Bocialite...
: czwartek 18 wrz 2008, 14:43
Witam. Tym razem prezentuję latarkę zbudowaną na diodzie Edison-Opto, model EDEW-KLC8-B3.
http://www.imperator1st.republika.pl/Bocialite/8.JPG
Jest to latarka zmodowana czyt. zmodyfikowana na bazie taniej latarki opartej o kiepski emiter nieznanego producenta:)
Latarka zbudowana jest na bazie sterownika elektronicznego posiadającego 3 tryby świecenia. Pierwszy to Low (PWM) stabilizujący prąd emitera na poziomie 150mA co daje nam jasność ok. 40lm i bardzo długi czas pracy (ok. 5, 6 godzin). Drugi to tryb high zasilający emiter bezpośrednio z ogniw, dający ~1A przy świeżych akumulatorach AAA bądz nowych bateriach alkalicznych po niedługim czasie stabilizującym się na poziomie 700, 600mA dostarczając ~145lumenów światła. W trybie tym latarka działa ~2 godzin (w czasie tym jasność z racji spadku napięcia również się zmniejsza). Trzeci to tryb pulsacyjny (sygnalizujący naszą obecność)
TRYBY ŚWIECENIA I GRUPY:
Latarkę obsługujemy przyciskiem impulsowym umieszczonym po lewej stronie obudowy.
Włączenie następuje po krótkim naciśnięciu przycisku startując w trybie LOW, kolejne naciśniecie to mocny tryb HIGH, trzecie z kolei załącza tryb mrugający, ułatwiający odnalezienie naszej pozycji dla innych. Czwarte w cyklu to całkowite wyłączenie urządzenia. Kolejne załączają zapętloną sekwencję opisaną wyżej.
Różne tryby są przydatne chociażby z racji, że nie zawsze potrzebujemy świecić pełną mocą lampki (przykładowo chcąc jedynie sygnalizować swoją pozycję na oświetlonej drodze). Dopałka:) czyt. tryb high będzie niezrównany poczas pokonywania nieoświetlonych tras (np. przez las). Tryb migający to również bardzo dobrze widoczne dla innych (jadących z naprzeciwka) oświetlenie przednie na rower, podczas przykładowo kiepskiej pogody.
Poniżej kilka fotek oferowanej lampki.
CHARAKTERYSTYKA PRODUKTU:
Zasilanie: 3 szt baterii bądź ogniw ładowalnych w rozmiarze AAA
Optyka: Kolimator 15st. (idealna wiązka światła na rower)
Korpus: Shitowe chińskie wykonanie w plastiku/gumy ale po poprawnym montażu można używać i używać;)
Siła światła: Średnia w trybie high to ok 110/120 lumenów (jasność-regulowana - różne tryby świecenia )
Źródło światła: 1 dioda Edison-Opto EDEW-KLC8-B3
Żywotność diody: 50 000 godz.
Czas pracy zależy od wybranego trybu świecenia (w trybie high ~2 godz, tryb low <150mA> 5,6godz).
W skład zestawu wchodzi:
- Zmodyfikowana Latarka (zestaw nie zawiera baterii AAA)
A teraz porównajmy zmodyfikowaną przeze mnie latarkę z "oryginałem" jaki możemy kupić na allegro w cenie 20, 30zł:)
Po lewej latarka zmodyfikowana przeze mnie na firmowym emiterze, po prawej latarka w oryginale, na no name'owym LEDie napylonym na płytkę alu. Latarka w oryginale świeci na bazie reflektora (średni pomysł na rower). Latarka przeze mnie podrasowana ma już optykę kolimatorową (idealna, równomierna wiązka na rower 15 stopni). W teście latarki są zasilane z wyjętych z jednego blista baterii alkalicznych Sony, ustawione są w trybie High. Proszę spojrzeć na barwę światła;) Tanie chińskie emitery zawsze świecą tak naprawdę w odcieniu niebieskim. Ciepłe światło dobrej diody daje nam o wiele lepszy kontrast oświetlanych przedmiotów na zewnątrz (np. w lesie liście, drzewa).
Poniżej fotka latarki w oryginale z napylonym syfiastym LEDem w obudowie reflektora;)
Montaż nowego, markowego emitera w latarkowym body:
Miedziane podłoże zapewnia szybkie i sprawne odprowadzenie ciepła spod sluga emitera.
Optyka oparta o kolimator 15st równomiernie oświetlający drogę przed nami.
Lampka jest zasilana z 3 sztuk baterii bądź ogniw ładowalnych w formacie AAA (mały paluszek). Sposób montażu koszyczka pokazany na górze.
