Mactronic scream - może mod?
Mactronic scream - może mod?
Witam.
Od jakiegoś czasu posiadam screama. Na początku byłem z niej wystarczająco zadowolony. Ale z nastaniem zimy i niskich temperatur, przy zastosowaniu aku AAA, strumień bardzo szybko spadał, a do tego nie świeciła na nich zbyt długo. Wymieniłem więc koszyczek na aku 1x18650.
Ale z czasem się przyzwyczaiłem i teraz brakuje mi "trochę" światła. Jeżdżę tylko na maksymalnie szerokim skupieniu, ale przez to nie mam zbyt dobrze oświetlonej drogi przede mną... O ile wystarcza to do poruszania się oświetlonymi ulicami, o tyle jest niewystarczająca tam gdzie droga nie jest oświetlona, a zwłaszcza, gdy na ziemi nie ma śniegu.
W związku z tym zastanawiam się czy można coś więcej z niej wycisnąć. Czy zmiana diody (pewnie razem z driverem) na powiedzmy xm-l jest możliwa?
Chociaż z drugiej strony zastanawia mnie jak wyglądało by odcięcie wiązki pod kołami, zwłaszcza, że już teraz w tej kwestii jest niezbyt dobrze.
Czy w ogóle da się coś z niej wycisnąć, czy to tylko gra niewarta świeczki?
Od jakiegoś czasu posiadam screama. Na początku byłem z niej wystarczająco zadowolony. Ale z nastaniem zimy i niskich temperatur, przy zastosowaniu aku AAA, strumień bardzo szybko spadał, a do tego nie świeciła na nich zbyt długo. Wymieniłem więc koszyczek na aku 1x18650.
Ale z czasem się przyzwyczaiłem i teraz brakuje mi "trochę" światła. Jeżdżę tylko na maksymalnie szerokim skupieniu, ale przez to nie mam zbyt dobrze oświetlonej drogi przede mną... O ile wystarcza to do poruszania się oświetlonymi ulicami, o tyle jest niewystarczająca tam gdzie droga nie jest oświetlona, a zwłaszcza, gdy na ziemi nie ma śniegu.
W związku z tym zastanawiam się czy można coś więcej z niej wycisnąć. Czy zmiana diody (pewnie razem z driverem) na powiedzmy xm-l jest możliwa?
Chociaż z drugiej strony zastanawia mnie jak wyglądało by odcięcie wiązki pod kołami, zwłaszcza, że już teraz w tej kwestii jest niezbyt dobrze.
Czy w ogóle da się coś z niej wycisnąć, czy to tylko gra niewarta świeczki?
-
- Posty: 39
- Rejestracja: środa 13 kwie 2011, 18:20
- Lokalizacja: bełchatów
Zerknij tutaj http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... ght=scream
Piguła jest dziurawa, przy zasilaniu ogniwem 18650 przegrzejesz diodę. Przy xml-u jeśli dasz większy prąd to myślę że body nie będzie w stanie odprowadzić ciepła.
Piguła jest dziurawa, przy zasilaniu ogniwem 18650 przegrzejesz diodę. Przy xml-u jeśli dasz większy prąd to myślę że body nie będzie w stanie odprowadzić ciepła.
Dzięki za odpowiedź. Mimo, że zasilam ją obecnie z 18650, latarka niespecjalnie się grzeje w łapie, a już tym bardziej sie nie grzeje po zamontowaniu na kierownicy i gdy na dworze zimno, chociaż to może być efekt tego, że niewiele ciepła jest odprowadzane przez dziurawą pigułę. Jak będę miał taką możliwość, to ją wymienię. Bedzie lampka spacerowa
A nad czymś konkretnym na rower będę musiał pomyśleć.
Jeszcze raz dzieki za rady.
A nad czymś konkretnym na rower będę musiał pomyśleć.
Jeszcze raz dzieki za rady.
Witam
Pozdrawiam
... i to jest właśnie powód do zmartwienia. Oznacza to, że dioda nie ma dobrego kontaktu termicznego z body.topor305 pisze: Mimo, że zasilam ją obecnie z 18650, latarka niespecjalnie się grzeje w łapie,...
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Dokładnie, to oznacza, że wytworzone przez emiter ciepło "kotłuje" się w środku latareczki zamiast być przekazane z piguły na korpus i szybko wypromieniowane na zewnątrz.
Reasumując, dioda pracuje w "niezdrowych" dla siebie warunkach i przegrzewa się co prawdopodobnie szybko doprowadzi do jej "zgonu".
___
Reasumując, dioda pracuje w "niezdrowych" dla siebie warunkach i przegrzewa się co prawdopodobnie szybko doprowadzi do jej "zgonu".
