Strona 1 z 1
Badania porównawcze samochodowych żarówek reflektorowych
: środa 16 sty 2013, 15:53
autor: tnt_gt
: środa 16 sty 2013, 17:34
autor: skaktus
Kilka zastrzeżeń - napięcie nie mierzy się na zaciskach żarówki ale na pinach żarówki.
Żarówki + ileś tam % nie zawsze są droższe.
Ogólnie artykuł ciekawy - wyjaśnia podstawowe parametry żarówek, ale bez wielkich odkryć. Szkoda też że nie podano modeli testowanych żarówek.
: sobota 19 sty 2013, 23:35
autor: tnt_gt
skaktus pisze:Kilka zastrzeżeń - napięcie nie mierzy się na zaciskach żarówki ale na pinach żarówki.
Czepiasz się... A może na wsuwkach...
skaktus pisze:...
Żarówki + ileś tam % nie zawsze są droższe.
Podaj przykład
Ja kupowałem Tungsramy H7, to za 2 sztuki zwykłych żarówek zapłaciłem 15zł, podczas gdy "+90%" kosztują ok. 47zł. 30 dychy w kieszeni
skaktus pisze:Ogólnie artykuł ciekawy - wyjaśnia podstawowe parametry żarówek, ale bez wielkich odkryć. Szkoda też że nie podano modeli testowanych żarówek.
Moim zdaniem dobrze, że nie podali marek. Przynajmniej nikt się nie przyczepi, że raport był sponsorowany przez producenta jakichś źródeł światła.
: niedziela 20 sty 2013, 13:50
autor: skaktus
H7 nie kupowałem, jedynie H1 i H4. Zwykła żarówka H1 - 8 zł a H4 10. Za Tungsrama H1 +90% płaciłem 10 zł a za H4 11 - różnica znikoma, choć w wypadku np. Philipsa różnica jest kolosalna - para zwykłych Philipsów H1 to wydatek około 14 zł natomiast X-Treme to 99 zł i tutaj autor ma rację.
: niedziela 20 sty 2013, 14:19
autor: pegasus_sis
Te "+120%" to Tungsram/GE MEGALIGHT PLUS 120%. Innych na ryku nie ma