Mocowanie do kierownika pozwala na wysunięcie latarki przy pozostawieniu roweru gdzież na postoju (wystarczy naciskając widączne miejsce wysunąć latarkę do przodu). Wsuwamy z powrotem dokładnie odwrotnie.
Poniżej kilka fotek ukazujących jak latarka prezentuje się na rowerze.
Niestety nie miałem okazji zrobić fotek jak świeci w terenie więc jedynie pokazowa fotka z zaciemnionego garażu;)
Słowem podsumowania:
Prezentuję Wam mod lampki świecący za te pieniądze naprawdę nieźle (żeby nie powiedzieć bezkonkurencyjnie). Jednak siłą rzeczy nie mam wpływu na jej jakość wykonania, wytrzymałość mocowania etc. To co pragnę zaznaczyć to to, iż zalecam ostrożność przy (tak naprawdę jednorazowym) mocowaniu uścisku (zakładamy go na rower tak naprawdę raz, potem tylko odpinamy samą lampkę). Osobiście modyfikuję i docinam mocowanie aby było kompatybilne z jak największą liczbą standardów rowerowych kierowników. Piszę to aby ustrzec się przed narwańcami, którzy podejdą do tematu nerwowo, na siłę i coś uszkodzą.
PS. Dzisiaj przeprowadzona mała modyfikacja polepszająca chłodzenie:
Info na temat pomiaru temperatury w trybie high:
Więc tak własnie jestem po pomiarze temperatury (konsulting w między czasie z Pawelsz). Więc tak 3 świeże baterie alkaliczne Sony (jakieś tam long life). Latarka po dołożeniu tego pierścienia alu. Pomiar moim multimetrem Mastech z sondą do pomiaru temperatury. Latarka złożona jak jest normalnie i załączona w trybie high. Nie wiem dokładnie ile upłynęło do pierwszego pomiaru bo na GG w międzyczasie gaworzyliśmy ale pierwszy pomiar dał 56st. Po jakimś kwadransie, czy dwóch 67st. Potem już dosłownie po 5,8 min. 65st (czyli już temperatura się ustabilizowała i zaczęła maleć). Latarka całościowo jest przyjemnie ciepła i nic się nie rozpłynęło Wink Zrobię jeszcze test na ni-mh ale muszę zakupić bo nie mam żadnych dobrych w formacie AAA.
http://www.imperator1st.republika.pl/Bocialite/8.JPG
Jest to latarka zmodowana czyt. zmodyfikowana na bazie taniej latarki opartej o kiepski emiter nieznanego producenta:)
Latarka zbudowana jest na bazie sterownika elektronicznego posiadającego 3 tryby świecenia. Pierwszy to Low (PWM) stabilizujący prąd emitera na poziomie 150mA co daje nam jasność ok. 40lm i bardzo długi czas pracy (ok. 5, 6 godzin). Drugi to tryb high zasilający emiter bezpośrednio z ogniw, dający ~1A przy świeżych akumulatorach AAA bądz nowych bateriach alkalicznych po niedługim czasie stabilizującym się na poziomie 700, 600mA dostarczając ~145lumenów światła. W trybie tym latarka działa ~2 godzin (w czasie tym jasność z racji spadku napięcia również się zmniejsza). Trzeci to tryb pulsacyjny (sygnalizujący naszą obecność)
TRYBY ŚWIECENIA I GRUPY:
Latarkę obsługujemy przyciskiem impulsowym umieszczonym po lewej stronie obudowy.
Włączenie następuje po krótkim naciśnięciu przycisku startując w trybie LOW, kolejne naciśniecie to mocny tryb HIGH, trzecie z kolei załącza tryb mrugający, ułatwiający odnalezienie naszej pozycji dla innych. Czwarte w cyklu to całkowite wyłączenie urządzenia. Kolejne załączają zapętloną sekwencję opisaną wyżej.
Różne tryby są przydatne chociażby z racji, że nie zawsze potrzebujemy świecić pełną mocą lampki (przykładowo chcąc jedynie sygnalizować swoją pozycję na oświetlonej drodze). Dopałka:) czyt. tryb high będzie niezrównany poczas pokonywania nieoświetlonych tras (np. przez las). Tryb migający to również bardzo dobrze widoczne dla innych (jadących z naprzeciwka) oświetlenie przednie na rower, podczas przykładowo kiepskiej pogody.
Poniżej kilka fotek oferowanej lampki.
