Strona 1 z 4

Solarforce L2P, T5 4B, OP

: sobota 22 wrz 2012, 11:12
autor: *michal*
Padła decyzja! :cool:

Solarforce L2P jest już w moich rękach od...3h :twisted:

Już jestem w stanie się wypowiedzieć co mi trzeba było(jakie tryby)w tej latarce ale zaczekam do wieczora bym mógł wypowiedzieć się nt. mocy trybów i ich właściwego zastosowania np na rowerze.

A jeszcze wczoraj byłem szczęśliwy z latarki ze sklepu na L... :lol: .
Solarforce świeci mocniej przy 5% ...(bez komentarza).

Teraz mogę napisać, że to co do tej pory miałem to była...pseudolatarka:
Spot to była zimna biel - napisał bym nawet bardzo z brzegami zalatującymi już ...ultrafioletem(w końcu białe ledy to tak naprawdę są ultrafioletowe z wartwą odpowiedniego luminoforu) natomiast Spill jest blado żółty(ogólnie bardzo słaby bin)...Teraz widać jak Lidl sprzedaje tandetę - oczywiście p. Kowalski będzie zachwycony...
dopóki nie odpali Solarforce L2P :twisted:

Najchętniej wywalił bym ten zestaw z Lidla a zakupił np konkretną lampkę na tył ;)

[ Dodano: 22 Wrzesień 2012, 09:15 ]
Po 1 nocce na rowerze mogę się wypowiedzieć:
Zaczniemy od dobrych stron:
1. Latarka naprawdę solidnie wykonana, mała ale niejedną dużą zawstydzi - wszyscy wiemy o co chodzi :twisted:

2. Każdy kto nie ma w sobie "złotej rączki" lub ceni gotowe sprawdzone rozwiązanie(bo np. go stać itd) powinien do zestawu zamówić uchwyt Led Lenser - naprawdę dobrze trzyma!(nie ma mowy o samoczynnym przestawianiu się latarki czy pozycji ustalonej uchwytu).

3. Na partyzanta wjechałem na miasto w trybie 100%
Chyba dobrym, albo też i złym znakiem :twisted: było to, że policja 2x przykleiła się do mnie z tyłu i obserwowała...nie wiem może moc tej latarki :cool: . . Oczywiście ja mam ustawienia turystyczne czyli jasno na parę metrów przede mną , nie na wprost jak. np na zjazdy po górach itp. Co eliminuje te prawdziwie oślepianie spotem. Na tej z Lidla też za mną zawracali ale tamtą waliłem prosto, nie w ulice.
4. Zalecam gdy raczej będziecie jeździć w trybie 100% przynajmniej 1 ogniwo w zapasie.
5. Tak jak Greg wspomina, jeśli chodzimy, spacerujemy, jedziemy na rowerze latarka nie osiągnie wysokiej temperatury(w przypadku chodzenia) i nie zagrzeje się jak to miało miejsce wczoraj przy temp około 10*C - była raczej letnia/zimna przy 100%. Choć wczoraj sprawdziłem przy lekkim nadmuchu w domu przy T= 22.5*C(farelka więc słabo dmucha, symulacja wolnej jazdy na rowerze) to coś tam się nagrzewała latarka(niestety nie miałem chociażby miernika żeby jakoś przykleić termoparę i sprawdzić temp) ale optymistycznie zakładam, że w granicach 40-45*C.
6. Fajna opcja z pamięcią trybów ale jak już poćwiczyłem "programowanie" to latarka lubiła po wyłączeniu i ponownym włączeniu(t>1s) zacząć od trybu np moon , potem jeszcze raz wył/wł(t>1s) od trybu stroboskop 25% itd - przecież te tryby mam ukryte.

"Głośne" przemyślenia(nie wady latarki):


7. Na drugi raz wybrał bym reflektor SMO - do testu - wyraźniejsza linia odcięcia spot/spill i zasięg większy - może lepiej by odwzorował moc latarki. Jak również chętnie przetestował bym inne barwy LED-ów bardzo ciepła i zimna. Oraz jak one się sprawują w konfiguracjach SMO/OP.

