Strona 1 z 4
: niedziela 23 gru 2012, 00:20
autor: ElSor
W aucie wczoraj (po odpaleniu) zrobiło się jakieś zwarcie (przygasły światła na chwilę, licznik się zresetował itp). Od tej pory mam problem z migoczącymi wszelakimi światłami (napięcie pulsuje) na obrotach jałowych i niskich. Jak na złość kilka dni temu w 1 z tematów na tym forum pisałem, że nie mam w aucie skoków napięcia
Wstępnie widzę ze napięcie akumulatora jest dobre (13,6-14,4 zależnie od obciążenia ale pulsuje mocno).
Z informacji znalezionych w necie czeka mnie wymiana alternatora lub mostka prostowniczego ew regulatora napięcia i może dodatkowo świec od tzw podgrzewania postojowego (akurat wczoraj też był wymieniony 50A przepalony bezpiecznik właśnie do nich i podładowany aku). W najlepszym wypadku gdzieś nie mam dobrego styku ale to sprawdzę w najbliższym czasie no i zobaczę oscyloskopem jak skacze napięcie na wyjściu wyzwalania i akumulatorze (dowiem się z tego mam nadzieję co poszło).
: niedziela 23 gru 2012, 08:59
autor: tery
ELsor mam dokładnie taki sam problem. Nie dziwi mnie to że to zimą wyłazi... Przeciwmgielne,nadmuch, podgrzewanie szyb,lusterek... Obciążenie konkretne
: niedziela 23 gru 2012, 09:20
autor: Nightmare
tery pisze:ELsor mam dokładnie taki sam problem. Nie dziwi mnie to że to zimą wyłazi... Przeciwmgielne,nadmuch, podgrzewanie szyb,lusterek... Obciążenie konkretne
Francuz ?
: niedziela 23 gru 2012, 11:46
autor: DNF
Nightmare nie strasz... mam francuza i korzystam z wszystkich świateł, bywa że i z tylnych mgłowych,
nawiew na maks, podgrzewanie szyb i lusterek... Wolałbym uniknąć takiej niespodzianki.
: niedziela 23 gru 2012, 12:35
autor: tery
Nightmare pisze:tery napisał/a:
ELsor mam dokładnie taki sam problem. Nie dziwi mnie to że to zimą wyłazi... Przeciwmgielne,nadmuch, podgrzewanie szyb,lusterek... Obciążenie konkretne
Francuz ?
Właśnie nie... Japonia, a właściwie Holandia - Mitsubishi Carisma
: niedziela 23 gru 2012, 12:36
autor: ElSor
DNF, google mi powiedziało, że najwięcej tego typu usterek mają Fordy ... mam VAGa i żeby przebić się w wynikach do ciekawszych dla mnie wpisów musiałem dodać TDI. Z aut na F w pierwszych wynikach wyszukiwania były tez Fiaty (CC głównie) ale francuzów nie widziałem. Pytanie jeszcze jak mocny masz alternator bo mocniejszy powinien być bardziej odporny na takie usterki (pomijając usterkę szczotek), choć u mnie 120A nie wytrzymał a miałem włączone tylko światła i ogrzewanie fotela (+ podgrzewanie świec silnika i świec podgrzewacza płynu chłodzącego - same świece to ok 70-105A).
: niedziela 23 gru 2012, 12:51
autor: DNF
Jak same świece to ~100A to Ty się dziwisz
Na dobrą sprawę nie wiem jaki mam alternator. Samochód to Scenic 1.9dTi 98r
: niedziela 23 gru 2012, 13:20
autor: ElSor
Tyle, że nie ja projektowałem całość a regulator chyba "wie" ile może puścić by nie zepsuć.
Jak masz diesla to pewnie alternator jest nie mniejszy niż 90A właśnie ze względu na świece żarowe (10-15A pobiera 1 po lekkim rozgrzaniu, na starcie ponad 20A).
: niedziela 23 gru 2012, 13:32
autor: Nightmare
Renówki są najgorsze z elektryką, taki szajs że masakra, nie wiem jak scenic ale meganka i laguna to wiodą prym w samo jaraniu się elektryki
: niedziela 23 gru 2012, 13:43
autor: Kazik
Mam w rodzinie 12-letnią Meganke. Raz się zepsuł rozrusznik (jakieś styki zaśniedziały czy coś, kiedy auto było dość młode ,<3 lat)), ostatnio padło coś z immobiliazerem. No i kiedyś wymiana stacyjki czy jej naprawa (nie pamiętam na czym sprawa stanęła). Powyższego problemu albo nie było, albo nikt go nie zauważył. Myśle, że jak na 12-letnie auto z 190kkm przebiegu to wynik nienajgorszy.
: niedziela 23 gru 2012, 15:29
autor: DNF
Ja przebiegu mam ~240k km i nie wiadomo ile był cofnięty przed zakupem
Jedynie co mu dolega to uciekający płyn chłodniczy i nie leci do głowicy, to jest pewniak.
Pozdrawiam
: niedziela 23 gru 2012, 16:03
autor: joon
Co do elektryki: posprawdzajcie przewody masowe; zwłaszcza pomiędzy aku a karoserią oraz masa w alternatorze, często trochę "syfu" zbierze się na połączeniach i podczas przepływu dużych prądów są skutki takie jak opisywaliście, zwłaszcza przy dieslach.
: niedziela 23 gru 2012, 16:09
autor: Nightmare
TDI engines are for senior citizens
: niedziela 23 gru 2012, 17:36
autor: zedart
Na szczęście ja mam CDTI
: niedziela 23 gru 2012, 17:48
autor: Kazik
Też mam CDTI - w wieku 21 lat czuje się staro.
W sumie wracając do wątku - musze poczekać jeszcze rok na wymarzone auto.
Oczywiście w benzynce.