Zasilanie led średniej mocy w aucie. SMD5730 i SMD5050
-
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 13:41
- Lokalizacja: Białystok
Zasilanie led średniej mocy w aucie. SMD5730 i SMD5050
Witam.
Na początku chciałbym uprzedzić że przeczytałem już wiele tematów w tej dziedzinie ale nie uzyskałem nic konkretnego.
Mianowicie mam problem z podłączeniem trzech modułów LED:
1. 26 SMD 5050
prąd 60 mA (3x20)
napięcie pracy ok 3-3,3V
2. 24 SMD 5730
Prąd 150 mA max
napięcie pracy 3-3,3V
3. 33 SMD 5730, parametry jak wyżej.
Zasilanie z instalacji w aucie, czyli 12-14V.
Korzystałem z kalkulatorów LED, ale z tego co wyczytałem będą one grzałką po podłączeniu , brałem pod uwagę drivery z allegro, lecz jest problem z ich słabymi parametrami.
Proszę o jakieś pomocne rady co do podłączenia tych modułów.
Nie muszą to być jakieś miniaturowe układy, ponieważ miejsca jest dużo.
Na początku chciałbym uprzedzić że przeczytałem już wiele tematów w tej dziedzinie ale nie uzyskałem nic konkretnego.
Mianowicie mam problem z podłączeniem trzech modułów LED:
1. 26 SMD 5050
prąd 60 mA (3x20)
napięcie pracy ok 3-3,3V
2. 24 SMD 5730
Prąd 150 mA max
napięcie pracy 3-3,3V
3. 33 SMD 5730, parametry jak wyżej.
Zasilanie z instalacji w aucie, czyli 12-14V.
Korzystałem z kalkulatorów LED, ale z tego co wyczytałem będą one grzałką po podłączeniu , brałem pod uwagę drivery z allegro, lecz jest problem z ich słabymi parametrami.
Proszę o jakieś pomocne rady co do podłączenia tych modułów.
Nie muszą to być jakieś miniaturowe układy, ponieważ miejsca jest dużo.
Ostatnio zmieniony niedziela 24 lut 2013, 21:17 przez maniek3991, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 13:41
- Lokalizacja: Białystok
Witam
Są zasadniczo dwie możliwości, albo połączysz diody po 3 szeregowo i będziesz je tak zasilał przetwornicami obniżającymi (lub stabilizatorami), albo zbudujesz przetwornicę podwyższającą napięcie a diody połączysz po 12 - 13 w dwóch szeregach połączonych równolegle.
Pozdrawiam
Są zasadniczo dwie możliwości, albo połączysz diody po 3 szeregowo i będziesz je tak zasilał przetwornicami obniżającymi (lub stabilizatorami), albo zbudujesz przetwornicę podwyższającą napięcie a diody połączysz po 12 - 13 w dwóch szeregach połączonych równolegle.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 13:41
- Lokalizacja: Białystok
Witam
Najkorzystniej było by zastosować po jednym sterowniku do każdej sekcji szeregowej, czyli będziesz potrzebował 8 - 11 układów, w zależności od wersji.
Przy podwyższeniu napięcia wystarczy 1 - lub 2 układy, tyle, że trochę bardziej skomplikowane.
Dasz radę?
Jutro obliczę i skrobnę jakiś schemacik.
Pozdrawiam
Najkorzystniej było by zastosować po jednym sterowniku do każdej sekcji szeregowej, czyli będziesz potrzebował 8 - 11 układów, w zależności od wersji.
Przy podwyższeniu napięcia wystarczy 1 - lub 2 układy, tyle, że trochę bardziej skomplikowane.
Dasz radę?
Jutro obliczę i skrobnę jakiś schemacik.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 13:41
- Lokalizacja: Białystok
Witam
Podepnę się pod temat bo mam nieco podobny - w hamerykańcu muszę zrobić w 1 kloszu wsteczne jak i kierunki - klosz biały owalny, ryflowany:
Więcej lepszych zdjęć za dnia.
Nie wiem czy próbować czegoś na rgb czy po prostu 2 ringi/ ew ring na kierunek i dioda mocy na środek? miejsca w głąb jakieś 3,5-5cm
Ew podjął by się ktoś wykonania płytki? Bo w wytrawianie etc się jeszcze nie bawiłem
Podepnę się pod temat bo mam nieco podobny - w hamerykańcu muszę zrobić w 1 kloszu wsteczne jak i kierunki - klosz biały owalny, ryflowany:
Więcej lepszych zdjęć za dnia.
Nie wiem czy próbować czegoś na rgb czy po prostu 2 ringi/ ew ring na kierunek i dioda mocy na środek? miejsca w głąb jakieś 3,5-5cm
Ew podjął by się ktoś wykonania płytki? Bo w wytrawianie etc się jeszcze nie bawiłem
Co do homologacji - na lampach jest a to że jest dla czerwonych kierunków i białych wstecznych to już inna sprawa, wsteczne z homologacją i tak będzie pod zderzakiem razem z p.mgielnym, bo nie wiele droższe, ale światła pewno mało będzie z tego (WAŚ 556).ElSor pisze:Dając LEDowe kierunkowskazy może wystąpić problem z częstotliwością migania (będzie płynął za mały prąd i całość będzie migała za szybko). Można dać 2-3 diody 3W pomarańczowe i 1 białą 5W w każdy klosz i powinno wystarczyć. Pozostanie tylko kwestia homologacji i dopuszczenia auta do ruchu.
A w zasadzie robię to bo już ktoś z oświetleniem kombinował i trochę poprzerabiał, a później auto stało kilka lat, bo tak to bym zostawił z czerwonymi kierunkami i najwyżej wystąpił o odstępstwo do ministerstwa
No i fakt kwestia rezystora by się wszystko kupy trzymało i nie było strobo, ew modyfikacja opornika w przerywaczu
-
- Posty: 5
- Rejestracja: niedziela 24 lut 2013, 13:41
- Lokalizacja: Białystok
Ja niestety żadnego układu jeszcze nie zrobiłem, aktualnie nie mam jak zamówić diod led, a z Panem Pyra jeszcze nic nie zdziałaliśmy.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 11 mar 2013, 19:46 przez maniek3991, łącznie zmieniany 1 raz.
To że jest homologacja na kloszach to nic nie znaczy,ona jest wiążąca tylko ze żródłem światła zastosowanym podczas homologowania. Jak wsadzisz diody i trafisz na upierdliwego Policjanta lub nie daj boże agenta ubezpieczeniowego który stwierdzi że nie takie żarówki to rodzi się problem.
Ja osobiście używam diodowych żarówek, ale wiem z czym to się może wiązać.
Ja osobiście używam diodowych żarówek, ale wiem z czym to się może wiązać.
Ponieważ od tego zaczęła się moja znajomość z Cree dodam że migacze na diodach w kolorze Amber świetnie się sprawdzają świecąc przez czerwone klosze, a przy czerwonym kloszu szansa na rozpoznanie problemu z homologacją znacznie spada. Camaro z czerwonymi kloszami i XP-C w kolorze czerwonym i pomarańczowym od 2 lat nie zwraca uwagi nadgorliwych i przeglądy przechodzi bez problemów i załączników.