8. Czas...ta godzina to jak wiadomo przy dobrym ogniwie i widać jak jasność spada w trakcie pracy na trybie 100% , może nie od razu(oko ludzkie wszystkiego nie wychwyci) ale np. po 30 min jest tego światła mniej. Greg gdzieś pisał, że tylko przez chwilę jest te 2.8A a potem spada(nie chcę wprowadzać nikogo w błąd, gdzieś na forum jest źródło)
9. Faktycznie słychać piszczenie przy kluczowaniu 9.3kHz a na trybie 100% nic, ze względu, że tego kluczowania nie ma(bo i po co)
10. Jest faktycznie dziura w oświetleniu bezpośrednio przed kołem (choć wg innych jej nie ma).

Nad wadami latarki jeszcze się zastanawiam(bardziej widzi mi się niż szczególne wady). Chociaż napiszę, mam wątpliwość co do tych około 750lm w trybie maksymalnym. Nie wiem do czego to porównać ale świetlówka kompaktowa o takiej samej wydajności świeci mocniej. Choć porównywanie światła dookolnego a punktowego to trochę przesada ale to widać...Nie jest to wada ale jak wspomniałem mam wątpliwości i generalnie można tą latarkę porównywać ale nie do świateł samochodowych, co najwyżej do jednego reflektora opartego np na H4 35W/ i lub ewentualnie 55W. Inaczej postrzegamy jasność typowej żarówki a inaczej biel emitowaną przez LED.

Ciekawostka:
Latarka(dokładniej to LED) po wyłączeniu ze 100%, świeci około 5s(prawie nie widoczne ale sprawdzałem w zupełnej ciemności - musiałem sprawdzić spostrzeżenia innych użytkowników forum) coś w rodzaju nocnego efektu świecącej farby fosforyzującej lub zgaszonego halogenu(fosforyzuje na bialo/niebiesko).

Opinia o użytkowniku Greg:

Mimo, że pytałem parę razy o sprawy oczywiste(jednak dłuższą chwilę zajeło mi zrozumienie trybów, które są pamiętane itp) Greg wyjaśnił, podesłał link abym jeszcze raz przeczytał zasadę działania itp czy potwierdził mój tok rozumowania - czy dobrze interpretuje jakąś funkcję itp.

Cierpliwy człowiek :-)
Latarkę oczywiście polecam choć spodziewałem się większej jasności na trybie 100% - trochę niektórzy przesadzają(nawet bardzo), że światła samochodowe przy tym "wysiadają". W tej kwestii czuje się zawiedziony(kuszące porównanie). Nawet odważę się napisać, że istnieje tu wzajemna adoracja i jeden drugiemu przytakuje pisząc jak mocno ta latarka świeci.
Albo, że jak ktoś odpalił tę latarkę w dzień i poświecił po ścianie to został oślepiony - kompletna bzdura! Ja pierwszy raz ją odpalałem na przesłoniętym pokoju zasłonkami i czułem się wręcz zdziwiony- przecież miałęm być oślepiony...
W mieście nadal jasno przy 15% - he he... nie wiem w którym miejscu jest jasno ale mi to w trybie 100% w miarę jasno się zrobiło. Fakt, że wcześniej nie miałem mocniejszej latarki powinien zaowocować samymi "och" i "ach" jak ta latarka świeci a jednak jest lekko odwrotnie...



Tryb 100% to tylko do zupełnej ciemności w mieście nie widać jasności/mocy tej latarki(latarnie, świecące reklamy itp). Napisałem to, bo naprawdę zostało to wyolbrzymione i jest wałkowane w kółko. Naprawdę uwierzyłem wam użytkownikom, że wiecie co piszecie jak jeździcie rowerami...

I zaznaczam, że czepiam się tylko do zastosowania rowerowego. Na codzienne użytkowanie jest ok.

.