___
Hmm, przeglądam forum i widzę kilka propozycji modyfikowanych latarek od użytkowników. Ciekawi mnie lampka od kolegi upek z tego tematu:
1. http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8699
2. http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7455
Co o nich sądzicie? Którą lampkę warto kupić. Widzę, że 200 zł trzeba dać za konkreniejszą. O jakiejś 3xXM-L nawet chyba nie mam co myśleć...
Fajną opcją była by Kostka Duo, ze względu na możliwość ustawiania kątów świecenia, ale niestety jest ona poza zasięgiem finansowym, a szkoda.
Latarki używał bym głównie na rowerze (więc w grę wchodzi też czołówka z możliwością zapięcia na rower), Na masie lampki mi bardzo nie zależy, co najwyżej na w miarę sprawnym zakładaniu i ściąganiu z roweru, no i oczywiście na sporej ilości światła o rowerowym rozkładzie.
Przeglądam forum już od jakiegoś czasu, ale z każdą kolejną przeglądaną przeze mnie opcją mam coraz większy mętlik w głowie, zwłaszcza widząc takie marzenia jak Projekt MT-G2
Czy forumowicze mogą coś podpowiedzieć coś więcej?
1. http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=8699
2. http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=7455
Co o nich sądzicie? Którą lampkę warto kupić. Widzę, że 200 zł trzeba dać za konkreniejszą. O jakiejś 3xXM-L nawet chyba nie mam co myśleć...
Fajną opcją była by Kostka Duo, ze względu na możliwość ustawiania kątów świecenia, ale niestety jest ona poza zasięgiem finansowym, a szkoda.
Latarki używał bym głównie na rowerze (więc w grę wchodzi też czołówka z możliwością zapięcia na rower), Na masie lampki mi bardzo nie zależy, co najwyżej na w miarę sprawnym zakładaniu i ściąganiu z roweru, no i oczywiście na sporej ilości światła o rowerowym rozkładzie.
Przeglądam forum już od jakiegoś czasu, ale z każdą kolejną przeglądaną przeze mnie opcją mam coraz większy mętlik w głowie, zwłaszcza widząc takie marzenia jak Projekt MT-G2
Czy forumowicze mogą coś podpowiedzieć coś więcej?
Na rower liczy się najbardziej rozkład wiązki światła i nie oślepianie innych.
Moc także. Zobacz mój temat w podpisie.
Lampka zrobiona na module LE20XPG .
Obecnie można zamówić na sprawniejszych diodach XP-G2.
Do tego optyka Carclo10510 .
Praktycznie jeżdże tylko na tej lampce. Szeroka wiązka z wyraźnym odcięciem (odcięcie u mnie na 35m, ustawia się pochyleniem lampki).
Obudowa i uchwyt wykonać lub zaadoptować od innej lampki. Włącznik (stycznik) można wykonać z "dupki" od latarki.
Zasilanie to dwa ogniwa w szeregu lub wielokrotność)
Optykę Carclo 10510 mam i mogę odstąpic do projektu.
Efekty co do jakości, rozkładu i ilości światła przerosną fabryczne lampki.
Moc także. Zobacz mój temat w podpisie.
Lampka zrobiona na module LE20XPG .
Obecnie można zamówić na sprawniejszych diodach XP-G2.
Do tego optyka Carclo10510 .
Praktycznie jeżdże tylko na tej lampce. Szeroka wiązka z wyraźnym odcięciem (odcięcie u mnie na 35m, ustawia się pochyleniem lampki).
Obudowa i uchwyt wykonać lub zaadoptować od innej lampki. Włącznik (stycznik) można wykonać z "dupki" od latarki.
Zasilanie to dwa ogniwa w szeregu lub wielokrotność)
Optykę Carclo 10510 mam i mogę odstąpic do projektu.
Efekty co do jakości, rozkładu i ilości światła przerosną fabryczne lampki.
Dariusz70
darek.l(małpa)interia.pl
darek.l(małpa)interia.pl
1 - budżet to jedno a wymagania to drugie.
2 - kolega upek ma dobre mody, 200 zł to suma która "zwróci" sie w postaci banana na twarzy.
3 - latarki na rowerze mają to do siebie, że mogą oslepiać ludzi lub kierowców, więc trzeba używać ich z rozwagą lub robić odpowiednie przesłony
4 - jesli latarka ma być czołówką to tutaj waga ma znaczenie
5 - odpowiedź sobie ile czasu ma świecić latarka
2 - kolega upek ma dobre mody, 200 zł to suma która "zwróci" sie w postaci banana na twarzy.
