DIY 3xXM-L
DIY 3xXM-L
Witam,
potrzebuję wskazówek odnośnie mojego projektu, dla ułatwienia ponumeruję pytania, bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi
Lampką sterowałaby przetwornica Darelteka >>>LINK<<<
1.) Czy układ jak na zdjęciu będzie miał się dobrze czy takie połączenie może doprowadzić do spalenia ledów?
Przełącznik hebelkowy 3-pozycyjny ON-OFF-ON, 2-torowy. W jednej pozycji się świeci jedna dioda, w drugiej wszystkie trzy.
2.) Po co jest w tej przetwornicy wejście OFF (środkowy pin na wejściu zasilania), skoro wystarczy wyłącznik między baterią a jednym z pinów zasilania?
3.) Ma ktoś zdjęcie tej przetwornicy od spodu? Wiem od twórcy, że są tam jakieś ścieżki więc musi być podkładka izolująca jak ją będę chciał przykręcić do obudowy. Mnie interesuje czy jest tam płaska (i wystarczy na przykład 0.5mm podkładka oraz będzie 100% powierzchnia styku), czy są tam jakieś wystające układy jeszcze.
4.) Takie gniazdo jako złącze zasilania w lampce sprawdzi się wzorowo? >>>LINK<<<
Kwestia tego, że łatwo je będzie uszczelnić o-ringami
5.) Są gdzieś dostępne prostokątne uszczelki o konkretnych wymiarach? Na przykład 74x24mm, szerokość 2mm ? Tak żeby uszczelnić pokrywkę wokoło. Czy będę musiał ją sam tworzyć z 4 kawałków uszczelki, czego chciałbym uniknąć?
Pozdrawiam
potrzebuję wskazówek odnośnie mojego projektu, dla ułatwienia ponumeruję pytania, bardzo dziękuję za rzeczowe odpowiedzi
Lampką sterowałaby przetwornica Darelteka >>>LINK<<<
1.) Czy układ jak na zdjęciu będzie miał się dobrze czy takie połączenie może doprowadzić do spalenia ledów?
Przełącznik hebelkowy 3-pozycyjny ON-OFF-ON, 2-torowy. W jednej pozycji się świeci jedna dioda, w drugiej wszystkie trzy.
2.) Po co jest w tej przetwornicy wejście OFF (środkowy pin na wejściu zasilania), skoro wystarczy wyłącznik między baterią a jednym z pinów zasilania?
3.) Ma ktoś zdjęcie tej przetwornicy od spodu? Wiem od twórcy, że są tam jakieś ścieżki więc musi być podkładka izolująca jak ją będę chciał przykręcić do obudowy. Mnie interesuje czy jest tam płaska (i wystarczy na przykład 0.5mm podkładka oraz będzie 100% powierzchnia styku), czy są tam jakieś wystające układy jeszcze.
4.) Takie gniazdo jako złącze zasilania w lampce sprawdzi się wzorowo? >>>LINK<<<
Kwestia tego, że łatwo je będzie uszczelnić o-ringami
5.) Są gdzieś dostępne prostokątne uszczelki o konkretnych wymiarach? Na przykład 74x24mm, szerokość 2mm ? Tak żeby uszczelnić pokrywkę wokoło. Czy będę musiał ją sam tworzyć z 4 kawałków uszczelki, czego chciałbym uniknąć?
Pozdrawiam
Re: DIY 3xXM-L
bez podłączonych LEDów napięcie wyjściowe przetwornicy może być wysokie, a po ich dołączeniu prąd z kondensatorów może je uszkodzić.cre_9 pisze:1.) Czy układ jak na zdjęciu będzie miał się dobrze czy takie połączenie może doprowadzić do spalenia ledów?
A przełączysz parę A kontaktronem lub nóżką procesora?cre_9 pisze:2.) Po co jest w tej przetwornicy wejście OFF (środkowy pin na wejściu zasilania), skoro wystarczy wyłącznik między baterią a jednym z pinów zasilania?
wytnij środek z prostokątacre_9 pisze:/.../uszczelnić pokrywkę wokoło. Czy będę musiał ją sam tworzyć z 4 kawałków uszczelki
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
Złącza mikrofonowe 2pin:ElSor pisze:Dobre złącza to AMP SuperSeal (nie działa chwilowo allegro dlatego nie do końca wiem o jakie złącze pytasz).
http://i.imgur.com/VALRM6I.jpg
AMP SS nie zamontuję na stałe w obudowie a to jest raczej konieczny wymóg, poza tym nie są raczej zaprojektowane do wielokrotnego rozłączania.
Rozrysujesz co masz na myśli? Ja po prostu chciałbym przełącznik krótkie (1 dioda) / długie (wszystkie 3 diody), a jak się to uda zintegrować z włącznikiem to jeszcze lepiej.ElSor pisze:Mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia będzie, jeśli na stałe będą podpięte wszystkie diody a włącznik będzie zwierał 1 z diod..
Włącznik, który opisałem ma 3 pozycje:
1) podłączone wszystkie ledy oraz zasilanie
2) odłączone zasilanie oraz ledy
3) podłączony jeden led oraz zasilanie
Podłącz tak, aby w poz 1 i 3 podawał zasilanie do drivera, w poz 1 (na 2gich stykach) zwierał 1 z diod jak tutaj:
Oczywiście numery podałem umownie. Jeśli chcesz, żeby świecił tylko 1 LED to zewrzyj 2 LEDy przełącznikiem.
Nie wiem też jakie optyki planujesz zastosować ale wg mnie lepiej 2 diody z szerokimi strumieniami dać jako krótkie i 1 z wąską optyka jako długie.
Oczywiście numery podałem umownie. Jeśli chcesz, żeby świecił tylko 1 LED to zewrzyj 2 LEDy przełącznikiem.
Nie wiem też jakie optyki planujesz zastosować ale wg mnie lepiej 2 diody z szerokimi strumieniami dać jako krótkie i 1 z wąską optyka jako długie.
To tak jakbyś jej w ogóle nie miał (prąd popłynie tam, gdzie ma swobodne przejście czyli przez zwarte styki przełącznika).cre_9 pisze:Jak zewrę diodę to tak jakbym ją odłączył i przestanie świecić?
Driver możesz przykleić na kleju termo przewodzącym podkładając pomiędzy niego a obudowę np kartkę papieru z szarej gazety, bo nic tam nie odstaje ale wszystkie ścieżki są pocynowane. Najbardziej i tak się grzeje dławik przy prądach > 2A także połączenie termiczne spodu drivera z radiatorem nie jest aż tak krytyczne
Jeśli Cię to interesuje, znalazłem trochę ciekawych informacji:
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Electrical_Code
http://www.stealth316.com/2-wire-resistance.htm
Międzynarodowy standard NEC dopuszcza max 2% spadku napięcia, dla 12V to jest 0.24V
Z wyliczeń na podstawie NEC przy prądzie 3A i przewodach o długości 1ft (30cm) minimalny dopuszczalny przekrój wynosi 25*3*1 / 0.24 = 312.5 CM (circular mils) = 0.158mm2 co spełnia już przewód 25AWG.
Dla porównania 22AWG ma już 0.326mm2 = 642.4 CM, czyli dwukrotnie większy przekrój niż dopuszczalny przez standard.
20AWG to już ponad trzykrotny zapas.
Idąc tym tropem przy tak niewielkiej długości przewodu dla AWG17 (1.02mm2) dopuszcza się lekko ponad 19A ciągłego prądu, ALE gdybyśmy rozważali metrowy odcinek przewodu, to wyszłoby mniej więcej 6A limitu przyjmowane wcześniej przez Ciebie
Na tej podstawie zdecyduję wykorzystać (oczywiście silikonowe) przewody 22AWG, łatwiej będzie z nimi pracować, do tego będzie mniej rzeźbienia w kwadratowych kolimatorach ledila
Pozdrawiam
PS. Korzystając z okazji, proszę o sugestie w sprawie doboru kolimatorów (opinie innych forumowiczów równie mile widziane). Dostępne są:
CXM-SS 23° (+/- 11.5°)
CXM-RS 18° (+/- 9°)
CXM-D 22° (+/- 11°)
CXM-M 32° (+/- 16°)
CXM-O 42+22° (+/- 22°|+/- 11°)
CXM-W 56% (+/- 28°)
Celuję w O + RS, nie wiem jaką dać trzecią... D? M?
http://en.wikipedia.org/wiki/National_Electrical_Code
http://www.stealth316.com/2-wire-resistance.htm
Międzynarodowy standard NEC dopuszcza max 2% spadku napięcia, dla 12V to jest 0.24V
Z wyliczeń na podstawie NEC przy prądzie 3A i przewodach o długości 1ft (30cm) minimalny dopuszczalny przekrój wynosi 25*3*1 / 0.24 = 312.5 CM (circular mils) = 0.158mm2 co spełnia już przewód 25AWG.
Dla porównania 22AWG ma już 0.326mm2 = 642.4 CM, czyli dwukrotnie większy przekrój niż dopuszczalny przez standard.
20AWG to już ponad trzykrotny zapas.
Idąc tym tropem przy tak niewielkiej długości przewodu dla AWG17 (1.02mm2) dopuszcza się lekko ponad 19A ciągłego prądu, ALE gdybyśmy rozważali metrowy odcinek przewodu, to wyszłoby mniej więcej 6A limitu przyjmowane wcześniej przez Ciebie
Na tej podstawie zdecyduję wykorzystać (oczywiście silikonowe) przewody 22AWG, łatwiej będzie z nimi pracować, do tego będzie mniej rzeźbienia w kwadratowych kolimatorach ledila
Pozdrawiam
PS. Korzystając z okazji, proszę o sugestie w sprawie doboru kolimatorów (opinie innych forumowiczów równie mile widziane). Dostępne są:
CXM-SS 23° (+/- 11.5°)
CXM-RS 18° (+/- 9°)
CXM-D 22° (+/- 11°)
CXM-M 32° (+/- 16°)
CXM-O 42+22° (+/- 22°|+/- 11°)
CXM-W 56% (+/- 28°)
Celuję w O + RS, nie wiem jaką dać trzecią... D? M?