym topicu!
Generalnie tak. Pod MCPCB było jakieś szare błotko, ni to ten klej co można zaobserwować na wielu zdjęciach, to było bardziej płynne i w ogóle nie trzymało płytki... Dioda i gwint piguły przesmarowany srebrną pastą AG Chemia. W polerowanie się nie bawiłem, bo stwierdziłem że mogę spowodować więcej szkody niż pożytku.
Kable wydają mi się dość cienkie, jednak nie miałem aktualnie nic na wymianę, może następnym razem. Poza tym przylutowany driver do piguły dodatkowo mnie zniechęcił, niech siedzi na razie jak jest .
Sprężynka zmostkowana, jednak nie do metalowego kapselka, a do samego czubka sprężynki - chyba lepsze to niż nic.
Co do samych wrażeń z tuningu. Trzeba uważać na śrubki trzymające diodę na miejscu, wkręcając chyba pomyliłem je z otworami, z których je wykręciłem i miałem problemy (a starałem się je oddzielić, skubane jednak przemieszały się ). Dodatkowo otwory są zrobione jak są i należy dobrze ułożyć gwiazdkę, dopiero potem powoli dokręcać śrubki.
Żeby dobrze docisnąć szybkę, musiałem tak z 3.5 raza odkręcić pigułę od momentu kiedy była dokręcona do body. Chodzi mi o to, że niedociśnięta piguła reflektorem siedzi luźno i się giba. Dopiero po skręceniu całości wszystko jest zwarte. Nie wiem, czy to norma, na pewno ma jakiś wpływ na styk piguły z body.
Ogółem, mam wrażenie że jest lepiej Latarka się ładnie nagrzewa po paru minutach, czego nie było tak czuć wcześniej.
Dzięki za wszelkie wskazówki w tym topicu!
W moich M1 i M2 piguły też miały luz i ja owinąłem je folią miedzianą i tak się męczyłem aż je wkręciłem na dość ścisło, że o żadnym luzie nie może być mowy. Myślę, że teraz przewodność ciepła na body jest taka, jakiej żadna pasta nie zapewni.ellox pisze: Chodzi mi o to, że niedociśnięta piguła reflektorem siedzi luźno i się giba. Dopiero po skręceniu całości wszystko jest zwarte. Nie wiem, czy to norma, na pewno ma jakiś wpływ na styk piguły z body.
Mam prośbę o podanie wymiarów szkiełka w Convoy M1.
Jest sens kupować AR Coated Optical Glass Lens czy może coś innego do tej latarki?
Czy i gdzie można zakupić kolimator do tego modelu?
Jest sens kupować AR Coated Optical Glass Lens czy może coś innego do tej latarki?
Czy i gdzie można zakupić kolimator do tego modelu?