Adapter P21W na żarówki H21W
Adapter P21W na żarówki H21W
Witam
Aby poprawić trochę tylne światła szukam adaptera starych żarówek na te z nowszych aut, droższe ale jaśniejsze i nieco "szybsze"
- dają +30% światła w porównaniu z żarowymi przy tej samej mocy. z testów empirycznych wynika iż jakby zbić klosz P21w i nasadzić na tak uzyskaną oprawkę H21W (mniejsza żarówka) to żarnik będzie w tej samej pozycji, teraz tylko kwestia albo znaleźć coś takiego (ni .... ... mi się nie udało nawet u chińczyków) albo stworzyć coś takiego samemu
Teraz tylko nie wiem jakiego kleju użyć by sie nie stopił - zwykły epoksyd da radę? Może ktoś się zna na tym bardziej ode mnie?
Najlepiej to chyba dotoczyć jakąś oprawkę etc?
Myślicie że warte to kombinowania?
Aby poprawić trochę tylne światła szukam adaptera starych żarówek na te z nowszych aut, droższe ale jaśniejsze i nieco "szybsze"
- dają +30% światła w porównaniu z żarowymi przy tej samej mocy. z testów empirycznych wynika iż jakby zbić klosz P21w i nasadzić na tak uzyskaną oprawkę H21W (mniejsza żarówka) to żarnik będzie w tej samej pozycji, teraz tylko kwestia albo znaleźć coś takiego (ni .... ... mi się nie udało nawet u chińczyków) albo stworzyć coś takiego samemu
Teraz tylko nie wiem jakiego kleju użyć by sie nie stopił - zwykły epoksyd da radę? Może ktoś się zna na tym bardziej ode mnie?
Najlepiej to chyba dotoczyć jakąś oprawkę etc?
Myślicie że warte to kombinowania?
Ostatnio zmieniony piątek 04 sty 2013, 09:25 przez zrazik, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja robiłem podobną kombinację ze światłami cofania. W cokół od P21 wstawiłem (zalutowałem) żarówki halogenowe do użytku domowego 25W 12V na trzonu chyba G-cośtam (2 nóżki proste jak od lampki na biurko) i mam je w 2 samochodach. W jednym ponad 2 lata w drugim rok i nic im się nie dzieje. Do innych (ważniejszych ze względu na bezpieczeństwo ) świateł takiego patentu bym nie zastosował. Ale w światłach cofania sprawują się rewelacyjnie a światła jest nieporównywalnie więcej. Patrzyłem też niedawno czy nie wypalają mi elementów lamp ale nic niepokojącego nie zauważyłem.
Mag 5D sst50 / romisen RC-C8 mod xpg / romisen RC-A4 / TIROSS mod xpg + regina /wydumka 2x18650+ XM-L + ref SMO // Mag Solitaire nichia 5mm / UniqueFire UF-DT1 Mod XM-l / "coś" 2x 16340 z xre q5 i refem SMO /UltraFire WF-501B xpg + ref SMO
Stop po przemyśleniach i buszowaniu po allegro będzie jednak robiony na ori ledowym 3 stopie z Vectry B lub czegoś podobnego w dobrej cenie. (homologacja)
Zostaje tylko światło cofania bo nie zachwyca, ew pozycja tył - z 1 szt jeszcze da radę jechać w razie feleru do reszty nie będę ryzykował.
Vision plus czy osram plus cośtam już testowałem - jasność widocznie lepsza, ale szybkość nieznacznie.
wkliw wlutowałeś halogenek G4 w resztki po żarówce p21 jak dobrze rozumiem - ogniskową da się złapać - sprawdziłem, a jakiej cyny ew kleju użyłeś by się nie rozpłynęło?
Bo byłoby to najtańsze rozwiązanie - choć jak pobieżnie srawdziłem sprawność domowego halogenka 25W odpowiada H21W samochodowego i to że pełna jasność po pół minucie, ale do cofania wystarczy
Zostaje tylko światło cofania bo nie zachwyca, ew pozycja tył - z 1 szt jeszcze da radę jechać w razie feleru do reszty nie będę ryzykował.
Vision plus czy osram plus cośtam już testowałem - jasność widocznie lepsza, ale szybkość nieznacznie.
wkliw wlutowałeś halogenek G4 w resztki po żarówce p21 jak dobrze rozumiem - ogniskową da się złapać - sprawdziłem, a jakiej cyny ew kleju użyłeś by się nie rozpłynęło?
Bo byłoby to najtańsze rozwiązanie - choć jak pobieżnie srawdziłem sprawność domowego halogenka 25W odpowiada H21W samochodowego i to że pełna jasność po pół minucie, ale do cofania wystarczy
W dużych supermarketach kupisz spokojnie 35 i 50 [W] wersję halogenu g4, na tyle czasu co używamy wstecznego nie powinno spalić odbłyśnika. Sprawdź tylko wcześniej bezpiecznik, czy podoła.zrazik pisze:Bo byłoby to najtańsze rozwiązanie - choć jak pobieżnie srawdziłem sprawność domowego halogenka 25W odpowiada H21W samochodowego i to że pełna jasność po pół minucie, ale do cofania wystarczy
50W to już chyba lekka przesada - to jest światło informujące o manewrze a nie oświetlające - przy 2 takich lampach można oślepić kogoś za nami
Lepiej w tym wypadku kupić na allegro cudo na diodzie Cree Q5, obecnie bardzo popularne i tanie - około 20 zł i wmontować w reflektor - światła bardzo dużo i zero ewentualnych przypaleń.
Lepiej w tym wypadku kupić na allegro cudo na diodzie Cree Q5, obecnie bardzo popularne i tanie - około 20 zł i wmontować w reflektor - światła bardzo dużo i zero ewentualnych przypaleń.
ILPT
Zwykle jak ktoś jest za nami, nie wykonuje się manewru cofania.skaktus pisze:50W to już chyba lekka przesada - to jest światło informujące o manewrze a nie oświetlające - przy 2 takich lampach można oślepić kogoś za nami
Dlatego światła biegu wstecznego służą przede wszystkim by oświetlić teren za samochodem i tutaj wlutowana żarówka 35 lub 50 W spełnia swoje zadanie bardzo dobrze, z tym że trzeba o tym pamiętać i nie świecić nią niepotrzebnie, bo ciepła jest sporo.
Z tego co wiem, tylne reflektory są raczej reflektorami sygnalizacyjnymi, nie do oświetlania. Gdyby były do oświetlania, montowany by w nich żarówki typu H1 55W a nie P21W (zazwyczaj), bo nimi wiele się nie oświetli.
Masz rację piszac że przy cofaniu, raczej nikt za niami nie stoi, jednak są wypadki gdzie ktoś jest.
Myślę że halogen 35W będzie wystarczający na takie potrzeby, 55W nawet włączony na chwilę wytwarza dużo więcej ciepła co z czasem może się odbić na kondycji reflektora a szczególnie na plastiku z którego jest wykonany.
Masz rację piszac że przy cofaniu, raczej nikt za niami nie stoi, jednak są wypadki gdzie ktoś jest.
Myślę że halogen 35W będzie wystarczający na takie potrzeby, 55W nawet włączony na chwilę wytwarza dużo więcej ciepła co z czasem może się odbić na kondycji reflektora a szczególnie na plastiku z którego jest wykonany.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź