Witam.
Pewien znajomy, fan offroadu poszukuje mocnej latary. Ponieważ będzie ona przewożona w samochodzie wiec wymiary nie mają znaczenia. Ogólnie szuka czegoś dużego, ciężkiego i dającego po gałach. Przeglądając internet znalazłem tą oto latareczkę:
http://www.ceneo.pl/1205715?se=ML692-dn ... 3godJRkAQA
Według danych żarówka ma moc 100W, akumulator 12V 7Ah, czas pracy 50min. Tyle teorii, a jak w praktyce? Miał ktoś doczynienia z tym modelem? Czy dorówna on mocą przeciętnemu HIDowi? Ewentualnie co innego możecie polecić, ale tylko w rozmiarze MAXI w cenie do 300zł.
Pozdrawiam
MacTronic JML2940- opinie.
Tylko chodzi o to aby nic nie przerabiać, tylko kupić i używać. Wiem że wiele mniejsza latarka diodowa może zaświecić podobną mocą, lecz tu pojawia się problem z chłodzeniem. Z resztą tu duże wymiary nie są wadą a wręcz zaletą. A i na plus jest zasilanie 12V. W razie czego można podpiąć pod aku w samochodzie i świecić dalej. Z ogniwami lit-lion już tak prosto nie jest.
A co do MacTronica to głównie chodzi mi o to czy można się spodziewać czasu pracy w okolicach 50min, i jak wypada w porównaniu z przeciętnym HIDem.
A co do MacTronica to głównie chodzi mi o to czy można się spodziewać czasu pracy w okolicach 50min, i jak wypada w porównaniu z przeciętnym HIDem.
- Power2Nite
- Posty: 169
- Rejestracja: czwartek 19 lis 2009, 19:48
- Lokalizacja: Wawa
Żarówka 100W w tej latarce daje pewno z 2000 lm, z czego po stratach na reflektorze i szkle wychodzi 1500 lm, co jest w zasięgu latarek 3xXML. Nie mniej jednak JML2940 ma bardzo duży zasięg światła, w praktyce do 500 metrów i nie każda diodowa latarka w tej cenie będzie miała taki "wygar".
Szperacz ma dwa włączniki i dwa żarniki bo to H4, więc można używać "świateł mijania" 55W i "długich" 100W, co jest zaletą. Z tymi 50 minutami to przesada, spodziewałbym się 30-40 minut póki jasność nie zacznie spadać.
Jeśli porównywać to do HID-a w tej samej średnicy lustra, to... właściwie nie ma czego porównywać bo poza znacznie większą jasnością, HID w tym refie ogniskuje się w silną, błękitną "szpilę" z ładną koroną dookoła, spot ma postać gwiazdy i świeci na co najmniej 1 km. Mniejszy HID będzie miał znacznie jaśniejszą i szerszą koronę kosztem jasności samego spota.
Jeśli mam podsumować, JML2940 ma sens tylko jeśli masz chęć przerabiać to na HID-a. W innym wypadku lepiej kupić dobrą latarkę na XM-L.
Szperacz ma dwa włączniki i dwa żarniki bo to H4, więc można używać "świateł mijania" 55W i "długich" 100W, co jest zaletą. Z tymi 50 minutami to przesada, spodziewałbym się 30-40 minut póki jasność nie zacznie spadać.
Jeśli porównywać to do HID-a w tej samej średnicy lustra, to... właściwie nie ma czego porównywać bo poza znacznie większą jasnością, HID w tym refie ogniskuje się w silną, błękitną "szpilę" z ładną koroną dookoła, spot ma postać gwiazdy i świeci na co najmniej 1 km. Mniejszy HID będzie miał znacznie jaśniejszą i szerszą koronę kosztem jasności samego spota.
Jeśli mam podsumować, JML2940 ma sens tylko jeśli masz chęć przerabiać to na HID-a. W innym wypadku lepiej kupić dobrą latarkę na XM-L.
Z zaświeconą latarką mniej widzisz ty, a bardziej widać ciebie.