: sobota 22 wrz 2012, 21:05
autor: wikrap1
Potwierdzam, że przy racjonalnym ustawieniu latarki - spot mniej więcej poniżej linii wzroku kierowców, występuje niewielka dziura między oświetlonym obszarem a kołem roweru. Natomiast w normalnej jeździe patrzy się do przodu i sprawdza się. A pod samym kołem mam małe doświetlenie diodowymi "neonami" w kole które zasilam 2x18650 i mają 8 diod.

Co do mocy latarki - do prędkosci turystycznych tryb 15% w zupełności daje radę, więc tej mocy wcale a wcale nie brakuje :razz: Jak wyprzedzał mnie dzisiaj samochód i jechałem na 30% to nie wydawało mi się, żeby krótkie samochodu jakoś dużo lepiej oświetlały drogę. Za to napewno szerzej. ;-)

: sobota 22 wrz 2012, 22:28
autor: maskiu
Ja osobiście też czułem się lekko oszukany przez użytkowników, którzy pisali, że ta latarka świeci mocniej niż światła samochodowe. Wiązki na drodze praktycznie nie da się porównać.
Zupełnie inny kształt wiązki i inne źródło światła. Za to lumeny można porównać bez problemu, i tu zdecydowanie wygrywa samochód.

: sobota 22 wrz 2012, 23:23
autor: bulwa11
hmm, wiadome, że wiązka będzie węższa, zresztą samochód ma parę świateł oddalonych od siebie o jakiś tam dystans nie tylko jedno źródło światła jak latarka. Odpaliłem niedawno Solara przy światłach rodzinnego Mondeo i pod względem jasności Solar zdecydowanie wygrał. Było węziej ale dużo jaśniej, tata (jak i reszta rodzinki) nie mogli wyjść z podziwu. Inna sprawa, że światła w Fordzie są jakie są... Tak więc twierdzenie, że latarka jest jaśniejsza od świateł samochodu nie jest błędne, trzeba za to dopowiedzieć, że wiązka jest węższa i zasięg krótszy.

: niedziela 23 wrz 2012, 08:56
autor: *michal*
wikrap1 pisze:Jak wyprzedzał mnie dzisiaj samochód i jechałem na 30% to nie wydawało mi się, żeby krótkie samochodu jakoś dużo lepiej oświetlały drogę. Za to napewno szerzej. ;-)
Dziwne bo mi na trybie 100% nawet się nic nie wydawało... :roll: Po prostu widziałem jak auta świecą mocniej i szerzej niż Solarforce ustawiony tak by świecił dość blisko roweru... :neutral:

[ Dodano: 23 Wrzesień 2012, 09:09 ]
maskiu pisze:Ja osobiście też czułem się lekko oszukany przez użytkowników, którzy pisali, że ta latarka świeci mocniej niż światła samochodowe. Wiązki na drodze praktycznie nie da się porównać.
Zupełnie inny kształt wiązki i inne źródło światła. Za to lumeny można porównać bez problemu, i tu zdecydowanie wygrywa samochód.
Dokładnie jest to zupełnie inny rozkład wiązki co nie zmienia faktu, że i tak jest słabiej. Światła samochodowe bez problemu przebijają Solarforce i to jest bezdyskusyjne moim zdaniem. Mimo to sam fakt jak czytasz "latarka świeci mocniej niż światła w samochodzie" myślisz, że jak inwestujesz 200zł to faktycznie tak będzie. Szkoda, że nikt z poważniejszych użytkowników zajmujących się przeróbkami/produkcją własnych latarek nie wtrąca swojej opini i nie gasi napalonych "młodych" np." ta latarka niestety nie świeci tak mocno, że jej jasność można przyrównać bardziej do tego czy tamtego światła..."

