Solarforce L2P, T5 4B, OP
: sobota 22 wrz 2012, 11:12
Padła decyzja!
Solarforce L2P jest już w moich rękach od...3h
Już jestem w stanie się wypowiedzieć co mi trzeba było(jakie tryby)w tej latarce ale zaczekam do wieczora bym mógł wypowiedzieć się nt. mocy trybów i ich właściwego zastosowania np na rowerze.
A jeszcze wczoraj byłem szczęśliwy z latarki ze sklepu na L... .
Solarforce świeci mocniej przy 5% ...(bez komentarza).
Teraz mogę napisać, że to co do tej pory miałem to była...pseudolatarka:
Spot to była zimna biel - napisał bym nawet bardzo z brzegami zalatującymi już ...ultrafioletem(w końcu białe ledy to tak naprawdę są ultrafioletowe z wartwą odpowiedniego luminoforu) natomiast Spill jest blado żółty(ogólnie bardzo słaby bin)...Teraz widać jak Lidl sprzedaje tandetę - oczywiście p. Kowalski będzie zachwycony...
dopóki nie odpali Solarforce L2P
Najchętniej wywalił bym ten zestaw z Lidla a zakupił np konkretną lampkę na tył
[ Dodano: 22 Wrzesień 2012, 09:15 ]
Po 1 nocce na rowerze mogę się wypowiedzieć:
Zaczniemy od dobrych stron:
1. Latarka naprawdę solidnie wykonana, mała ale niejedną dużą zawstydzi - wszyscy wiemy o co chodzi
2. Każdy kto nie ma w sobie "złotej rączki" lub ceni gotowe sprawdzone rozwiązanie(bo np. go stać itd) powinien do zestawu zamówić uchwyt Led Lenser - naprawdę dobrze trzyma!(nie ma mowy o samoczynnym przestawianiu się latarki czy pozycji ustalonej uchwytu).
3. Na partyzanta wjechałem na miasto w trybie 100%
Chyba dobrym, albo też i złym znakiem było to, że policja 2x przykleiła się do mnie z tyłu i obserwowała...nie wiem może moc tej latarki . . Oczywiście ja mam ustawienia turystyczne czyli jasno na parę metrów przede mną , nie na wprost jak. np na zjazdy po górach itp. Co eliminuje te prawdziwie oślepianie spotem. Na tej z Lidla też za mną zawracali ale tamtą waliłem prosto, nie w ulice.
4. Zalecam gdy raczej będziecie jeździć w trybie 100% przynajmniej 1 ogniwo w zapasie.
5. Tak jak Greg wspomina, jeśli chodzimy, spacerujemy, jedziemy na rowerze latarka nie osiągnie wysokiej temperatury(w przypadku chodzenia) i nie zagrzeje się jak to miało miejsce wczoraj przy temp około 10*C - była raczej letnia/zimna przy 100%. Choć wczoraj sprawdziłem przy lekkim nadmuchu w domu przy T= 22.5*C(farelka więc słabo dmucha, symulacja wolnej jazdy na rowerze) to coś tam się nagrzewała latarka(niestety nie miałem chociażby miernika żeby jakoś przykleić termoparę i sprawdzić temp) ale optymistycznie zakładam, że w granicach 40-45*C.
6. Fajna opcja z pamięcią trybów ale jak już poćwiczyłem "programowanie" to latarka lubiła po wyłączeniu i ponownym włączeniu(t>1s) zacząć od trybu np moon , potem jeszcze raz wył/wł(t>1s) od trybu stroboskop 25% itd - przecież te tryby mam ukryte.
"Głośne" przemyślenia(nie wady latarki):
7. Na drugi raz wybrał bym reflektor SMO - do testu - wyraźniejsza linia odcięcia spot/spill i zasięg większy - może lepiej by odwzorował moc latarki. Jak również chętnie przetestował bym inne barwy LED-ów bardzo ciepła i zimna. Oraz jak one się sprawują w konfiguracjach SMO/OP.
8. Czas...ta godzina to jak wiadomo przy dobrym ogniwie i widać jak jasność spada w trakcie pracy na trybie 100% , może nie od razu(oko ludzkie wszystkiego nie wychwyci) ale np. po 30 min jest tego światła mniej. Greg gdzieś pisał, że tylko przez chwilę jest te 2.8A a potem spada(nie chcę wprowadzać nikogo w błąd, gdzieś na forum jest źródło)
9. Faktycznie słychać piszczenie przy kluczowaniu 9.3kHz a na trybie 100% nic, ze względu, że tego kluczowania nie ma(bo i po co)
10. Jest faktycznie dziura w oświetleniu bezpośrednio przed kołem (choć wg innych jej nie ma).
Nad wadami latarki jeszcze się zastanawiam(bardziej widzi mi się niż szczególne wady). Chociaż napiszę, mam wątpliwość co do tych około 750lm w trybie maksymalnym. Nie wiem do czego to porównać ale świetlówka kompaktowa o takiej samej wydajności świeci mocniej. Choć porównywanie światła dookolnego a punktowego to trochę przesada ale to widać...Nie jest to wada ale jak wspomniałem mam wątpliwości i generalnie można tą latarkę porównywać ale nie do świateł samochodowych, co najwyżej do jednego reflektora opartego np na H4 35W/ i lub ewentualnie 55W. Inaczej postrzegamy jasność typowej żarówki a inaczej biel emitowaną przez LED.
Ciekawostka:
Latarka(dokładniej to LED) po wyłączeniu ze 100%, świeci około 5s(prawie nie widoczne ale sprawdzałem w zupełnej ciemności - musiałem sprawdzić spostrzeżenia innych użytkowników forum) coś w rodzaju nocnego efektu świecącej farby fosforyzującej lub zgaszonego halogenu(fosforyzuje na bialo/niebiesko).
Opinia o użytkowniku Greg:
Mimo, że pytałem parę razy o sprawy oczywiste(jednak dłuższą chwilę zajeło mi zrozumienie trybów, które są pamiętane itp) Greg wyjaśnił, podesłał link abym jeszcze raz przeczytał zasadę działania itp czy potwierdził mój tok rozumowania - czy dobrze interpretuje jakąś funkcję itp.
Cierpliwy człowiek
Latarkę oczywiście polecam choć spodziewałem się większej jasności na trybie 100% - trochę niektórzy przesadzają(nawet bardzo), że światła samochodowe przy tym "wysiadają". W tej kwestii czuje się zawiedziony(kuszące porównanie). Nawet odważę się napisać, że istnieje tu wzajemna adoracja i jeden drugiemu przytakuje pisząc jak mocno ta latarka świeci.
Albo, że jak ktoś odpalił tę latarkę w dzień i poświecił po ścianie to został oślepiony - kompletna bzdura! Ja pierwszy raz ją odpalałem na przesłoniętym pokoju zasłonkami i czułem się wręcz zdziwiony- przecież miałęm być oślepiony...
W mieście nadal jasno przy 15% - he he... nie wiem w którym miejscu jest jasno ale mi to w trybie 100% w miarę jasno się zrobiło. Fakt, że wcześniej nie miałem mocniejszej latarki powinien zaowocować samymi "och" i "ach" jak ta latarka świeci a jednak jest lekko odwrotnie...
Tryb 100% to tylko do zupełnej ciemności w mieście nie widać jasności/mocy tej latarki(latarnie, świecące reklamy itp). Napisałem to, bo naprawdę zostało to wyolbrzymione i jest wałkowane w kółko. Naprawdę uwierzyłem wam użytkownikom, że wiecie co piszecie jak jeździcie rowerami...
I zaznaczam, że czepiam się tylko do zastosowania rowerowego. Na codzienne użytkowanie jest ok.
.
Solarforce L2P jest już w moich rękach od...3h
Już jestem w stanie się wypowiedzieć co mi trzeba było(jakie tryby)w tej latarce ale zaczekam do wieczora bym mógł wypowiedzieć się nt. mocy trybów i ich właściwego zastosowania np na rowerze.
A jeszcze wczoraj byłem szczęśliwy z latarki ze sklepu na L... .
Solarforce świeci mocniej przy 5% ...(bez komentarza).
Teraz mogę napisać, że to co do tej pory miałem to była...pseudolatarka:
Spot to była zimna biel - napisał bym nawet bardzo z brzegami zalatującymi już ...ultrafioletem(w końcu białe ledy to tak naprawdę są ultrafioletowe z wartwą odpowiedniego luminoforu) natomiast Spill jest blado żółty(ogólnie bardzo słaby bin)...Teraz widać jak Lidl sprzedaje tandetę - oczywiście p. Kowalski będzie zachwycony...
dopóki nie odpali Solarforce L2P
Najchętniej wywalił bym ten zestaw z Lidla a zakupił np konkretną lampkę na tył
[ Dodano: 22 Wrzesień 2012, 09:15 ]
Po 1 nocce na rowerze mogę się wypowiedzieć:
Zaczniemy od dobrych stron:
1. Latarka naprawdę solidnie wykonana, mała ale niejedną dużą zawstydzi - wszyscy wiemy o co chodzi
2. Każdy kto nie ma w sobie "złotej rączki" lub ceni gotowe sprawdzone rozwiązanie(bo np. go stać itd) powinien do zestawu zamówić uchwyt Led Lenser - naprawdę dobrze trzyma!(nie ma mowy o samoczynnym przestawianiu się latarki czy pozycji ustalonej uchwytu).
3. Na partyzanta wjechałem na miasto w trybie 100%
Chyba dobrym, albo też i złym znakiem było to, że policja 2x przykleiła się do mnie z tyłu i obserwowała...nie wiem może moc tej latarki . . Oczywiście ja mam ustawienia turystyczne czyli jasno na parę metrów przede mną , nie na wprost jak. np na zjazdy po górach itp. Co eliminuje te prawdziwie oślepianie spotem. Na tej z Lidla też za mną zawracali ale tamtą waliłem prosto, nie w ulice.
4. Zalecam gdy raczej będziecie jeździć w trybie 100% przynajmniej 1 ogniwo w zapasie.
5. Tak jak Greg wspomina, jeśli chodzimy, spacerujemy, jedziemy na rowerze latarka nie osiągnie wysokiej temperatury(w przypadku chodzenia) i nie zagrzeje się jak to miało miejsce wczoraj przy temp około 10*C - była raczej letnia/zimna przy 100%. Choć wczoraj sprawdziłem przy lekkim nadmuchu w domu przy T= 22.5*C(farelka więc słabo dmucha, symulacja wolnej jazdy na rowerze) to coś tam się nagrzewała latarka(niestety nie miałem chociażby miernika żeby jakoś przykleić termoparę i sprawdzić temp) ale optymistycznie zakładam, że w granicach 40-45*C.
6. Fajna opcja z pamięcią trybów ale jak już poćwiczyłem "programowanie" to latarka lubiła po wyłączeniu i ponownym włączeniu(t>1s) zacząć od trybu np moon , potem jeszcze raz wył/wł(t>1s) od trybu stroboskop 25% itd - przecież te tryby mam ukryte.
"Głośne" przemyślenia(nie wady latarki):
7. Na drugi raz wybrał bym reflektor SMO - do testu - wyraźniejsza linia odcięcia spot/spill i zasięg większy - może lepiej by odwzorował moc latarki. Jak również chętnie przetestował bym inne barwy LED-ów bardzo ciepła i zimna. Oraz jak one się sprawują w konfiguracjach SMO/OP.
8. Czas...ta godzina to jak wiadomo przy dobrym ogniwie i widać jak jasność spada w trakcie pracy na trybie 100% , może nie od razu(oko ludzkie wszystkiego nie wychwyci) ale np. po 30 min jest tego światła mniej. Greg gdzieś pisał, że tylko przez chwilę jest te 2.8A a potem spada(nie chcę wprowadzać nikogo w błąd, gdzieś na forum jest źródło)
9. Faktycznie słychać piszczenie przy kluczowaniu 9.3kHz a na trybie 100% nic, ze względu, że tego kluczowania nie ma(bo i po co)
10. Jest faktycznie dziura w oświetleniu bezpośrednio przed kołem (choć wg innych jej nie ma).
Nad wadami latarki jeszcze się zastanawiam(bardziej widzi mi się niż szczególne wady). Chociaż napiszę, mam wątpliwość co do tych około 750lm w trybie maksymalnym. Nie wiem do czego to porównać ale świetlówka kompaktowa o takiej samej wydajności świeci mocniej. Choć porównywanie światła dookolnego a punktowego to trochę przesada ale to widać...Nie jest to wada ale jak wspomniałem mam wątpliwości i generalnie można tą latarkę porównywać ale nie do świateł samochodowych, co najwyżej do jednego reflektora opartego np na H4 35W/ i lub ewentualnie 55W. Inaczej postrzegamy jasność typowej żarówki a inaczej biel emitowaną przez LED.
Ciekawostka:
Latarka(dokładniej to LED) po wyłączeniu ze 100%, świeci około 5s(prawie nie widoczne ale sprawdzałem w zupełnej ciemności - musiałem sprawdzić spostrzeżenia innych użytkowników forum) coś w rodzaju nocnego efektu świecącej farby fosforyzującej lub zgaszonego halogenu(fosforyzuje na bialo/niebiesko).
Opinia o użytkowniku Greg:
Mimo, że pytałem parę razy o sprawy oczywiste(jednak dłuższą chwilę zajeło mi zrozumienie trybów, które są pamiętane itp) Greg wyjaśnił, podesłał link abym jeszcze raz przeczytał zasadę działania itp czy potwierdził mój tok rozumowania - czy dobrze interpretuje jakąś funkcję itp.
Cierpliwy człowiek
Latarkę oczywiście polecam choć spodziewałem się większej jasności na trybie 100% - trochę niektórzy przesadzają(nawet bardzo), że światła samochodowe przy tym "wysiadają". W tej kwestii czuje się zawiedziony(kuszące porównanie). Nawet odważę się napisać, że istnieje tu wzajemna adoracja i jeden drugiemu przytakuje pisząc jak mocno ta latarka świeci.
Albo, że jak ktoś odpalił tę latarkę w dzień i poświecił po ścianie to został oślepiony - kompletna bzdura! Ja pierwszy raz ją odpalałem na przesłoniętym pokoju zasłonkami i czułem się wręcz zdziwiony- przecież miałęm być oślepiony...
W mieście nadal jasno przy 15% - he he... nie wiem w którym miejscu jest jasno ale mi to w trybie 100% w miarę jasno się zrobiło. Fakt, że wcześniej nie miałem mocniejszej latarki powinien zaowocować samymi "och" i "ach" jak ta latarka świeci a jednak jest lekko odwrotnie...
Tryb 100% to tylko do zupełnej ciemności w mieście nie widać jasności/mocy tej latarki(latarnie, świecące reklamy itp). Napisałem to, bo naprawdę zostało to wyolbrzymione i jest wałkowane w kółko. Naprawdę uwierzyłem wam użytkownikom, że wiecie co piszecie jak jeździcie rowerami...
I zaznaczam, że czepiam się tylko do zastosowania rowerowego. Na codzienne użytkowanie jest ok.
.