A więc tak zrobiłem mini sekcję zwłok
Wszystko bardzo ładnie daje się rozłożyć włącznie z kloszem połączonym z PCB:
Oto driver od strony PCB:
Od strony klosza:
LED:
Rozpocząłem pomiary napięć i prądów - niestety nie chciało mi się odlutowywać kabelka od LED-a by dowiedzieć się ile dokładnie jest pompowane na LED więc prąd będę podawał taki jaki był pobierany od zasilacza laboratoryjnego(ustawiłem prąd zwarcia na 1A a U na 4.8V).
Przy jasnym trybie jest pobór prądu przez driver to 0.33A a napięcie na Ledzie to 3.42V
Podmieniłem kolejno rezystor R1 - oryginalnie był tam 360R 0805 1% więc to napewno ten i zszedłem z rezystancji do:
1. 330R 1206 1% - taki miałem pod ręką - I= 0.36A, U=4.45V
2. 300R 0805 5%(298R po pomiarze) I= 0.39A, U= 4.49V
3. 270R(268R) 1206 1% I= 0.44A, U= 4.57V
Przy próbach 1 i 2 sprawdzałem temp radiatora i nie budziła ona większych zastrzeżeń. Na oryginale robi się letni. Na przypadku 2 jest wyraźnie ciepła. Organoleptycznego pomiaru temp dokonałem po około minucie i po pięciu minutach.
W 3 przypadku jednak odczułem na paluchach, że już parzy ale nie jest przesadnie więc użyłem miernika i termopary i po około 5 min uzyskałem wynik(po paru próbach) 71*C. Obudowy nie dałem rady zamknąć więc uniemożliwiłem wymianę temperatury przez oklejenie taśmą latarki.
Dioda świeci wyraźnie mocniej i nie zmniejsza swojej jasności np w wyniku przegrzania.
Na zdjęciu widać przylutowany przeze mnie R 270R 1206 1%lecz akurat zalutował mi się odwrotnie ale mi to nie przeszkadza
. Nie zalecam zejścia niżej gdyż już teraz jest gorąco.
Postanowiłem jeszcze sprawdzić przy jakim napięciu następuje sygnalizacja rozładowania.
U= 4V - równo!
natomiast tak się dzieje kiedy schodziłem z napięcia b. powoli około 0.01V na sekundę
Gdy przyśpieszyłem nieco do około 0.05V/sek to sygnalizacja zadziałała przy około 4.17V - tak mi mniej więcej się zdawało. Nie wiem które jest bardziej wiarygodne.
Nie następuje całkowite wyłączenie zasilania - do upadłego.
Zastanawia mnie te puste miejsce na jakiś element przy wtyku do ładowarki - właśnie ładowarki czy zasilacza ? Możliwe, że można rozbudować ten driver o np opcję ładowarki? Której nie ma fabrycznie bo jest tam przerwa?
Będę budował coś konkretnego tylko nie wiem na jakie Ledy się zdecydować oraz z czego wziąć . Czy lepiej te z większym współczynnikiem Cri kosztem lm czy na odwrót.
Oczywiście ma to być do roweru więc dobrze jakby to był jakiś Thrower z Diffuser-em dobrze by było widać wyraźną linię Spot-u.
[ Dodano: 4 Wrzesień 2012, 23:09 ]
Wiecie co ten led to jest chyba wersja 3W bo skoro przy 330mA radiator ledwo letni(na ledzie odkłada się moc 1.17W), przy 440mA już ciepły a przy 470mA(dzisiaj podkręciłem jeszcze prąd) dopiero czuć, że radiator robi się gorący... - moc na ledzie to jest już 1.7W i cały czas jest jaśniej
Więc jak polepszę chłodzenie to myślę, że na 1A pójdzie
Taki xm-l na około 1/10 swojej mocy nie wymaga radiatora to podobnie jest u mnie przy 0.33A ten radiator był zbędny a że jest on mały to i sie nagrzewa...
[ Dodano: 4 Wrzesień 2012, 23:11 ]
Aha wynika z tego, że driver ma około 96% sprawności...albo ja za dużo wypiłem
[ Dodano: 5 Wrzesień 2012, 10:46 ]
Więc tak co to jest za układ z mojej latarki, jak on się nazywa dokładnie i jakie są jego parametry?