Projekt Rosomak
Projekt Rosomak
Krótka charakterystyka:
emitery: 3x XM-L U2 1C
optyka: Ledil CUTE 3xXM-L
szybka: półfabrykat optyczny CR-39 z powłokami AR
driver: w technologii Light Engine (wszystko na MCPCB) 3A w szeregu (30W na LEDach ) w trybie wysokim, tryby: 100/75/50/25/12% (opcja momentary/doświetlanie 100% na czas trzymania przycisku, strobo do wywołania w każdej intensywności, sterowanie mikroswitchem poprzez pilot (w silikonowej obudowie, mocowany przy manetce) na przewodzie, monitoring temperatury oraz napięcia).
zasilanie: pakiet 4s2p 14,8V - (płaska regulacja prądu LED w całym zakresie napięć pracy) 5200mAh (8x Sanyo 2600mAh, zabezpieczenie przed zbytnim rozładowaniem, przeładowaniem, zwarciem, zbyt wysoką temperaturą celi, wbudowany, wewnętrzny balanser celi).
obudowa: aluminium anodowane HA-III w kolorze czarnym, mocowanie do uchwytu regulowanego LED Lenser
ładowarka: Szybka ładowarka automatyczna ładująca pakiet w 2.5godziny.
Poniżej poprawione fotki:
emitery: 3x XM-L U2 1C
optyka: Ledil CUTE 3xXM-L
szybka: półfabrykat optyczny CR-39 z powłokami AR
driver: w technologii Light Engine (wszystko na MCPCB) 3A w szeregu (30W na LEDach ) w trybie wysokim, tryby: 100/75/50/25/12% (opcja momentary/doświetlanie 100% na czas trzymania przycisku, strobo do wywołania w każdej intensywności, sterowanie mikroswitchem poprzez pilot (w silikonowej obudowie, mocowany przy manetce) na przewodzie, monitoring temperatury oraz napięcia).
zasilanie: pakiet 4s2p 14,8V - (płaska regulacja prądu LED w całym zakresie napięć pracy) 5200mAh (8x Sanyo 2600mAh, zabezpieczenie przed zbytnim rozładowaniem, przeładowaniem, zwarciem, zbyt wysoką temperaturą celi, wbudowany, wewnętrzny balanser celi).
obudowa: aluminium anodowane HA-III w kolorze czarnym, mocowanie do uchwytu regulowanego LED Lenser
ładowarka: Szybka ładowarka automatyczna ładująca pakiet w 2.5godziny.
Poniżej poprawione fotki:
Ostatnio zmieniony sobota 11 lut 2012, 18:50 przez Bocian, łącznie zmieniany 9 razy.
Sometimes darkness can show you the light
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Dokładne testy termiczne jeszcze przede mną. Tak, diody i driver na MCPCB (podłoże z dielektrykiem ceramicznym). Co do głównego układu wykonawczego przetwornicy to nie wiem ale sprawdzę Sterowanie poprzez Attiny 13.
Tył:
Pilot:
Tył:
Pilot:
Ostatnio zmieniony sobota 11 lut 2012, 18:37 przez Bocian, łącznie zmieniany 1 raz.
Sometimes darkness can show you the light
Wow, niezły tłuczek! Oświetlenie i samoobrona w jednym wedle zasady: najpierw oślep, potem zdziel!
A tak na poważnie powtórzę to po raz kolejny - trzy takie same soczewki to zmarnowana szansa na utworzenie optymalnej wiązki świetlnej na rower w postaci odwróconej literki T. Już to przećwiczyłem i najlepszy jest zestaw trzech różnych soczewek: wide, middle i narrow. Oczywiście to tylko moje zdanie.
Ani to nie będzie świeciło daleko ani szeroko a najwięcej światła będzie przed samym rowerem oślepiając tym samym rowerzystę. Gdyby była taka potrójna soczewka tylko z różnymi kątami to by był ideał do zastosowań rowerowych - dziwię się czemu jeszcze żadna firma na to nie wpadła?
Bocian, a może pokusisz się o taką modyfikację tej soczewki?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6631
A tak na poważnie powtórzę to po raz kolejny - trzy takie same soczewki to zmarnowana szansa na utworzenie optymalnej wiązki świetlnej na rower w postaci odwróconej literki T. Już to przećwiczyłem i najlepszy jest zestaw trzech różnych soczewek: wide, middle i narrow. Oczywiście to tylko moje zdanie.
Ani to nie będzie świeciło daleko ani szeroko a najwięcej światła będzie przed samym rowerem oślepiając tym samym rowerzystę. Gdyby była taka potrójna soczewka tylko z różnymi kątami to by był ideał do zastosowań rowerowych - dziwię się czemu jeszcze żadna firma na to nie wpadła?