3 - latarki na rowerze mają to do siebie, że mogą oslepiać ludzi lub kierowców, więc trzeba używać ich z rozwagą lub robić odpowiednie przesłony
4 - jesli latarka ma być czołówką to tutaj waga ma znaczenie
5 - odpowiedź sobie ile czasu ma świecić latarka
ILPT
Dariusz70, Twoje rozwiązanie widziałem już wcześniej. Nie powiem, jeśli chodzi o rower to świetne rozwiązanie, niestety ze względu na cenę, na razie musi poczekać. Niestety, nie mam możliwości wytoczenia korpusu, a kupować inną latarkę, tylko dla korpusu, też wg mnie mija się z celem. Myślę, że wszystko wraz z przesyłkami wyniosło by znacznie więcej niż koszt latarki czołowo-rowerowej od upka. Tym razem jeszcze się nie zdecyduję na jakiś własny projekt.
skaktus,
1 - rozumiem, że budżet jedno, a spełnienie wymagań to drugie, jednak ta czołówko rowerowa upka wydaje się być w miarę optymalnym rozwiązaniem pomiędzy jednym, a drugim
2 - jestem ciekaw
3 - myślę , że taka przesłona jest łatwiejsza do zrobienia na takiej gotowej latarce, niż zrobienie od początku całego światełka o odpowiednim rozkładzie, jak proponuje kolega Dariusz70
4 - latarka/lampka głównie będzie wykorzystywana na kierownicy, chyba, że bardziej będzie mi odpowiadało zakładanie na głowę. Nigdy nie korzystałem z żadnej czołówki i nie wiem jak z tego się korzysta.
Bardziej by mi zależało na szybkości montażu/demontażu z kierownicy. Gdyby zostały na stałe, a rower gdzieś na mieście przypięty mogło by się to komuś spodobać... różnie bywa
5 - jakoś nie mam preferencji. Wydaje mi się, że co najmniej godzinę. Parę ogniw 18650 mam i zawsze mogę ze sobą jakiś zapas wozić
Widać, że jestem chyba bardziej przekonany do tej lampki upka. Przemawia za nią cena, efekty, jakie przedstawiają beamshoty no i oferowany zestaw. Jednak nie do końca jestem przekonany, czy na rower lepiej by się sprawdziła optyka OP czy inna. W dodatku będzie jeszcze Mactronic do pomocy.
[ Dodano: 18 Styczeń 2013, 12:58 ]
skaktus, Byłem ciekaw, czy rzeczywiście jest dziura pod PCBM. Rozebrałem Screama i się okazało, że nie ma dziury. Wygląda podobnie jak ta: http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1723 , tylko aluminiowa. Krążek (przegródka?) w środku ma grubość ok 2-3 mm, a PCMB siedzi na niej na paście termo. Także chyba nie będzie aż tak źle z chłodzeniem
skaktus,
1 - rozumiem, że budżet jedno, a spełnienie wymagań to drugie, jednak ta czołówko rowerowa upka wydaje się być w miarę optymalnym rozwiązaniem pomiędzy jednym, a drugim
2 - jestem ciekaw
3 - myślę , że taka przesłona jest łatwiejsza do zrobienia na takiej gotowej latarce, niż zrobienie od początku całego światełka o odpowiednim rozkładzie, jak proponuje kolega Dariusz70
4 - latarka/lampka głównie będzie wykorzystywana na kierownicy, chyba, że bardziej będzie mi odpowiadało zakładanie na głowę. Nigdy nie korzystałem z żadnej czołówki i nie wiem jak z tego się korzysta.
Bardziej by mi zależało na szybkości montażu/demontażu z kierownicy. Gdyby zostały na stałe, a rower gdzieś na mieście przypięty mogło by się to komuś spodobać... różnie bywa
5 - jakoś nie mam preferencji. Wydaje mi się, że co najmniej godzinę. Parę ogniw 18650 mam i zawsze mogę ze sobą jakiś zapas wozić
Widać, że jestem chyba bardziej przekonany do tej lampki upka. Przemawia za nią cena, efekty, jakie przedstawiają beamshoty no i oferowany zestaw. Jednak nie do końca jestem przekonany, czy na rower lepiej by się sprawdziła optyka OP czy inna. W dodatku będzie jeszcze Mactronic do pomocy.
[ Dodano: 18 Styczeń 2013, 12:58 ]
skaktus, Byłem ciekaw, czy rzeczywiście jest dziura pod PCBM. Rozebrałem Screama i się okazało, że nie ma dziury. Wygląda podobnie jak ta: http://www.cnqualitygoods.com/goods.php?id=1723 , tylko aluminiowa. Krążek (przegródka?) w środku ma grubość ok 2-3 mm, a PCMB siedzi na niej na paście termo. Także chyba nie będzie aż tak źle z chłodzeniem