Mactronic BMP-170 SUP vs Solarforce L2P.
Mactronic BMP-170 SUP vs Solarforce L2P.
Na wstępie witam wszystkich szanownych Światełkomaniaków
Od pewnego czasu przymierzam się do "oświecenia" mojego jednośladu i o ile z wyborem tylnej lampki nie było dużego problemu (Mactronic Walle), to mam dość duży dylemat z przednią. Na chwilę obecną mam na oku dwa tytułowe modele.
Przeczytałem baaardzo dużo stron z tematu dotyczącego Gregowej modyfikacji Solarforce'a i jestem pod mega wrażeniem, ale ostatnio też wpadła mi w oko nowość Mactronica pt. "Scream Superior", BPM-170 SUP.
Moje pytanie brzmi, czy ktoś z Was spotkał się może ww. Mactronic'iem i może podzielić się doświadczeniem/uwagami? Czy dobrze oświetla boki? Na jak długo w rzeczywistości wystarcza bateria/akumulator i czy mój dylemat jest w ogóle słuszny?
Z góry dzięki za wszelką pomoc i sugestie
Od pewnego czasu przymierzam się do "oświecenia" mojego jednośladu i o ile z wyborem tylnej lampki nie było dużego problemu (Mactronic Walle), to mam dość duży dylemat z przednią. Na chwilę obecną mam na oku dwa tytułowe modele.
Przeczytałem baaardzo dużo stron z tematu dotyczącego Gregowej modyfikacji Solarforce'a i jestem pod mega wrażeniem, ale ostatnio też wpadła mi w oko nowość Mactronica pt. "Scream Superior", BPM-170 SUP.
Moje pytanie brzmi, czy ktoś z Was spotkał się może ww. Mactronic'iem i może podzielić się doświadczeniem/uwagami? Czy dobrze oświetla boki? Na jak długo w rzeczywistości wystarcza bateria/akumulator i czy mój dylemat jest w ogóle słuszny?
Z góry dzięki za wszelką pomoc i sugestie
- lord_craven
- Posty: 415
- Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
- Lokalizacja: Leżajsk
Pabloss86, cześć
Jak świeci Scream to sobie sprawdź w porównywarce Dominika (nie ma co prawda tam modelu który wymieniasz, ale są dwa inne co i tak da Ci dobry obraz, bo konstrukcyjnie są one zbliżone). Scream nie doświetla dobrze boków, bo za bardzo odcina światło, zaś L2P, jak na pewno wyczytałeś, na rower się dobrze nadaje i IMHO jest wygodniejszy bo masz możliwość zmiany ogniwa po wyczerpaniu.
Jak świeci Scream to sobie sprawdź w porównywarce Dominika (nie ma co prawda tam modelu który wymieniasz, ale są dwa inne co i tak da Ci dobry obraz, bo konstrukcyjnie są one zbliżone). Scream nie doświetla dobrze boków, bo za bardzo odcina światło, zaś L2P, jak na pewno wyczytałeś, na rower się dobrze nadaje i IMHO jest wygodniejszy bo masz możliwość zmiany ogniwa po wyczerpaniu.
Mactroniki: HLS-K1 mod by ElSor, EPIC HLS-NL3, BPM-2SL Walle.
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
SF L2P mod by Greg i FandyFire UV-S5 mod by Dariusz70
Dzięki bardzo lord_craven, przydatna stronka
Jeśli w nowszym modelu Scream Superior jest taki sam rozkład światła jak w standardowym Scream, to raczej średnio się nadaje do jazdy na rowerze ze względu na kiepsko doświetlone boki.
Poczekam jeszcze, być może odezwie się jakiś posiadacz tego modelu i potwierdzi lub obali nasze domniemania.
Jeśli w nowszym modelu Scream Superior jest taki sam rozkład światła jak w standardowym Scream, to raczej średnio się nadaje do jazdy na rowerze ze względu na kiepsko doświetlone boki.
Poczekam jeszcze, być może odezwie się jakiś posiadacz tego modelu i potwierdzi lub obali nasze domniemania.
L2 (nie musi być L2P) od grega - dioda odpowiedni kolor, inny rozkład światła (podtaczany reflektor), przycisk reverse przydatny w nawigacji rowerowej, programowalne tryby, wbudowane elementy mogące przenieść te 2,8A, bardzo dobra latarka na każą okazję, nie tylko na rower. Najlepiej dozbierać kilka złotych, bo to zakup na dłużej i raz a konkretnie.