Bocian, a może pokusisz się o taką modyfikację tej soczewki?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6631
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Kuras77 to nie ma być lampa do ruchu drogowego. Już niejednokrotnie czytałem Twoje przemyślenia i postulaty w temacie oświetlenia rowerowego (nie twierdze, że nie masz racji co do konstrukcji uniwersalnych) ale to ma być bezkompromisowa, mocna lampa do "offroadowych" szaleństw. Cięcie kolimatora to poroniony pomysł. Wierz mi, że przy tej optyce i ~3000lm na LEDach jest i bardzo dobrze na zasięg jak i szerokość (aura niestety nie sprzyja zdjęciom nocnym). Zapomniałem dodać, że w komplecie z lampą będzie ładowarka 1.5A do ładowania z packu urządzeń typu GPS,GSM z końcówkami do większości dostępnych urządzeń (IPhone-Pod, HTC, Nokia, Samsung i wiele innych).
PS. Zaktualizowałem fotki w pierwszym temacie.
PS. Zaktualizowałem fotki w pierwszym temacie.
Sometimes darkness can show you the light
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Bocian , a zdradzisz co to za LedEngine ? Dużo już widziałem takich konstrukcji ,chociażby :
http://forums.mtbr.com/lights-diy-do-yo ... 61455.html
czy produkty Lux-RC http://www.quazzle.com/view.php?p=conte ... ht_engines
ale na XM-L jeszcze nie trafiłem , to Twój projekt własny ?
http://forums.mtbr.com/lights-diy-do-yo ... 61455.html
czy produkty Lux-RC http://www.quazzle.com/view.php?p=conte ... ht_engines
ale na XM-L jeszcze nie trafiłem , to Twój projekt własny ?
elektroda.pl
Bocian , przeglądałem akurat wczoraj ich stronę i w LedEngine nie zajrzałem a mają je na stronie .
Ciekawa sprawa, takiego hardware'u brakowało właśnie na rynku - nie mówię że to aż taka rewelacja bo zintegrowane układy na MCPCB napewno też "dostają ostro w palnik" przy ale dla wielu osób będzie to prosta droga do fajnych światełek.
Ciekawa sprawa, takiego hardware'u brakowało właśnie na rynku - nie mówię że to aż taka rewelacja bo zintegrowane układy na MCPCB napewno też "dostają ostro w palnik" przy ale dla wielu osób będzie to prosta droga do fajnych światełek.
elektroda.pl
Przy monicie temperatury i związanej z tym regulacji prądu niekoniecznie dostają w palnik. Serio, to bardzo dopracowana konstrukcja na świetnych komponentach, inaczej bym się nią nie zainteresowałkrzycho123 pisze:Bocian , przeglądałem akurat wczoraj ich stronę i w LedEngine nie zajrzałem a mają je na stronie .
Ciekawa sprawa, takiego hardware'u brakowało właśnie na rynku - nie mówię że to aż taka rewelacja bo zintegrowane układy na MCPCB napewno też "dostają ostro w palnik" przy ale dla wielu osób będzie to prosta droga do fajnych światełek.
Sometimes darkness can show you the light
Gratuluje pomysłu, przy okazji zapytam, jak wygląda MCPCB, rozumiem że jedna jego strona jest przyklejona do radiatora a druga to diody i elementy, słyszałem co nie co o tym projekcie MRelektronik i przyjrzał bym się mu z zainteresowaniem. W tego typu konstrukcjach trzeba zwracać uwagę na wszystkie szczegóły , 3xXM-L to już jest trochę ciepła więc wszystko ma znaczenie. Dobre odprowadzenie ciepła jest tu kluczowe, dielektryk musi być bardzo dobry , samo MCPCB powinno być dobrze przyklejone do radiatora, różnego typu taśmy termo nie wchodzą tu w grę . Samo rozwiązanie daje spore możliwości i łatwość aplikacji to duży atut, ciekawy jestem pomierzonych parametrów , jak możesz to napisz jak wygląda pobór prądu podczas czuwania elektroniki, sam mam nowy driver od Edima sterowany switchem i tu pobór prądu został zminimalizowany do granic możliwości jednak nie do zera.
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Ale ja pisząc swoje uwagi nie miałem na myśli kwestii oślepiania itd. tylko właśnie dopracowany miotacz fotonów - moim zdaniem kombinacja trzech różnych soczewek o wiele lepiej sprawdza się jako oświetlenie rowerowe. Tak czy siak gratuluję fajnej lampkiBocian pisze:Kuras77 to nie ma być lampa do ruchu drogowego. Już niejednokrotnie czytałem Twoje przemyślenia i postulaty w temacie oświetlenia rowerowego (nie twierdze, że nie masz racji co do konstrukcji uniwersalnych) ale to ma być bezkompromisowa, mocna lampa do "offroadowych" szaleństw. Cięcie kolimatora to poroniony pomysł. Wierz mi, że przy tej optyce i ~3000lm na LEDach jest i bardzo dobrze na zasięg jak i szerokość (aura niestety nie sprzyja zdjęciom nocnym).
PS.
Postanowiłem swoimi "mądrościami" nie zaśmiecać koledze wątku bo u niektórych wywołują one przedziwne reakcje... Nie chcę też niepotrzebnie zrażać potencjalnych kupców. Przerzucę je niebawem do swojego wątku.
Ostatnio zmieniony wtorek 14 lut 2012, 03:53 przez Kuras77, łącznie zmieniany 2 razy.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy