Lampy DRL Philips DAYLIGHT 2X4LED vs. Narva
Poszło
Co do interfejsu to polecam raczej komputerek pokładowy na oBDII.
Mam Turbogauge, kupiony w PL, ale teraz jest tego pełno na Aliexpress, przykład
http://www.aliexpress.com/wholesale?Sea ... 0630215223
Kupiłem łownie ze względu na pokazywanie chwilowego zuzycia paliwa oraz innych parametrów, ale ma on tez opcje skanowania i kasowania błedów
Uniwersalny ELM327 jest słabym narzędziem. W ubiegłym tygodniu bawiłem się takim i w Lanci nie chciał w ogóle wprółpracować (łączył się ale wyświetlał nieprawdziwe dane), wykrywał błąd ale nie umiał określić co to za błąd ani go skasować (świeci kotrolka airbaga). Podłączyłem do Forda i coś tam posprawzdał jedynie a przetestowałem na kilku programach. Jakoś zawiodłem się na możliwościach tego urządzenia.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Ok, sprawę interfejsu muszę troszkę odłożyć ze względu na brak czasu. Chcę jednak doprowadzić sprawę świateł w Tucsonie do końca.
Dzwoniłem do serwisu ( w Zielonej Górze)- otóż serwis NIE wyłączy opcji automatu bo nie ma takiej możliwości. Po dalszym uprzejmym( z mojej strony) drążeniu sprawy pan sentwierdził że nie i już !
Dzwoniłem do serwisu w Gorzowie- podobnie, jednak stwierdzili że należy zamontować moduł, który będzie rozłączał fabryczny moduł Hyundaia, oni takowego nie posiadają, a wyłączyć programowo świateł się nie da bo nie ma w oprogramowaniu takiej opcji.
No i co powiecie na taki dictum ? U mnie moduł DRL Hyundaia jest osobny, pod maską, zlokalizowałem go, ale po odłączeniu go całkowicie( złącze ok 10 pinowe) świateł mijania automatycznie co prawda nie ma, ale podświetlenia deski także nie ma...
Mam pomysł, żeby odłączać po kolei po jednym pinie z tej kostki modułu DRL i obserwować
zachowanie świateł ? Czy to ma sens ?
Co do sposobu Kolegi Mantoma- jest to trochę inny problem i inny moduł( u mnie jest osobno pod maską po stronie pasażera w okolicy podszybia) więc nie wiem czy sobie poradzę z tym...ale oczywiście dzięki za pomoc. !
EDIT:
Wyszperałem schemat podłączenia modułu DRL:
Czy wystarczy przeciąć pin nr.1 żeby przekaźnik DRL nie klikał?
pzdr Nix
Dzwoniłem do serwisu ( w Zielonej Górze)- otóż serwis NIE wyłączy opcji automatu bo nie ma takiej możliwości. Po dalszym uprzejmym( z mojej strony) drążeniu sprawy pan sentwierdził że nie i już !
Dzwoniłem do serwisu w Gorzowie- podobnie, jednak stwierdzili że należy zamontować moduł, który będzie rozłączał fabryczny moduł Hyundaia, oni takowego nie posiadają, a wyłączyć programowo świateł się nie da bo nie ma w oprogramowaniu takiej opcji.
No i co powiecie na taki dictum ? U mnie moduł DRL Hyundaia jest osobny, pod maską, zlokalizowałem go, ale po odłączeniu go całkowicie( złącze ok 10 pinowe) świateł mijania automatycznie co prawda nie ma, ale podświetlenia deski także nie ma...
Mam pomysł, żeby odłączać po kolei po jednym pinie z tej kostki modułu DRL i obserwować
zachowanie świateł ? Czy to ma sens ?
Co do sposobu Kolegi Mantoma- jest to trochę inny problem i inny moduł( u mnie jest osobno pod maską po stronie pasażera w okolicy podszybia) więc nie wiem czy sobie poradzę z tym...ale oczywiście dzięki za pomoc. !
EDIT:
Wyszperałem schemat podłączenia modułu DRL:
Czy wystarczy przeciąć pin nr.1 żeby przekaźnik DRL nie klikał?
pzdr Nix
Za podświetlenie odpowiada przekaźnik TAIL RELAY, który na tym schemacie jak widzisz ma jedno wyprowadzenie "wolne" czyli nie dorysowane (cewka zasilana z wyjścia nr 11). Ten schemat jest dziwny - czy w samochodzie rzeczywiście ejst tylko JEDEN bezpiecznik 10A dla obu reflektorów głównych? Przecież to niebezpieczne - w nocy mogą nagle zgasnąć oba światłaNix2 pisze:O
Mam pomysł, żeby odłączać po kolei po jednym pinie z tej kostki modułu DRL i obserwować
zachowanie świateł ? Czy to ma sens ?
EDIT:
Wyszperałem schemat podłączenia modułu DRL:
[url=http://images47.fotosik.pl/1865/e6107ac6590b5bd8m.jpg]Obrazek[/URL]
Czy wystarczy przeciąć pin nr.1 żeby przekaźnik DRL nie klikał?
pzdr Nix
Jeszcze znajdź schemat świateł głównych i postojowych to pomyślimy
Takie to sa te koreańskie schematy
Zobaczcie tez alternator - zamiast znormalizowanego symbolu - rysunek
Ostatnio zmieniony wtorek 09 lip 2013, 08:20 przez Mantom, łącznie zmieniany 2 razy.
Niestety, dotychczas nic nie zdziałałem, schematu świateł mijania także nie znalazłem...
Rozważam "obejście" problemu: mianowicie w pozycji manetki świateł "pozycyjne" świecą się tylko pozycyjne, więc do nich dołączyłbym dzienne DRL, nie wiem tylko czy to będzie w zgodzie z prawem ? Automat DRL byłby podłączony po prostu nie do pozycyjnych, a do mijania, zatem byłyby światała pozycyjne+DRL lub mijania, manetka zostawałaby na pozycji pozycyjne.
Czy tak może być ?
pzdr! Nix
Rozważam "obejście" problemu: mianowicie w pozycji manetki świateł "pozycyjne" świecą się tylko pozycyjne, więc do nich dołączyłbym dzienne DRL, nie wiem tylko czy to będzie w zgodzie z prawem ? Automat DRL byłby podłączony po prostu nie do pozycyjnych, a do mijania, zatem byłyby światała pozycyjne+DRL lub mijania, manetka zostawałaby na pozycji pozycyjne.
Czy tak może być ?
pzdr! Nix
Nie, co najwyżej w samochodach rejestrowanych pzed 2010 r mogą się wrqaz z DRL świecic tylko tylko pozycyjneNix2 pisze:Niestety, dotychczas nic nie zdziałałem, schematu świateł mijania także nie znalazłem...
Rozważam "obejście" problemu: mianowicie w pozycji manetki świateł "pozycyjne" świecą się tylko pozycyjne, więc do nich dołączyłbym dzienne DRL, nie wiem tylko czy to będzie w zgodzie z prawem ? Automat DRL byłby podłączony po prostu nie do pozycyjnych, a do mijania, zatem byłyby światła pozycyjne+DRL lub mijania, manetka zostawałaby na pozycji pozycyjne.
Czy tak może być ?
pzdr! Nix
A szukałeś schematu tutaj? https://www.hyundaitechinfo.com/
Ostatnio zmieniony wtorek 09 lip 2013, 08:22 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
A ściślej to tylko TYLNE pozycyjne... tak mi napisano na forum Diagnostów...Mantom pisze: ...co najwyżej w samochodach rejestrowanych pzed 2010 r mogą się wrqaz z DRL świecic tylko tylko pozycyjne
A szukałeś schematu tutaj? https://www.hyundaitechinfo.com/
Schematu trochę szukałem w podanym linku, ale niestety nie znalazłem, poszukam jeszcze.
Dziwi mnie tylko to że wiele aut (Tucson to to samo co Kia Sportage drugiej generacji) jeździ i nikt sobie z problemem nie poradził, w sensie nie opublikował jak i co ?
pzdr! Nix
Tak tylne, przeoczyłem toNix2 pisze:A ściślej to tylko TYLNE pozycyjne... tak mi napisano na forum Diagnostów...Mantom pisze: ...co najwyżej w samochodach rejestrowanych pzed 2010 r mogą się wrqaz z DRL świecic tylko tylko pozycyjne
A szukałeś schematu tutaj? https://www.hyundaitechinfo.com/
Schematu trochę szukałem w podanym linku, ale niestety nie znalazłem, poszukam jeszcze.
Dziwi mnie tylko to że wiele aut (Tucson to to samo co Kia Sportage drugiej generacji) jeździ i nikt sobie z problemem nie poradził, w sensie nie opublikował jak i co ?
pzdr! Nix
Wpisz w Google "Hyundai Tucson repair manual", może znajdziesz. Na ebay są czasem serwisówki po ok. 10 USD
Znalazłem Ci po rusku
http://www.hyundai-sto.ru/hyundai_tucson/
i tłumaczenie na angielski
http://translate.google.com/translate?h ... _tucson%2F
I jest tam schemat świateł głownych
Pyra: Po co kolega pisze podwójne posty?
Ostatnio zmieniony wtorek 09 lip 2013, 08:24 przez Mantom, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzień dobry,a raczej dobry wieczór.Zaglądam tu czasami,bo czasami bawię się oświetleniem.Interesuje mnie to.Wiele diod w życiu przylutowałem,długie godziny myślałem i kombinowałem jak dobrze i tanio swój rower dobrze oświetlić i nadal to nie jest skończone.W domowych zastosowaniach też dłubię-np.reanimuję zużyte świetlówki kompaktowe,nie mówiąc o bieżącym utrzymaniu sieci elektrycznej
Ostatnio,od kiedy posiadam własny wóz moim konikiem jest oświetlenie w samochodach.
I dlatego trafiłem do tego wątku,gdyż chcę tylko napisać,że na miejscu Nixa2,odciąłbym trzeci pin od tego modułu.Brak sygnału z alternatora prawdopodobnie spowoduje że moduł cały czas będzie myślał,że sinik nie pracuje i świateł nie zapuści.
Wycięcie 1 najprawdopodobniej będzie skutkowało tym,że św.mijania się nie zapalą.ale pozycyjne+deska prawdopodobnie tak.
Ostatnio,od kiedy posiadam własny wóz moim konikiem jest oświetlenie w samochodach.
I dlatego trafiłem do tego wątku,gdyż chcę tylko napisać,że na miejscu Nixa2,odciąłbym trzeci pin od tego modułu.Brak sygnału z alternatora prawdopodobnie spowoduje że moduł cały czas będzie myślał,że sinik nie pracuje i świateł nie zapuści.
Wycięcie 1 najprawdopodobniej będzie skutkowało tym,że św.mijania się nie zapalą.ale pozycyjne+deska prawdopodobnie tak.
Pozdrawiam
Daniel
Daniel
Wracając do tytułowego tematu - zakupiłem ostatnio Narvy, sądziłem że to inaczej brandowan philips a tu zonk rozwiązanie jak w pierwszych Hellach drl - diody na górze obudowy i zwierciadła 90o. Diodki które tam siedzą to zwykłe 5730 o barwie coś koło 5K, jak za tą cenę (ok 160zł) spodziewałem się czegoś lepszego.