- lord_craven
- Posty: 415
- Rejestracja: środa 27 lut 2013, 12:32
- Lokalizacja: Leżajsk
pieczyna, masz na myśli jakiś konkretny mod tej latareczki, czy po prostu "pierwszą-lepszą" z półki sklepowej?
xar, zastanawiałem się właśnie nad podstawową wersją Solarforce L2, ale im dłużej przeglądałem temat związany z modyfikacją L2P, tym bardziej się na nią napalałem Różnica w cenie między podstawową L2 a wersją full L2P jest dość duża i powoli zaczynam wątpić czy wykorzystam cały jej potencjał (mam na myśli mocniejszą diodę XM-L2 i zabezpieczenie termiczne). Tym bardziej, że do całości zestawu trzeba doliczyć jeszcze uchwyt na kierownicę, aku i ładowarkę
To co mnie w tym Mactronicu skusiło to fakt, że moc latareczki jest na poziomie zbliżonym do L2P na diodzie XM-L i cały zestaw (aku, ładowarka, ładowarka samochodowa, uchwyt, wymienne koronki) mogę mieć za 250zł
Coś czuję, że czeka mnie jeszcze trochę przemyśleń
xar, zastanawiałem się właśnie nad podstawową wersją Solarforce L2, ale im dłużej przeglądałem temat związany z modyfikacją L2P, tym bardziej się na nią napalałem Różnica w cenie między podstawową L2 a wersją full L2P jest dość duża i powoli zaczynam wątpić czy wykorzystam cały jej potencjał (mam na myśli mocniejszą diodę XM-L2 i zabezpieczenie termiczne). Tym bardziej, że do całości zestawu trzeba doliczyć jeszcze uchwyt na kierownicę, aku i ładowarkę
To co mnie w tym Mactronicu skusiło to fakt, że moc latareczki jest na poziomie zbliżonym do L2P na diodzie XM-L i cały zestaw (aku, ładowarka, ładowarka samochodowa, uchwyt, wymienne koronki) mogę mieć za 250zł
Coś czuję, że czeka mnie jeszcze trochę przemyśleń
SF również made in china, ale kupując moda od grega z tej chińskiej latarki zostaje sama obudowa.
Dziura pod diodą, tak w uproszczeniu jest wtedy, gdy podłoże diody "wisi" w powietrzu i nie ma wtedy odpowiedniego odprowadzania ciepła.
Tak więc kupuj u grega: latarka 190zł + ładowarka 35zł + uchwyt 37zł + 13zł wysyłka = 292zł
+ do tego 4 ogniwa od woytazo za jakieś 30zł
Więc za 322zł masz komplet, który na 100% spełni twoje oczekiwania.
Dziura pod diodą, tak w uproszczeniu jest wtedy, gdy podłoże diody "wisi" w powietrzu i nie ma wtedy odpowiedniego odprowadzania ciepła.
Tak więc kupuj u grega: latarka 190zł + ładowarka 35zł + uchwyt 37zł + 13zł wysyłka = 292zł
+ do tego 4 ogniwa od woytazo za jakieś 30zł
Więc za 322zł masz komplet, który na 100% spełni twoje oczekiwania.
Można zejść z kosztów, bo obecnie u Grega-cafla jest promo na Solarforce L2 i kosztuje 150PLN, więc 40PLN do przodu...Tak więc kupuj u grega: latarka 190zł + ładowarka 35zł + uchwyt 37zł + 13zł wysyłka = 292zł
+ do tego 4 ogniwa od woytazo za jakieś 30zł
Więc za 322zł masz komplet, który na 100% spełni twoje oczekiwania.
Mam parę lampek na rower, np. Trelock 725 z którą jeździ żona, Magicshine 858 - tez bardzo fajna lampka, Gregową L2P i ta jest najbardziej "mobilna" bym powiedział, bo służy również jako EDC....no i daje wystarczająco światła..... . Pozostałe używamy z małżonką jak jeździmy okazyjnie na składakach w mieście - chodzi o to by być widocznym.
Ale gregową polecam.
Ale gregową polecam.
[quote="pabloss86"]pieczyna, masz na myśli jakiś konkretny mod tej latareczki, czy po prostu "pierwszą-lepszą" z półki sklepowej?
Taj jak pisałem powyżej, Convoy S2, M2. Mam S2 i polecam, M2 poleca wielu użytkowników tego forum. Moim skromnym zdaniem, M2 - ciut za duża no rower, S2 jest zdecydowanie mniejsza, lżejsza i zgrabniejsza, ale co kto woli...
Światła z S2 (2,8A na XM-L T6 3c) jest naprawdę...dużo
Za modowanego Convoy-a zapłacisz około 100 zł, 25 ładowarka 2 kanałowa, 10-15 uchwyt przyzwoity, i 3 ogniwa od woytazo za około 20 zł. Wyjdzie ciut powyżej 150 zł, tak więc patrząc na powyższą kwotę, możesz się nawet pokusić o 2...
Oczywiście wybór należy do Ciebie
Taj jak pisałem powyżej, Convoy S2, M2. Mam S2 i polecam, M2 poleca wielu użytkowników tego forum. Moim skromnym zdaniem, M2 - ciut za duża no rower, S2 jest zdecydowanie mniejsza, lżejsza i zgrabniejsza, ale co kto woli...
Światła z S2 (2,8A na XM-L T6 3c) jest naprawdę...dużo
Za modowanego Convoy-a zapłacisz około 100 zł, 25 ładowarka 2 kanałowa, 10-15 uchwyt przyzwoity, i 3 ogniwa od woytazo za około 20 zł. Wyjdzie ciut powyżej 150 zł, tak więc patrząc na powyższą kwotę, możesz się nawet pokusić o 2...
Oczywiście wybór należy do Ciebie