Projekt Rosomak

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Projekt Rosomak

Post autor: Bocian »

Krótka charakterystyka:

emitery: 3x XM-L U2 1C
optyka: Ledil CUTE 3xXM-L
szybka: półfabrykat optyczny CR-39 z powłokami AR
driver: w technologii Light Engine (wszystko na MCPCB) 3A w szeregu (30W na LEDach :wink: ) w trybie wysokim, tryby: 100/75/50/25/12% (opcja momentary/doświetlanie 100% na czas trzymania przycisku, strobo do wywołania w każdej intensywności, sterowanie mikroswitchem poprzez pilot (w silikonowej obudowie, mocowany przy manetce) na przewodzie, monitoring temperatury oraz napięcia).
zasilanie: pakiet 4s2p 14,8V - (płaska regulacja prądu LED w całym zakresie napięć pracy) 5200mAh (8x Sanyo 2600mAh, zabezpieczenie przed zbytnim rozładowaniem, przeładowaniem, zwarciem, zbyt wysoką temperaturą celi, wbudowany, wewnętrzny balanser celi).
obudowa: aluminium anodowane HA-III w kolorze czarnym, mocowanie do uchwytu regulowanego LED Lenser
ładowarka: Szybka ładowarka automatyczna ładująca pakiet w 2.5godziny.

Poniżej poprawione fotki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota 11 lut 2012, 18:50 przez Bocian, łącznie zmieniany 9 razy.
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

widzę, że nie spocząłeś na laurach, i fajnie :-)
A jak ten zwierz wygląda z tyłu?
To nowoczesne MCPCB daje radę z odprowadzaniem ciepła z tego wszystkiego? Ledy na tym samym MCPCB co driver?
Jeśli to nie tajemnica-co jest sercem sterownika?
Wreszcie manetka...... :-)
Czekam na fotki terenowe.....
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Dokładne testy termiczne jeszcze przede mną. Tak, diody i driver na MCPCB (podłoże z dielektrykiem ceramicznym). Co do głównego układu wykonawczego przetwornicy to nie wiem ale sprawdzę :wink: Sterowanie poprzez Attiny 13.


Tył:

Obrazek

Pilot:

Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota 11 lut 2012, 18:37 przez Bocian, łącznie zmieniany 1 raz.
Sometimes darkness can show you the light
DNF
Posty: 4606
Rejestracja: piątek 23 lis 2007, 19:07
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: DNF »

Fajne to wszystko Tomku, bardzo fajne :)
Ileż to światła ^^
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Miotacz niezły wyszedł :mrgreen: właśnie mam w planach coś podobnego tyle że nie na rower .

Bocian otworzyłeś mi chyba oczy na te Ledile ,już kombinowałem z reflektorem ale taka soczewka też fajna jest i całość może być mniejsza :)
elektroda.pl
Gangrena
Posty: 142
Rejestracja: czwartek 23 lip 2009, 12:24
Lokalizacja: CK

Post autor: Gangrena »

Nono... :mrgreen:
Rozumiem, że to będzie na większą skalę :?:
aaa... i ubierz się ciepło i porównaj w terenie :razz:
Awatar użytkownika
Kuras77
Posty: 375
Rejestracja: środa 24 wrz 2008, 02:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuras77 »

Wow, niezły tłuczek! :mrgreen: Oświetlenie i samoobrona w jednym wedle zasady: najpierw oślep, potem zdziel! :twisted:
A tak na poważnie powtórzę to po raz kolejny - trzy takie same soczewki to zmarnowana szansa na utworzenie optymalnej wiązki świetlnej na rower w postaci odwróconej literki T. Już to przećwiczyłem i najlepszy jest zestaw trzech różnych soczewek: wide, middle i narrow. Oczywiście to tylko moje zdanie.
Ani to nie będzie świeciło daleko ani szeroko a najwięcej światła będzie przed samym rowerem oślepiając tym samym rowerzystę. Gdyby była taka potrójna soczewka tylko z różnymi kątami to by był ideał do zastosowań rowerowych - dziwię się czemu jeszcze żadna firma na to nie wpadła?
Bocian, a może pokusisz się o taką modyfikację tej soczewki?
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=6631
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Kuras77 to nie ma być lampa do ruchu drogowego. Już niejednokrotnie czytałem Twoje przemyślenia i postulaty w temacie oświetlenia rowerowego (nie twierdze, że nie masz racji co do konstrukcji uniwersalnych) ale to ma być bezkompromisowa, mocna lampa do "offroadowych" szaleństw. Cięcie kolimatora to poroniony pomysł. Wierz mi, że przy tej optyce i ~3000lm na LEDach jest i bardzo dobrze :mrgreen: na zasięg jak i szerokość (aura niestety nie sprzyja zdjęciom nocnym). Zapomniałem dodać, że w komplecie z lampą będzie ładowarka 1.5A do ładowania z packu urządzeń typu GPS,GSM z końcówkami do większości dostępnych urządzeń (IPhone-Pod, HTC, Nokia, Samsung i wiele innych).

PS. Zaktualizowałem fotki w pierwszym temacie.
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
Calineczka
Posty: 7578
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

...czyli przewód do manetki jest zamocowany trwale w lampce?
Można będzie jednocześnie świecić i ładować?
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Bocian , a zdradzisz co to za LedEngine ? Dużo już widziałem takich konstrukcji ,chociażby :

http://forums.mtbr.com/lights-diy-do-yo ... 61455.html

czy produkty Lux-RC http://www.quazzle.com/view.php?p=conte ... ht_engines

ale na XM-L jeszcze nie trafiłem , to Twój projekt własny ? :)
elektroda.pl
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

Tak, będzie można jednocześnie świecić i ładować. Driver to rodzimy produkt mr elektronik (jeszcze nie było oficjalnej premiery).
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
krzycho_
Posty: 2187
Rejestracja: piątek 08 maja 2009, 18:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: krzycho_ »

Bocian , przeglądałem akurat wczoraj ich stronę i w LedEngine nie zajrzałem a mają je na stronie .
Ciekawa sprawa, takiego hardware'u brakowało właśnie na rynku - nie mówię że to aż taka rewelacja bo zintegrowane układy na MCPCB napewno też "dostają ostro w palnik" przy :mrgreen: ale dla wielu osób będzie to prosta droga do fajnych światełek.
elektroda.pl
Awatar użytkownika
Bocian
Site Admin
Posty: 3157
Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 21:21
Lokalizacja: Wiskitki

Post autor: Bocian »

krzycho123 pisze:Bocian , przeglądałem akurat wczoraj ich stronę i w LedEngine nie zajrzałem a mają je na stronie .
Ciekawa sprawa, takiego hardware'u brakowało właśnie na rynku - nie mówię że to aż taka rewelacja bo zintegrowane układy na MCPCB napewno też "dostają ostro w palnik" przy :mrgreen: ale dla wielu osób będzie to prosta droga do fajnych światełek.
Przy monicie temperatury i związanej z tym regulacji prądu niekoniecznie dostają w palnik. Serio, to bardzo dopracowana konstrukcja na świetnych komponentach, inaczej bym się nią nie zainteresował :wink:
Sometimes darkness can show you the light
Awatar użytkownika
midi
Posty: 1208
Rejestracja: niedziela 20 sty 2008, 21:04
Lokalizacja: Radom

Post autor: midi »

Gratuluje pomysłu, przy okazji zapytam, jak wygląda MCPCB, rozumiem że jedna jego strona jest przyklejona do radiatora a druga to diody i elementy, słyszałem co nie co o tym projekcie MRelektronik i przyjrzał bym się mu z zainteresowaniem. W tego typu konstrukcjach trzeba zwracać uwagę na wszystkie szczegóły , 3xXM-L to już jest trochę ciepła więc wszystko ma znaczenie. Dobre odprowadzenie ciepła jest tu kluczowe, dielektryk musi być bardzo dobry , samo MCPCB powinno być dobrze przyklejone do radiatora, różnego typu taśmy termo nie wchodzą tu w grę . Samo rozwiązanie daje spore możliwości i łatwość aplikacji to duży atut, ciekawy jestem pomierzonych parametrów , jak możesz to napisz jak wygląda pobór prądu podczas czuwania elektroniki, sam mam nowy driver od Edima sterowany switchem i tu pobór prądu został zminimalizowany do granic możliwości jednak nie do zera.
Pozdrawiam serdecznie.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Awatar użytkownika
Kuras77
Posty: 375
Rejestracja: środa 24 wrz 2008, 02:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuras77 »

Bocian pisze:Kuras77 to nie ma być lampa do ruchu drogowego. Już niejednokrotnie czytałem Twoje przemyślenia i postulaty w temacie oświetlenia rowerowego (nie twierdze, że nie masz racji co do konstrukcji uniwersalnych) ale to ma być bezkompromisowa, mocna lampa do "offroadowych" szaleństw. Cięcie kolimatora to poroniony pomysł. Wierz mi, że przy tej optyce i ~3000lm na LEDach jest i bardzo dobrze :mrgreen: na zasięg jak i szerokość (aura niestety nie sprzyja zdjęciom nocnym).
Ale ja pisząc swoje uwagi nie miałem na myśli kwestii oślepiania itd. tylko właśnie dopracowany miotacz fotonów - moim zdaniem kombinacja trzech różnych soczewek o wiele lepiej sprawdza się jako oświetlenie rowerowe. Tak czy siak gratuluję fajnej lampki :)

PS.
Postanowiłem swoimi "mądrościami" nie zaśmiecać koledze wątku bo u niektórych wywołują one przedziwne reakcje... ;) Nie chcę też niepotrzebnie zrażać potencjalnych kupców. Przerzucę je niebawem do swojego wątku.
Ostatnio zmieniony wtorek 14 lut 2012, 03:53 przez Kuras77, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