Oczywiście niczemu nie jest winny tutaj Greg. On napisał wszystko co mógł o tej latarce i nie przyrównywał jej...do świateł samochodowych(tak sądzę bo nigdzie takich porównań jego autorstwa nie znalazłem). To niestety wyolbrzymiony efekt świeżych użytkowników Solarforce :(

: niedziela 23 wrz 2012, 10:22
autor: wikrap1
Ja tu widzę jedno rozwiązanie - jakiś właściciel przeciętnego samochodu musi zrobić beamshot porównawczy i w temacie będzie jasność :wink:

: niedziela 23 wrz 2012, 10:51
autor: juh
Ja również kupując latarkę od grega w pierwszej chwili myślałem, że wiązka światła jest mocniejsza niż niejednego samochodu. Oczywiście po kilku dniach używania ten zapał już ustał i nawet miałem niedosyt, że tego światła jest "za mało" a nawet już nie robi na mnie tego WOW co przy pierwszym uruchomieniu. Nie zmienia to faktu, że z latarki jestem bardzo zadowolony i polecam ją każdemu z czystym sumieniem. Greg wykonał kawał dobrej roboty. Posiadam wersję OP i niedługo jeszcze zamówię SMO poczekam tylko na nowy sterownik który podobno już nad nim pracuje. Latareczka pierwsza klasa. Nie żałuję wydanych pieniędzy.

: niedziela 23 wrz 2012, 11:23
autor: wikrap1
Ja przyznam jestem w lekkim szoku, że komuś jest światła "za mało" skoro ja wszystko widzę przy 15% a 30% to już luksus(rower). Panowie, może macie za niskie ISO w swoich gałkach? :roll:
SF od samochodowych nie jest mocniejsza, oświetla mniejsza powierzchnię, ale no bez przesady. latarka ma tyle lm ile ma mieć. i skoro samochodowe lampy mają ich 2 lub 3 razy więcej i są dwie, to chyba pretensje można mieć do siebie.
A porównanie do samochodowych lamp może być wyrazem głębokiego(uzasadnionego IMO) zachwytu, ale nie faktem technicznym. Chociaż według mnie jeśli chodzi o natężenie światła padajace na daną powierzchnię to samochodowe krótkie i XM-L są porównywalne ale przydał by się beamshot a nie tylko wrażenie z porównania z mijającym mnie samochodem :razz:

P.S To tak jak by ktoś napisał, że niewiem - "ten scyzoryk to prawdziwa kosa" a ktoś potem byłby rozczarowany, że nie radzi sobie z cięciem trawy :twisted:

Na braki mocy to ja narzekam jedynie przy próbie oglądania drzew oddalonych o hmm 200-300m ale do tego są throwery a nie szerokokątne latarki :razz:

: niedziela 23 wrz 2012, 11:47
autor: juh
Ja mam podstawowe tryby: 3%; 25%; 60%; 100% i przyznam, że do jazdy na rowerze mi tryb 3% w zupełności wystarczy (poza miastem jak i w mieście). Nawet się lekko obawiałem przy pierwszym zakupie nie widząc latarki w "akcji" że to będzie za mało. Jednak w porównaniu do mojej poprzedniej lampki rowerowej o ile mogę to jeszcze nazwać lampką a nie świetlikiem to jestem zdumiony ile światła oferuje już przy 3% nie wspominając o dalszych trybach świecenia z których doboru jestem w pełni usatysfakcjonowany. Uniwersalność tej latarki stawia ją na wysokim poziomie. Jeszcze jak odpowiednio dopasujemy tryby wg potrzeb i własnych preferencji to mamy ze sobą porządne źródło światła.

: niedziela 23 wrz 2012, 12:21
autor: Pykacz .
Ja mam L2P od Grega w wersji SMO U2 ze sterownikiem 3,5A w diodę . I co i nic . Trochę po opiniach przed zakupowych też jestem zawiedziony . Pomimo że opcja SMO to z zasięgu nie jestem zadowolony . Mało tego nie zadowolony jestem z tego że świeci tak szeroko i się światło marnuje . Wziąłem dwie szt (jedną z refem OP którą to wziął brat całe szczęście jest zadowolony ale on na rowerze nie jeździ ). Mam jednocześnie na kierownicy iTP R01 z diodą S2 i zmienionym sterownikiem na 3-trybowy który w max daje 1,4A w diodę . I z tej jestem zadowolony jeśli chodzi o zasięg i skupienie . Dokładnie czegoś takiego lub bardzo podobnego bym oczekiwał od latarki z XM-Lem tylko czy się da ? Czy większy ref coś by zmienił ? Zastanawiam się nad C2 od Upka . A może jeszcze coś innego ?
Nie zrozumcie mnie źle ale się na zachwycających opiniach niektórych przejechałem . I o ile do świecenia z ręki tu i tam to ta latarka w mojej opinii jest świetna to do roweru już nie bardzo (przynajmniej dla mnie) . A może taka już uroda XM-L że się nie da inaczej i trzeba iść w systemy wieloledowe lub nawet wieloreflektorowe by być w 100% zadowolonym ? Naprawdę już nie wiem ale dalej będę szukał tylko już na własną rękę nie opierając się aż tak bardzo na innych opiniach .

: niedziela 23 wrz 2012, 13:20
autor: wikrap1
Pykacz . pisze:. Mało tego nie zadowolony jestem z tego że świeci tak szeroko i się światło marnuje
.
Ło Latający Potworze Spaghetti :o . Ja bym dał jeszcze szerzej bo do skrętów w terenie przydałoby się więcej boczków.
Pykacz . pisze:Mam jednocześnie na kierownicy iTP R01 z diodą S2 i zmienionym sterownikiem na 3-trybowy który w max daje 1,4A w diodę .
Łooo. Wyznajesz tu kompletnie inną filozofię niż ja - thrower na rowerze. Jestem poprostu(niezłośliwie) ciekaw po co? :mrgreen: Ja jadąc na rowerze "skanuję" trasę 5-15 metrów przed rowerem, o szerokości 1-2 samochodów. Pozwala to omijać różne dziury itp - wybrać optymalną trasę. Gdybym miał mieć na rowerze dalekosiężną latarkę, która oświetli mi jakiś skrawek drogi w sporej odległości to niewiem w czym by to się miało przydać? Oświeć mnie :-) Rozumiem jako doświetlenie - żeby rozejrzeć się w otwartym terenie w górach czy na jakichś polach do poszukania punktów orientacyjnych, charakterystycznego drzewa, domku itp. ale tak to nie kumam :shock:

P.S Skoro szukałeś throwera to czemu kupiłeś SF? Przy zakupie za ponad 200zł można chyba się zorientować czy to jest to czego chcemy. Chyba że wnioski o rozkładzie światła przyszły już w praktyce no to cóż - odsprzedaj komuś :wink:

: niedziela 23 wrz 2012, 14:00
autor: Pikom
Proszę bez zbytecznych uszczypliwości... Różne są punkty widzenia i każdy ma prawo do swojego jeśli go innym na siłę nie narzuca. Nie ma tu jednej słusznej opcji i takie teksty są moim skromnym zdaniem niepotrzebne.

: niedziela 23 wrz 2012, 14:34
autor: wikrap1
Pikom pisze:Różne są punkty widzenia i każdy ma prawo do swojego jeśli go innym na siłę nie narzuca. Nie ma tu jednej słusznej opcji i takie teksty są moim skromnym zdaniem niepotrzebne.
No i jako że punkt widzenia kolegi Pykacza jest mi przynajmniej odległy - jestem ciekaw jakie ma plusy zastosowanie takiego rozkładu światła na rowerze. Może w swojej uprzejmości Pykacz przybliży Swoje zdanie na ten temat :-) Jestem bardzo ciekaw, bo jak widać samemu ciężko mi się domyślić :mrgreen: Wyraziłem swoje zdziwienie i niezrozumienie takiej koncepcji - co zinterpretowałeś jako uszczypliwość. Mogło to tak zabrzmieć :neutral:

: niedziela 23 wrz 2012, 15:40
autor: smokuxx1987
Nie ma co sie sprzeczać ani narzucać komuś swojej opinii.
Każdy ma swoje preferencja oświetlania drogi.
Mi np nie przeszkadza dziura pod kołami i wole sobie latarke ustawić żeby świeciła wyżej i widzieć dalej a nie patrzeć się pod koła.
Jak ktoś pisze że latarka świeci lepiej od świateł samochodowych to jest to względne pojęcie, bo mogą to być światła starego malucha od których przykładowy XM-L świeci lepiej a mogą to być jakieś Xenony i wtedy nie ma co sie dziwić że 110 W daje więcej światła niż 10.
Pykacz jak nie jesteś zadowolony z L2P to wystaw ją w sklepiku, napewno znajdzie sie chętny a sam sobie kup Ultrafire C8 na XR-E po podpiłowaniu reflektora i daniu 2-3 miedzianych podkładek pod pigułe zasięg rośnie do ok 300m albo C8 na XM-L i z refem SMO zasięg większy niż z L2P ale już nie 300m

: niedziela 23 wrz 2012, 17:06
autor: Pykacz .
wikrap1 pisze: P.S Skoro szukałeś throwera to czemu kupiłeś SF? Przy zakupie za ponad 200zł można chyba się zorientować czy to jest to czego chcemy. Chyba że wnioski o rozkładzie światła przyszły już w praktyce no to cóż - odsprzedaj komuś :wink:
Skąd wiesz że latam trochę na rowerze (jasnowidz jakiś czy co , choć więcej czasu na forum latarkowym niż ja jesteś to może ) ;) ?
Nie nie szukałem throwera ani na odwrót . To były moje początki z latarkami tego typu (na diodach ) . Zakupiłem tą latarkę jako pierwszą a w zasadzie dwie z ref OP i SMO nie mając jednak 100% zaufania do opinii forumowych licząc na to że jedną z tych dwóch wybiorę a drugą bierze brat .

Nie no z L2P jestem zadowolony ale tylko jako latarka do ręki . Do roweru szukam czegoś co mi będzie świeciło z moimi założeniami .
Mi po prostu dobrze oświetlonej drogi na 5-15m to za mało .Bo na rowerze poruszam się dość szybko mając do dyspozycji 4KW mocy w tylnym kole prędkości znacznie przekraczają standard rowerowy . I dlatego celowo zrezygnowałbym z szerokości oświetlenia na rzecz właśnie lepszego zasięgu (celowo ustawiając promień R01 na około 25-30m w ziemię i tak dla mnie jest idealnie). Bo do moich celów się to bardziej sprawdzi (skoro nie można mieć wszystkiego na raz ). L2P i to SMO przy takim ustawieniu moim zdaniem mniej oświetla interesujący mnie obszar za to ogromnie doświetlając boki (mi aż tak nie jest to potrzebne dlatego zamówiłem SMO licząc że będzie znacznie węziej ).
Ponadto moja opinia miała na celu jedynie pokazanie że oceny niektórych użytkowników lampek są nazwijmy to mocno przerysowane w jedną lub w drugą stronę co ma wpływ potem na po zakupowe zadowolenie lub nie .
Fachowcem w dziedzinie lampek nie jestem ale według mnie przy tej wielkości reflektora i diodzie XM-L to nawet nie ma co sobie zawracać głowy reflektorem OP bo jakiejś wielkiej różnicy nie ma . Przynajmniej nie rzuca się to tak bardzo w oczy zwłaszcza przy szybkiej jeździe na rowerze . No i żeby nie było nie szukam throwera na 300m do roweru ale czegoś co będzie miało taki rozkład i zasięg jak R01 z XP-G tylko aby światła było tyle co z XM-La. A może 3xXP-G miało by lepsze skupienie od jednej XM-L z refa L2P ?
No ale nie o tym ten temat . Porobię jakieś fotki i założę swój temat do dyskusji .
Oooo znalazłem ciekawiący mnie temat http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15 i jak widac nie tylko ja szukam czegoś "lepszego" czytać z innym rozkładem światła . Zaryzykuję i kupię z diodą U2 i ref SMO bo jak widzę po tych zdjęciach C2 z refem OP doświetla boki jeszcze bardziej niż w latarce L2P ale za to to na czym mi zależy czyli skupienie i zasięg jest lepszy . Przy tym już tak te doświetlone boki mi nie przeszkadzają .
Zamówiłem C2 u Upka to będę miał porównanie z moim L2P . I któraś zostanie na rowerku ale tylko jedna . :mrgreen: