Strona 1 z 1

Walther RBL500

: piątek 09 lis 2012, 12:51
autor: kambal
Witam,
założyłem wątek http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=9246 , gdzie kolega poradził by zapytać jednak tutaj.

Obrazek

Tak jak w opisie, latarka nie przyjęła liona, zabłysło, zaśmierdziało i nie świeci.
W driverze spalony tranzystor, dioda wykazuje opór w obie strony na poziomie 38ohm.

Chciał bym włożyć tam coś co nie będzie tak drogie jak latarka w oryginale (220zł),
mógł bym coś gotowego z DX zamówić, ale to nie ten sam fan co kupić części i złożyć.
Chciał bym rozsądnie koło 100zł wydać na diodę i driver, oczywiście im mniej tym lepiej, a jak by się dało w Polsce to by było super.

Driver mógł by mieć ze 3 poziomy, bez żadnych mrygaczy.

Siedziała tam taka

ObrazekObrazek

Podkład pod diodą to 14 mm, pod driverem 16, otwór w reflektorze to około 3 mm.

Chciał bym zostawić oryginalny ref, siedzi dosyć mocno, nie mam pojęcia jak go wyciągnąć.

: piątek 09 lis 2012, 13:27
autor: Dariusz70
Witaj
Trzeba wymienić diodę i driver. Dioda od Ledim lub Mrelektronik na podłożu 14mm. XP-G powinna się zmieścić w 3mm otworze w refie. Można delikatnie powiększyć. Pomiędzy metalowy ref podkładka plastikowa (izolacja) .
Driver do zasilania z lion. Dla przykładu z Kai , Outdoor Store .

Napewno jest otwór pod driver 16mm? Driver 17mm do 16,5mm opiłować się da.

: piątek 09 lis 2012, 13:37
autor: Hahar
Przede wszystkim czym chcesz zasilać latarkę po naprawie ?
Jeśli lionem to może coś z oferty Grega. Są to drivery z wysokim prądem,a obawiam się że body latarki nie odprowadzi tyle ciepła-prąd można zmniejszyć poprzez wy lutowanie odpowiedniej ilości układów AMC.
Diodę XM-L możesz kupić również u niego lub np. tu na miedzianym podłożu,tyle że będzie nie wykorzystana w 100%-ale i tak najjaśniejsza na danym prądzie.
Chyba że XP-G i z drivera odlutować 4y AMCki. :)

hehe Dariusz70 byłeś szybszy ;)
PS. pigułę roztoczyć pod 17 mm też się da :d

: piątek 09 lis 2012, 18:09
autor: kambal
Z przetoczeniem raczej problem bo tam i tak już cienkie ścianki są. Piguła ogólnie raczej masywna, tylko cała z aluminium. Ta wcześniejsza dioda potrafiła lekko rozgrzać body. Ale ile tam w nią prądu mogło iść to ja pojęcia nie mam.

Trudny wybór przede mną. Podajecie koledzy po 2-3 różne warianty, i nie wiem co wybrać.
Myślę że wole driver z Polski, tak samo jak i diodę.

Zasilanie z liona, ewentualnie cr123. Na takim oryginalnie pracowała latarka.

Zależy mi na czasowo dużej ilości światła, a do takiego podświetlania sobie nóg zmieni się tryb, więc na pewno nie cały czas maks.

Ze sterownika wylutuje się najwyżej AMC i będzie mniej prądu.

Tylko jaka dioda:)

Wszystkie które podaliście są na 14mm, dodatkowo moja podobne paramery przy prądzie maksymalnym. A czy ktoś był by w stanie strzelić ile ja będę mógł wpompować w tym body w diodę? Około 700mA/1A ciągle?

: piątek 09 lis 2012, 19:03
autor: skaktus
Patrząc na body latarki, pigułę, polecam zasilanie z odpowiedniego akumulatora li-ion oraz dioda XP-G + sterownik taki jak ci najbardziej odpowiada. W diodę max 1 - 1,4 A jednak 1,4A to jako taki dodatkowy tryb z doskoku. Do tego polerowanie piguły i MCPCB diody na lustro, zastosowanie dobrej pasty termoprzewodzącej na gwinty i pod diodę. Wtedy masz fajne światełko.

: piątek 09 lis 2012, 19:44
autor: ElSor
Jeśli ma świecić długi i mocno to 1A starczy - pomiędzy 1 i 1,4A aż tak dużej ilości światła nie ma żeby było warto skracać czas świecenia o 40% :wink: szczególnie przy CRkach. Driver do tego byłby fajny ok 5-25-60% i ukryte 100% ale tutaj akurat jak kto lubi i do czego potrzebuje latarki. Dioda jeśli miała by być max tania to XT-E albo normalnie XP-G (2) najlepiej o barwie w okolicy 5500K.

: wtorek 13 lis 2012, 06:13
autor: Hetman
Jeśli będziesz najwyższy tryb traktował jako awaryjny kilkuminutowy to nawet 3A tej obudowie nie straszne. I tak Ci prądu w aku na długo nie starczy ;) .

Greg ma drivery z zabezpieczeniem termicznym, zapytaj o taki i problem całkiem z głowy.

: sobota 19 sty 2013, 20:05
autor: kambal
Części już zamówione, będzie to XP-G R5 z Ledima, driver z Outdoor Store "MC7135*4 5-MODE CIRCUIT BOARD (NANJG 101-AK-A1)" dzięki uprzejmości kolegi Dariusz70.

Szukam jeszcze tylko zasilania w rozsądnej cenie, i mam nadzieje że w przyszłym tygodniu uda mi się zrobić jakąś mała relacje z moda:)

Pozdrawiam


Piszę dalej, podniosę trochę post, a może admin przeniesie do modyfikacji.

Po długim oczekiwaniu, w ramach pomocy koleżeńskiej kolegi Dariusza70, za co publicznie dziękuje dotarły do mnie driver, dioda i upragnione ogniwka. Dariusz zamówił dla mnie 2 sztuki z manafont, jednak do dzisiaj, po 2 miesiącach nie doszły, ale dzięki jego dobroci mam 2 sztuki z prywatnego importu:)

Brakuje paru zdjęć z przebiegu prac, ale to tylko ułożenie leda w pigule i przylutowanie drivera.

Dioda wymagała lekkiego oszlifowania, podobnie jam driver. Ten że driver nie mieścił się też do wnętrze piguły, AMC zawadzało, więc dremelkiem lekko pod frezowałem miejsca gdzie zawadzało. Gwinty i dioda złożone na pastę ze srebrem z elektronicznego.

A teraz parę fotek.
ObrazekObrazek


ObrazekObrazekObrazek

Fotki robione na ISO200, F2.8, czas 1/25, światło dzienne.
Latarka 0.5m od ściany, aparat 1.5m

Jestem zadowolony z moda, myśląc już o czymś kolejnym:)

Dariusz70 jeszcze raz wielkie dzięki za poświęcony czas.