Strona 1 z 5
HHO czyli generator wodoru
: piątek 18 sty 2013, 16:07
autor: tery
Czy to ma prawo działać na tyle sprawnie by obniżyć spalanie w pojeździe? Producent twierdzi że tak:
http://ehho.pl/index.php
Jestem ciekawy jakby wypadł jakiś niezależny test..
: piątek 18 sty 2013, 16:10
autor: greg
Bzdura oczywista. Najpierw elektroliza wody, a później jej ponowna synteza (spalanie tlenu i wodoru). To oznacza stratę energii, nie uzysk.
: piątek 18 sty 2013, 16:11
autor: Nightmare
Kiedyś ktoś chyba drążył ten temat i się okazało że liczba wytwarzana wodoru w tym urządzeniu jest tak mała że nie adekwatna do poniesionych strat na wytworzenie tego - to jak te chipy z allegro i magnetyzery
ale temat badałem 3lata temu może się w tym czasie coś zmieniło
: piątek 18 sty 2013, 17:52
autor: midi
Ogólnie chyba w każdym samochodzie alternator ma pewien zapas mocy, ta moc idzie na elektrolizę wody, gaz trafia do komory spalania i niby mamy oszczędność. Chyba prościej było by gdy by tą energię wsadzić we wspomagający silnik elektryczny. Tak czy inaczej niezła ściema.
Pozdrawiam.
: piątek 18 sty 2013, 17:56
autor: joon
Midi - nie tak głośno i stanowczo bo zaraz zaatakują cię "znawcy" tematu
I zaraz będzie że ktoś rzeczywiście zacznie liczyć oszczędności jak podepnie silnik elektryczny zasilany z alternatora
: piątek 18 sty 2013, 18:03
autor: Zbychur
Nie ma lepszego urządzenia, oszczędzającego spalanie paliwa jak rower
Jedynie co, to podnosi spalanie kalorii, a wodór w tym momencie potrzebny jest tylko pod prysznicem
: piątek 18 sty 2013, 18:15
autor: Kazik
Czytałem kiedyś artykuł, w którym gościu prezentował tak przerobione auto - najbardziej rozwaliło mnie miejsce dla pasażera, które robiło za zbiornik doprowadzający wode do układu i mały składzik wody.
Ciekawy jestem jaki odsetek ludzi kupujących "technologie" obniżające spalanie jeździ poprawnie technicznie - przewidywanie sytuacji na drodze, hamowanie silnikiem etc. Tu można zaoszczędzic ładne procenty spalania, a ściślej mówiąc - to nie spala się więcej gwałcąc te fundamentalne dla mnie szczegóły.
: piątek 18 sty 2013, 19:12
autor: zabol
Znam jednego takiego który zamontował to sobie (jakieś 1200pln)w bmw 525tds...według niego spalanie mu zmalało o 30% że niby z 9l do 6l....ale przy grzecznej jeździe tyle właśnie pali tds...nic to...minęło kilka dni...gasząc silnik zapomniał wyłączyć generatora...chwilę później odpalił silnik a właściwie chciał odpalić...skutek...wybuchnięty układ dolotu powietrza...kolektor...przepływomierz...filtr powietrza...rury...kolejne 800pln...i...jeździ dalej w przekonaniu, że hho daje mu uszczędności, ale jak tu się przyznać, że 2000 poszło w niebyt bezsensownie
: piątek 18 sty 2013, 19:14
autor: joon
to tak samo jak lpg w dieslu
: piątek 18 sty 2013, 21:05
autor: Pyra
Witam
A mnie to przypomina diety...
Wystarczy zjeść pastylkę.... potem jeszcze tylko drobiazg, dużo ćwiczyć mało jeść
Pozdrawiam
: sobota 19 sty 2013, 16:22
autor: pegasus_sis
Z tego generatorka to można by napełnić zapaliczkę, a nie napędzić samochód
Jeszcze jeszcze inna moda - pewien polski "wynalazca-amator" wynalazł ponownie wtrysk wody do komory spalania... i nie przejmuje się, że rozwiązanie było stosowane powszechnie w czasach 2 wojny światowej a przegrzana para wodna w komorze spalania powoduje piorunującą korozję (dlatego to rozwiązanie zostało zastąpione przez turbo)
Imo nie bawić się HHO czy magnetyzery, a zmienić styl jazdy na bardziej spokojny - na tym to dopiero są oszczędności
: sobota 19 sty 2013, 16:30
autor: joon
W samolotach chłodziło to komorę
: sobota 19 sty 2013, 18:30
autor: Kazik
Nieco zbaczając z tematu: gdzieś czytałem, że można zwiększyć efektywność spalania paliwa w komorze poprzez jego znaczne nagrzanie przed wtryskiem. Były podane nawet konkretne dane - "zwykły" silnik sprawność ok. 30%, tak zmodyfikowany ok. 80% - zaczytane i nie potrafie tego zweryfikować. Podobno silniki w helikopterach Apache mają coś takiego i powstaje pytanie czy układ wydechowy byłby w stanie odpowiednio nagrzać paliwerko.
: sobota 19 sty 2013, 20:32
autor: Zbychur
Kazik, takie rozwiązanie jest nie tylko w Apache, ale również w Cinquecento 700 i nawet automatycznie się uruchamia.
: sobota 19 sty 2013, 20:36
autor: Kazik
Są jakieś dane jak to wpływa na sprawność / spalanie / moc? Czemu nie działa na stałe?