Własny kontroler trybów - przekazanie i sterowanie mocą
: sobota 29 gru 2012, 00:50
Witam wszystkich
Razem z moim szwagrem, jesteśmy w trakcie rozwoju mojego oświetlenia rowerowego. Na warsztat poszedł µC ATmega8, który to ma być głównym dowodzącym fotonową imprezą serwowaną z dwóch latarek po 1xXP-G każda. Dodatkowo całość ma dopełnić podwójny reflektor z pomarańczowych LED'ów na tyle. Podwójny - ma się rozumieć jako dwie sekcje, czyli prawą i lewą, gdzie w każdej z nich jest po 8 jasnych diod o kącie świecenia 120° każda.
Do zasilania użyję 2x (jak na razie, bo planuję dołożenie jeszcze większej ilości...) akku Li-Ion z zabezpieczeniami. Ograniczeniem prądu na LED'ach zajmą się dwa układy po 4x AMC7135 każdy dając maksymalnie prąd 1.4A na diodę.
Na chwilę obecną jest już swoisty program, który umożliwia główne funkcje:
- Sterowanie PWM - światła przód
- Włączanie/wyłączanie świateł 'długich'
- Sterowanie trybami świateł tylnych.
Sterowanie PWM odbywa się w małych skokach dla świateł 'krótkich' - od 0 do 100% (około 6 przeskoków). To wszystko realizowane jest poprzez jeden przycisk. Przy dotarciu do 100% i wciśnięciu, program zaczyna się od początku, czyli światło gaśnie.
Światła 'długie' włączane są osobnym przyciskiem, a jasność jest narzucona odgórnie ze świateł krótkich.
Tryby, jakie są dostępne dla świateł tylnych, realizowane są jednym przyciskiem i włączane są w kolejności:
'Kogut policyjny' - dwa razy lewa + dwa razy prawa > miganie na przemian > świecenie ciągłe > OFF.
Dodatkowo wprowadzony jest też kod służący do kierunkowskazów, ale uznałem to jedynie jako bajer, z którego nie wiem, czy będę korzystał w zgiełku ulicznym. Po pierwsze, Pan Henio jadąc z pracy, czym prędzej chciałby wyprzedzić takiego rowerzystę, jak ja nie patrząc na nic. Po drugie, gdy jednak się okaże, że chcę gdzieś skręcić, lepszą metodą kierunkowskazywania będzie wyciągnięta ręka (dodatkowo odblask w rękawiczkach +10 do widoczności ), aniżeli jakaś lampka pod siedziskiem.
Teraz kolej na pytania
- W jaki sposób radzicie przekazać sygnał PWM z kontrolera na regulator prądowy? Dodam, ze jest on zakupiony ze sklepu forumowego Kolegi EdiM'a, także bez jakichkolwiek dodatkowych sterowników,
- Jakie funkcje 'tak naprawdę' zainstalować w sterowniku, aby nie był to przesyt formy nad treścią? Z czego zrezygnować, co dodać...
- Sterowanie trybami - rzecz niemal najważniejsza... Jak to uczynić, aby jak najmniejszą ilością przycisków móc zrobić jak najwięcej A także jakie zastosować?
- Czy możliwe jest monitorowanie napięcia na akku podczas pracy, jego analiza i przekazanie sygnału np. na diodę RGB jako sygnalizator poziomu naładowania akumulatorów?
- Rzecz najważniejsza, jak zasilić sam kontroler? Czy z tego samego źródła co LED'y, czy z zewnętrznego?
Pozdrawiam
Razem z moim szwagrem, jesteśmy w trakcie rozwoju mojego oświetlenia rowerowego. Na warsztat poszedł µC ATmega8, który to ma być głównym dowodzącym fotonową imprezą serwowaną z dwóch latarek po 1xXP-G każda. Dodatkowo całość ma dopełnić podwójny reflektor z pomarańczowych LED'ów na tyle. Podwójny - ma się rozumieć jako dwie sekcje, czyli prawą i lewą, gdzie w każdej z nich jest po 8 jasnych diod o kącie świecenia 120° każda.
Do zasilania użyję 2x (jak na razie, bo planuję dołożenie jeszcze większej ilości...) akku Li-Ion z zabezpieczeniami. Ograniczeniem prądu na LED'ach zajmą się dwa układy po 4x AMC7135 każdy dając maksymalnie prąd 1.4A na diodę.
Na chwilę obecną jest już swoisty program, który umożliwia główne funkcje:
- Sterowanie PWM - światła przód
- Włączanie/wyłączanie świateł 'długich'
- Sterowanie trybami świateł tylnych.
Sterowanie PWM odbywa się w małych skokach dla świateł 'krótkich' - od 0 do 100% (około 6 przeskoków). To wszystko realizowane jest poprzez jeden przycisk. Przy dotarciu do 100% i wciśnięciu, program zaczyna się od początku, czyli światło gaśnie.
Światła 'długie' włączane są osobnym przyciskiem, a jasność jest narzucona odgórnie ze świateł krótkich.
Tryby, jakie są dostępne dla świateł tylnych, realizowane są jednym przyciskiem i włączane są w kolejności:
'Kogut policyjny' - dwa razy lewa + dwa razy prawa > miganie na przemian > świecenie ciągłe > OFF.
Dodatkowo wprowadzony jest też kod służący do kierunkowskazów, ale uznałem to jedynie jako bajer, z którego nie wiem, czy będę korzystał w zgiełku ulicznym. Po pierwsze, Pan Henio jadąc z pracy, czym prędzej chciałby wyprzedzić takiego rowerzystę, jak ja nie patrząc na nic. Po drugie, gdy jednak się okaże, że chcę gdzieś skręcić, lepszą metodą kierunkowskazywania będzie wyciągnięta ręka (dodatkowo odblask w rękawiczkach +10 do widoczności ), aniżeli jakaś lampka pod siedziskiem.
Teraz kolej na pytania
- W jaki sposób radzicie przekazać sygnał PWM z kontrolera na regulator prądowy? Dodam, ze jest on zakupiony ze sklepu forumowego Kolegi EdiM'a, także bez jakichkolwiek dodatkowych sterowników,
- Jakie funkcje 'tak naprawdę' zainstalować w sterowniku, aby nie był to przesyt formy nad treścią? Z czego zrezygnować, co dodać...
- Sterowanie trybami - rzecz niemal najważniejsza... Jak to uczynić, aby jak najmniejszą ilością przycisków móc zrobić jak najwięcej A także jakie zastosować?
- Czy możliwe jest monitorowanie napięcia na akku podczas pracy, jego analiza i przekazanie sygnału np. na diodę RGB jako sygnalizator poziomu naładowania akumulatorów?
- Rzecz najważniejsza, jak zasilić sam kontroler? Czy z tego samego źródła co LED'y, czy z zewnętrznego?
Pozdrawiam