Strona 1 z 2
Używał ktoś ogniw 18650c4 ?
: sobota 12 sty 2013, 12:41
autor: *michal*
Cześć. Zakupiłem 2 szt tych ogniw po 13,5zł w sklepie "elektroniczno komputerowym" wiadomo z gwarancją itd.
Oto zdjęcie podglądowe zaczerpnięte z gogle :
Ich pojemność wg. tego co wiedzieli w sklepie to 2600mAh .
Nie mam żadnego profesjonalnego sprzętu ale obydwa ogniwa ładowane były do 4.25-4.26V
A następnie rozładowywane w latarce Solarforce modyfikowanej od Grega w trybie 100% aż do zadziałania zabezpieczenia i zejścia na niższy tryb pracy.
Obydwa ogniwa uzyskały praktycznie identyczny wynik nie będe pisał dokładnych wartości bo wychodzi równo 50 min. Zaznaczę, że to ich pierwszy cykl ładowanie/rozładowanie.
Za jakiś czas odświeżę temat i porównam wyniki.
Nie wiem czy to super wynik ale całkiem możliwe, że uzyskają lepszy wynik - nawet gdzieś wyczytałem, że powinny przejść parę cykli by uzyskać deklarowaną pojemność.
PS. latarka miała zapewniony obieg powietrza(wentylator na max) ale i tak swoją temperaturę osiągała. Myślę, że w granicach 40-45 st C miała - wyraźnie ciepła - nie gorąca.
Zmierzyłem przy okazji czy faktycznie w trybie 100% latarka pobiera 2.8A - zgadza się.
Re: Używał ktoś ogniw 18650c4 ?
: sobota 12 sty 2013, 12:50
autor: Pyra
Witam
*michal* pisze:2600mah .
Ło matko, cóż to za jednostka?
50 minut to niezły wynik, pojemność deklarowana może być zbliżona do realnej.
Pozdrawiam
: sobota 12 sty 2013, 15:21
autor: *michal*
Panowie czy pęknięcia koszulki akumulatora mogą świadczyć o jego wadzie ? tzn:
Wadzie materiału z jakiego jest wykonana koszulka
Uszkodzenia samego akumulatora
Są to pęknięcia wzdłuż obudowy.
Mam wrażenie, że pod koszulką jest "mokro" widać jakby plamy jaśniejsze i ciemniejsze.
. Przy biegunie ujemnym jest większa plama
Dopuszczam możliwość, że jest to stary klej na którym przyklejano koszulkę ew. w jakiś sposób został wchłonięty smar...
Akumulator to "SE US18650VT T0112VRL15A"
Jest to najsłabszy akumulator jaki mam, starcza na 25min świecenia w trybie 100%.
Mam się bać
: sobota 12 sty 2013, 15:30
autor: woytazo
Ogniwo mogło się rozszczelnić powąchaj czy czuć chemią?
: sobota 12 sty 2013, 16:59
autor: DNF
Ma wybrzuszenia? Puchnie?
: sobota 12 sty 2013, 18:13
autor: skaktus
Lub w trakcie pracy silnie się nagrzało co spowodowało pęknięcie koszulki.
: sobota 12 sty 2013, 22:20
autor: *michal*
woytazo pisze:Ogniwo mogło się rozszczelnić powąchaj czy czuć chemią?
Nie nic nie czuć. Liznąłem językiem i też nic nie czuje
[ Dodano: 12 Styczeń 2013, 22:22 ]
DNF pisze:Ma wybrzuszenia? Puchnie?
Nie nic takiego nie ma.
Może koszulka jakaś kiepska...
[ Dodano: 12 Styczeń 2013, 22:23 ]
skaktus pisze:Lub w trakcie pracy silnie się nagrzało co spowodowało pęknięcie koszulki.
albo zamarzło i tworzywo nie wytrzymało takiej temperatury...
: sobota 12 sty 2013, 22:35
autor: woytazo
skaktus pisze:Lub w trakcie pracy silnie się nagrzało co spowodowało pęknięcie koszulki.
Zmieniam w niektórych ogniwach koszulki i one naprawdę mogą wysoką temperaturę wytrzymać.
: środa 17 lip 2013, 17:15
autor: *michal*
Panowie troche dziwna śmieszna sprawa te ogniwa ze zdjęciem wyżej działały 50 min pod obciążeniem 2.8A w L2P aż do zadziałania zabezpieczenia. Mają niby 2600mAh. Niby niezły wynik...Nawet Pyra potwierdził
Natomiast pod obciążeniem 3,35A wynik to równe 43min...Teraz najlepsze:
Sprawdziłem ogniwo(1 z 4) od kolegi DNF pod obciążeniem 3,35A w Convoy C8 i wynik wyszedł 48 min 37sek
. Napięcie po wyjęciu z latarki 3.39V, na aku pisze coś koło 1850mAh
Wynika z proporcji, że jeśli ogniwo 2600mAh działało 43min to ogniwo, które działało 48min 37sek ma ponad 2930mAh
Masakra, dobre te ogniwa
: środa 17 lip 2013, 17:19
autor: greg
*michal*, z całą pewnością cały czas nie płynął prad 2,8A. Przecież napięcie na ogniwie spada i prąd maleje gdy Uzas < Vf LED + 150mA.
Jeśli ogniwa mają kiepską charakterystykę pracy, to prąd spadnie nawet po 10-ciu minutach.
Latarką pojemności nie zmierzysz. Zapomnij. Tylko rozładowarka CC prawdę powie.
: środa 17 lip 2013, 17:28
autor: *michal*
Ciekawe bo jednak wynik działania latarki na używanym ogniwie był lepszy niż na nowym co w sumie jakimś tam wyznacznikiem jest...Prawda czy nie?
Skoro ogniwo ma małą pojemność powinno szybko zakończyć swój cykl pracy a tutaj jest na odwrót(jeśli faktycznie ma małą pojemność a czas działania jest dłuższy to dla mnie zupełnie dziwna sprawa).
: środa 17 lip 2013, 17:30
autor: landfire
*michal* pisze:woytazo pisze:Ogniwo mogło się rozszczelnić powąchaj czy czuć chemią?
Nie nic nie czuć. Liznąłem językiem i też nic nie czuje
[ Dodano: 12 Styczeń 2013, 22:22 ]
DNF pisze:Ma wybrzuszenia? Puchnie?
Nie nic takiego nie ma.
Może koszulka jakaś kiepska...
[ Dodano: 12 Styczeń 2013, 22:23 ]
skaktus pisze:Lub w trakcie pracy silnie się nagrzało co spowodowało pęknięcie koszulki.
albo zamarzło i tworzywo nie wytrzymało takiej temperatury...
Nie nic nie czuć. Liznąłem językiem i też nic nie czuje
JAK DLA MNIE CYTAT ROKU PRZEPRASZAM Z GORY JAK KOGOS URAZILEM....
: środa 17 lip 2013, 17:35
autor: *michal*
Teraz rozładowuje się kolejne zobaczymy jaki czas. Ale na logikę skoro coś działa dłużej na danym ogniwie to wynika z tego, że to ogniwo ma większą pojemność ? Prąd 3,35A...i czekam na zadziałanie zabezpieczenia w Convoy C8...
: środa 17 lip 2013, 17:35
autor: greg
*michal* pisze:Ciekawe bo jednak wynik działania latarki na używanym ogniwie był lepszy niż na nowym co w sumie jakimś tam wyznacznikiem jest...Prawda czy nie?
Zależy od charakterystyki rozładowania. Jeśli napięcie na ogniwie szybko spada (akumulator kiepskiej jakości) to latarka będzie świeciła długo, ale z niższą mocą, bo bez stabilizacji.
Nowe markowe ogniwa mają płaskie charakterystyki i maksymalny prąd utrzymuje się długo. Czyli latarka świeci większość czasu pełną mocą i szybciej rozładowuje akumulator.
*michal* pisze:Ale na logikę skoro coś działa dłużej na danym ogniwie to wynika z tego, że to ogniwo ma większą pojemność?
Nie, nie znaczy. Może być właśnie odwrotnie.
: środa 17 lip 2013, 17:40
autor: *michal*
Aż wezmę miernik i sprawdzę... Jak długo będzie płynął prąd 3,35A.