Mój pierwszy HID Na palniku H3
: niedziela 27 sty 2013, 17:49
Chciał bym wam zaprezentować moją ostatnią konstrukcje.
A mianowicie latarkę na Hidzie 35 W H3
Prawie wszystkie elementy do budowy latarki zakupiłem na allegro, poza ogniwami, które zostały zakupione w sklepiku od woytazo do pakietu dostałem gratis folie termokurczliwą.
Za obudowę posłużyła ta oto latarka http://img04.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2881970557
Niestety reflektor, jak i szybka były z plastiku.
Po dokładnym zmierzeniu starego reflektora i poszukiwaniach na allegro znalazłem gotowe lampy, z których odbłyśnik jest połączony na silikonie z gładkim szkłem.
W środku siedzi taka oto przetwornica
Przetwornice zasila pakiet ogniw 3s3p.
Ogniwa w celu zmniejszenia miejsca zajmowanego przez nie zostały polutowane blaszkami miedzianymi o grubości 0.4 mm.
Z pakietu wychodzą 4 kable 2 do balansowania i 2 podpięte spinkami pośrednio przez włącznik do przetwornicy.
Włącznik został fabryczny, mam włączniki na 5A ale po rozebraniu tego stwierdziłem że spokojnie wytrzyma.
Nad bezpieczeństwem ogniw czuwa wskaźnik napięcia, jest to kit jabela J-75
Tak to wygląda wszystko upchane w środku.
A tutaj wskaźnik napięcia na stałe połączony z obudową. Najlepszym miejscem na jego ulokowanie wydawał się być tył obudowy, więc wywierciłem tam 3 dziury na środku o śr 5 mm i w celu zapewnienia szczelności diody zostały wciśnięte na kleju, a płytka z układem zalana glue-gunem z tył i z boku żeby nie doszło do jakiegoś zwarcia.
Jeszcze tylko zdjęcie palnika
A tak prezentuje się całość.
Wymiary latarki :
długość 21 cm
średnica głowicy 11.5 cm
szerokość korpusu 8 cm
Waga 1.05 kg.
Moje uwagi i wnioski:
Wskaźnik napięcia jest dla akumulatorów samochodowych, w związku z czym zielona dioda świeci się dopiero od napięcia 14 V co nie będzie miało nigdy miejsca przy pakiecie 3S3P,
przy max naładowanych ogniwach świeci się dioda żółta, razem ze spadkiem napięcia zaczyna świecić z czerwoną, a przy napięciu wynoszącym 10V czyli około 3.3 na ogniwie zaczyna świecić sama czerwona.
W planach mam jeszcze podpięcie wtyczki do balansera i zakup ładowarki do latarki.
W celu zapewnienia obecnej szczelności i estetyki dostęp do wtyczki balansera będzie możliwy po odkręceniu głowicy.
Proszę o wasze uwagi i wnioski co do konstrukcji, jej wad czy zalet.
Pozdrawiam
A mianowicie latarkę na Hidzie 35 W H3
Prawie wszystkie elementy do budowy latarki zakupiłem na allegro, poza ogniwami, które zostały zakupione w sklepiku od woytazo do pakietu dostałem gratis folie termokurczliwą.
Za obudowę posłużyła ta oto latarka http://img04.allegroimg.pl/photos/orygi ... 2881970557
Niestety reflektor, jak i szybka były z plastiku.
Po dokładnym zmierzeniu starego reflektora i poszukiwaniach na allegro znalazłem gotowe lampy, z których odbłyśnik jest połączony na silikonie z gładkim szkłem.
W środku siedzi taka oto przetwornica
Przetwornice zasila pakiet ogniw 3s3p.
Ogniwa w celu zmniejszenia miejsca zajmowanego przez nie zostały polutowane blaszkami miedzianymi o grubości 0.4 mm.
Z pakietu wychodzą 4 kable 2 do balansowania i 2 podpięte spinkami pośrednio przez włącznik do przetwornicy.
Włącznik został fabryczny, mam włączniki na 5A ale po rozebraniu tego stwierdziłem że spokojnie wytrzyma.
Nad bezpieczeństwem ogniw czuwa wskaźnik napięcia, jest to kit jabela J-75
Tak to wygląda wszystko upchane w środku.
A tutaj wskaźnik napięcia na stałe połączony z obudową. Najlepszym miejscem na jego ulokowanie wydawał się być tył obudowy, więc wywierciłem tam 3 dziury na środku o śr 5 mm i w celu zapewnienia szczelności diody zostały wciśnięte na kleju, a płytka z układem zalana glue-gunem z tył i z boku żeby nie doszło do jakiegoś zwarcia.
Jeszcze tylko zdjęcie palnika
A tak prezentuje się całość.
Wymiary latarki :
długość 21 cm
średnica głowicy 11.5 cm
szerokość korpusu 8 cm
Waga 1.05 kg.
Moje uwagi i wnioski:
Wskaźnik napięcia jest dla akumulatorów samochodowych, w związku z czym zielona dioda świeci się dopiero od napięcia 14 V co nie będzie miało nigdy miejsca przy pakiecie 3S3P,
przy max naładowanych ogniwach świeci się dioda żółta, razem ze spadkiem napięcia zaczyna świecić z czerwoną, a przy napięciu wynoszącym 10V czyli około 3.3 na ogniwie zaczyna świecić sama czerwona.
W planach mam jeszcze podpięcie wtyczki do balansera i zakup ładowarki do latarki.
W celu zapewnienia obecnej szczelności i estetyki dostęp do wtyczki balansera będzie możliwy po odkręceniu głowicy.
Proszę o wasze uwagi i wnioski co do konstrukcji, jej wad czy zalet.
Pozdrawiam