CHARAKTERYSTYKA PRODUKTU:
Zasilanie: 3 szt baterii bądź ogniw ładowalnych w rozmiarze AAA
Optyka: Kolimator 15st. (idealna wiązka światła na rower)
Korpus: Shitowe chińskie wykonanie w plastiku/gumy ale po poprawnym montażu można używać i używać;)
Siła światła: Średnia w trybie high to ok 110/120 lumenów (jasność-regulowana - różne tryby świecenia )
Źródło światła: 1 dioda Edison-Opto EDEW-KLC8-B3
Żywotność diody: 50 000 godz.
Czas pracy zależy od wybranego trybu świecenia (w trybie high ~2 godz, tryb low <150mA> 5,6godz).
W skład zestawu wchodzi:
- Zmodyfikowana Latarka (zestaw nie zawiera baterii AAA)
A teraz porównajmy zmodyfikowaną przeze mnie latarkę z "oryginałem" jaki możemy kupić na allegro w cenie 20, 30zł:)
Po lewej latarka zmodyfikowana przeze mnie na firmowym emiterze, po prawej latarka w oryginale, na no name'owym LEDie napylonym na płytkę alu. Latarka w oryginale świeci na bazie reflektora (średni pomysł na rower). Latarka przeze mnie podrasowana ma już optykę kolimatorową (idealna, równomierna wiązka na rower 15 stopni). W teście latarki są zasilane z wyjętych z jednego blista baterii alkalicznych Sony, ustawione są w trybie High. Proszę spojrzeć na barwę światła;) Tanie chińskie emitery zawsze świecą tak naprawdę w odcieniu niebieskim. Ciepłe światło dobrej diody daje nam o wiele lepszy kontrast oświetlanych przedmiotów na zewnątrz (np. w lesie liście, drzewa).
Poniżej fotka latarki w oryginale z napylonym syfiastym LEDem w obudowie reflektora;)
Montaż nowego, markowego emitera w latarkowym body:
Miedziane podłoże zapewnia szybkie i sprawne odprowadzenie ciepła spod sluga emitera.
Optyka oparta o kolimator 15st równomiernie oświetlający drogę przed nami.
Lampka jest zasilana z 3 sztuk baterii bądź ogniw ładowalnych w formacie AAA (mały paluszek). Sposób montażu koszyczka pokazany na górze.
Mocowanie do kierownika pozwala na wysunięcie latarki przy pozostawieniu roweru gdzież na postoju (wystarczy naciskając widączne miejsce wysunąć latarkę do przodu). Wsuwamy z powrotem dokładnie odwrotnie.
Poniżej kilka fotek ukazujących jak latarka prezentuje się na rowerze.
Niestety nie miałem okazji zrobić fotek jak świeci w terenie więc jedynie pokazowa fotka z zaciemnionego garażu;)
Słowem podsumowania:
Prezentuję Wam mod lampki świecący za te pieniądze naprawdę nieźle (żeby nie powiedzieć bezkonkurencyjnie). Jednak siłą rzeczy nie mam wpływu na jej jakość wykonania, wytrzymałość mocowania etc. To co pragnę zaznaczyć to to, iż zalecam ostrożność przy (tak naprawdę jednorazowym) mocowaniu uścisku (zakładamy go na rower tak naprawdę raz, potem tylko odpinamy samą lampkę). Osobiście modyfikuję i docinam mocowanie aby było kompatybilne z jak największą liczbą standardów rowerowych kierowników. Piszę to aby ustrzec się przed narwańcami, którzy podejdą do tematu nerwowo, na siłę i coś uszkodzą.
PS. Dzisiaj przeprowadzona mała modyfikacja polepszająca chłodzenie:
Info na temat pomiaru temperatury w trybie high:
Więc tak własnie jestem po pomiarze temperatury (konsulting w między czasie z Pawelsz). Więc tak 3 świeże baterie alkaliczne Sony (jakieś tam long life). Latarka po dołożeniu tego pierścienia alu. Pomiar moim multimetrem Mastech z sondą do pomiaru temperatury. Latarka złożona jak jest normalnie i załączona w trybie high. Nie wiem dokładnie ile upłynęło do pierwszego pomiaru bo na GG w międzyczasie gaworzyliśmy ale pierwszy pomiar dał 56st. Po jakimś kwadransie, czy dwóch 67st. Potem już dosłownie po 5,8 min. 65st (czyli już temperatura się ustabilizowała i zaczęła maleć). Latarka całościowo jest przyjemnie ciepła i nic się nie rozpłynęło Wink Zrobię jeszcze test na ni-mh ale muszę zakupić bo nie mam żadnych dobrych w formacie AAA.