Wybór roweru miejsko-leśnego :)

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
Awatar użytkownika
sp5it
Posty: 668
Rejestracja: sobota 29 gru 2012, 15:32
Lokalizacja: ko02oi

Post autor: sp5it »

TDK pisze:Hamulce hydrauliczne są skuteczniejsze niż V-ki.
DNF pisze:Budżet to 800zł
Czy któryś z przedpiśców zachwalających hydrauliczne hamulce mógłby wskazać nam rower mieszczący się w założonym budżecie?
Dziękuję, Michał
Awatar użytkownika
smokuxx1987
Posty: 2113
Rejestracja: środa 16 maja 2012, 19:04
Lokalizacja: Krosno

Post autor: smokuxx1987 »

Na allegro jest jeden kands maestro.
Ale cena 1300 zł
http://allegro.pl/kands-maestro-28-mesk ... 61912.html
Warte to tej ceny?
marszy
Posty: 15
Rejestracja: środa 08 lut 2012, 13:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: marszy »

Niby piszą, że osprzęt z roku 2012, a tu Alivio na 3x8 dalej.... No i widać, że popyt cenę lekko wywindował. Do tego obaj producenci wyraźnie zainteresowali się szybko rosnącym rynkiem miejskim i trochę odpuścili crossy.
Czy warto? Za 1300 idzie już dostać niezłe używki, ale trzeba trochę aukcji poprzerzucać. Najważniejsze to wiedzieć, czego się szuka i sukcesywnie przeglądać konkretne działy i oferty, jednocześnie nie rozpraszając się okazjami w innych. Bo wtedy można niechcący kupić ostre koło zamiast trekinga :)
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Swoją drogą napęd 8rz to trochę atut. Bardziej żywotny i tańsze komponenty :P
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Awatar użytkownika
Pyra
Site Admin
Posty: 8527
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 20:35
Lokalizacja: Gądki

Post autor: Pyra »

Witam
wikrap1 pisze:Swoją drogą napęd 8rz to trochę atut. Bardziej żywotny i tańsze komponenty :P
O właśnie, a wielu goniąc za nowoczesnością o tym zapomina....

Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Awatar użytkownika
bulwa11
Posty: 305
Rejestracja: niedziela 04 wrz 2011, 00:43
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: bulwa11 »

Dokładnie. na napędzie 8rz zrobiłem w tamtym roku 7500km i napęd dalej jak nowy! nie mam potrzeby nic wymieniać, a warto dodać, że jak rower kupowałem to napęd wcale nie był nowy :). Wiem, że inni jeżdżąc na 10rz wymieniają kasety i łańcuchy co 2-3 tyś. km co dla mnie jest nieporozumieniem.
Obrazek

Solarforce L2 XM-L T5 4B mod Grega || X1 XM-L2 T6 3C mod Grega || 3x MH 150W @CDM-T 942 || MH HQI-BT 400W/D
brodek
Posty: 6
Rejestracja: piątek 04 sty 2013, 19:46
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.

Post autor: brodek »

Witam wszystkich forumowiczów:-)
W wyborze podszedłbym do tego tak:
-określenie do czego ma być przeznaczony
-ile mam kasy
Wg założeń autora tematu rower sztywny,przednia amortyzacja,miejsko leśny.

Ja bym złożył rower pod siebie ,taniej i lepiej da się dopasować .
Najważniejsza jest rama jako podstawa, później zmienia się różne rzeczy a rama zostaje. Znajdź dobry sklep rowerowy i Ciebie zmierzą-tzn długość nóg, postawa na rowerze -niska, wysoka w zależności od charakteru jazdy. Czy będziesz jeździł bardziej sportowo czy rekreacyjnie.
Niech dadzą się przejechać różnymi modelami w różnych rozmiarach i jak się będziesz czuł jadąc-wygoda .
Rama krótsza bardziej zwrotna w teren, dłuższa na asfalt, szybsza i bardziej stabilna.

Wg mnie na początek rama rozmiar 28", widelec przedni amortyzowany sprężynowi-olejowy z blokadą, opony 700x28(700x32) z centralnym żebrem gładkim, boki lekko terenowe, osprzęt grupa Deore, hamulce mechaniczne tarczowe.
To tak na początek bo jak kupisz gorszy osprzęt to za długo nie wytrzyma, a to takie wg mnie optimum ceny do możliwości.
Tez zaczynałem od deore, aktualnie pełne xt.
http://www.petracycles.co.uk/continenta ... anguage=en
http://allegro.pl/amortyzator-suntour-n ... 62509.html
(a też lubię pojeździć po górach bo mam blisko, mój aktualny rekord to trasa Mega KK ,Klasyka Kłodzkiego 220km 3050m przewyższeń w podjazdach, i już dużo sprzętu wypróbowałem w zakresie sport-trekking, a ile kasy poszło nie wspomnę na próby, więc nie da się za bardzo tanio i dobrze)
Pozdrawiam :-)

Edit Pyra> Doceniam chęć pomocy, jednak proszę o staranną pisownię. Edytowałem
Ostatnio zmieniony niedziela 03 mar 2013, 13:28 przez brodek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tOmki
Posty: 965
Rejestracja: niedziela 09 mar 2008, 02:20
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: tOmki »

brodek pisze:Wg mnie na poczatek rama rozmiar 28" ...
Masz na myśli pod koła 28", a nie rozmiar samej ramy.
brodek
Posty: 6
Rejestracja: piątek 04 sty 2013, 19:46
Lokalizacja: Ząbkowice Śl.

Post autor: brodek »

Pyra ,przepraszam ale to naleciałości z pisania smsów- staram się :-)

Tomki-rama 28" miałem na myśli pod jaki rozmiar kół czyli dla kół 28".
Typowe ramy mają rozmiary podawane w calach 15"-22" lub S,M,L,XL .
Do tego są ramy męskie i damskie-inna geometria, górna główna rura pozioma ramy krótsza .
Dobrze dobrana rama jest najważniejsza, bo długością i pochyleniem mostka już niewiele da się poprawić pozycje na rowerze, rower robi się mułowaty lub nerwowy.
Ostatnio zmieniony niedziela 03 mar 2013, 18:30 przez brodek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pykacz .
Posty: 227
Rejestracja: niedziela 30 sty 2011, 11:43
Lokalizacja: Zewsząd

Post autor: Pykacz . »

Nie ma co się zastanawiać za wiele tylko kupić rower i jeździć .
Ja kupiłem takiego staruszka Obrazek Obrazek w połowie sezonu w zeszłym roku za 750zł z przesyłką . Zainwestowałem tylko w lampki przód tył i butelkę smaru i jazda włącznie z okresem zimowym (pierwszym z resztą ) . Jeżdżę codzienne od poniedziałku do soboty czyli tylko w niedzielę rowerek odpoczywa . Czy pada śnieg czy deszcz (i to jeżdżę bez błotników) :mrgreen: czy ciepło czy mróz -15 . Po prostu nie mogę się doczekać następnego dnia by na niego wsiąść i popędzić do pracy (no i w drugą stronę oczywiście też ) .
Rowerek ma ramę 20 cali i jakieś tam zawieszenie obu kół o rozmiarze 28 z oponami 700x42C i sobie śmigam .
Ale jak tak zasuwam to czasami amorek dobije do końca a to z hamulca przedniego nie jestem zadowolony a to damperek tylny może by zmienić . Tego typu "chcice" mnie nachodzą :lol: . Tylko nie wiem czy jest sens . Doradzi ktoś coś ? O ile hamulec sobie już upatrzyłem na przód (BB7 ma być ) to w sprawie przedniego amorka to już nic nie wiem . :lol:
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Ja tej zimy zajechałem już 2 wolnobiegi(nie nowe) i 2 łańcuchy. Sól nie oszczędza..
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
Awatar użytkownika
ologda
Posty: 356
Rejestracja: wtorek 25 wrz 2012, 08:38
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ologda »

Pozwolę sobie na podpięcie się do tematu.

Nie mam pojęcia o rowerach, nie znam się zupełnie czym się kierować w zakupie.
Kilka lat temu z żoną kupiliśmy rowery w hipermarkecie po roku poszedł do śmieci . Później kupiliśmy sobie rowery za 800zł /szt i te również po roku się porozwalały.
Właśnie rozmawialiśmy o rowerach czy jeszcze będziemy jeździli ( mamy po 40 lat ) i jeśli kupimy to będą to nasze ostatnie rowery jakie kupimy .

Ja mam 190 cm i 105 kg ,żona 180 cm i 65 kg.
Czy ktoś znający sie na rowerach mógłby mnie wyręczyć w poszukiwaniach i podpowiedzieć co kupić .
Proszę o taka pomoc.
Nowe (wskazane) lub używane(ale takie co nie wymagają mojej ingerencji mechanicznej) w cenie 1500/szt dla mnie i dla mojej żony.
Super gdyby rowery były z terenów Trójmiasta

pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio zmieniony sobota 09 mar 2013, 17:48 przez ologda, łącznie zmieniany 1 raz.
Polek
Posty: 104
Rejestracja: poniedziałek 30 kwie 2012, 18:21
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Polek »

Jak jezdzisz:)?
piter488
Posty: 30
Rejestracja: sobota 12 lis 2011, 11:30
Lokalizacja: Miasteczko śląskie

Post autor: piter488 »

Do spokojnej jazdy dobre są ''Holendry''
" Rower z klasą to pojazd prosty, nieskomplikowany, tani w eksploatacji i powszechny. Wszystkie wymagania roweru z klasą spełnia ... "HOLENDER"
piter488
Awatar użytkownika
wikrap1
Posty: 355
Rejestracja: wtorek 30 lis 2010, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wikrap1 »

Bądź co bądź nawet rower za 10 000 (a może i szczególnie taki) będzie wymagał po roku jazdy choćby minimalnych regulacji i napraw. Każdy napęd, o który się nie dba i zalewa błotem i piachem itd. szybko wysiądzie (no może nie dotyczy rowerów wigry i innych singli, te jeżdżą po 30 lat i końca nie widać :mrgreen: )

A rower za 800zł jak się rozkraczy, to w tej półce cenowej za powiedzmy 200zł powinno się udać taki rower reanimować. Lepiej remontować rowery niż kupować nowe :wink: I dbać należycie o napęd i inne podzespoły.
SF L2 XM-L T5 4B
Armytek Wizard WR
ODPOWIEDZ