Strona 1 z 2
''Halogen'' do motocykla i motoroweru
: środa 29 sie 2012, 13:04
autor: StiV1995
Witam!
Kolega narzeka na światła w swoim pojeździe (simsonie:P) no i wpadł na pomysł żebym mu zrobił coś takiego na diodach Led. Wybór padł na diodę XM-L z optyką 15* do jazdy myślę że taka będzie odpowiednia. Driver MR2007V30. I teraz zaczynają się schody;
instalacja 12V a jeśli dobrze przeczytałem zasilanie w tym przypadku powinno wynosić 4,5V. I teraz mam dylemat jak obejść ten problem czy przez jakąś przetwornice czy stabilizator ?
zasilanie będzie z akumulatora lecz samo ładowanie jest dość niestabilne. Jest jeszcze taka opcja że zastosuje stabilizator se skutera oparty o tyrystor, 4A da rade przepuścić, a akumulator zostawić w spokoju. Która opcja wg Was będzie lepsza ? Mam jeszcze wątpliwości czy optyka jest dobra?, tzn szerokość świecenia.
: środa 29 sie 2012, 14:15
autor: enagem
Jeżeli motorower będzie poruszał się po drogach publicznych to największe wątpliwości budzi prawo ruchu drogowego.
: środa 29 sie 2012, 14:20
autor: Bocian
StiV1995, żle przeczytałeś. Ta przetwornica to step down ze stabilizacją 3A na wyjściu, więc bez żadnych kombinacji dajesz wejście zasilania bezpośrednio z instalacji 12V.
: środa 29 sie 2012, 14:23
autor: Robert K
Driver przy pracy z jedną diodą może być zasilany w zakresie od 4,5- 38V napięcia stałego, więc przy instalacji 12V będzie działał poprawnie. Jedynie zostanie kwestia zmniejszenia tętnień zasilania poprzez dodatnie na zasilaniu kondensatora ok 4700uF/25V. Co do optyki lepsza będzie o kącie skupienia w okolicach 25°, lecz jeżeli ma pracować jako światło długie to można pozostać przy 15°.
: środa 29 sie 2012, 14:29
autor: skaktus
Do tego pamiętaj o odpowiednim umocowaniu i chłodzeniu. Pprzy 3A w diodę ta naprawdę nieźle grzeje.
Co do prawa - przy jeździe z takim czymś po drogach, będziesz oślepiał ludzi jadących z naprzeciwka. Taki system jest też nielegalny z punktu widzenia prawa, więc przy kontroli można stracić dowód rejestracyjny.
: środa 29 sie 2012, 14:55
autor: StiV1995
Faktycznie źle zrozumiałem z tym zasilaniem. Co do legalności takiego oświetlenia to już nie moja sprawa, ale chodzi o to że jak jedzie się gdzieś nie oświetloną drogą, to w tedy sobie takiego halogena włącza i już jest lepiej. hs1 35wat szału nie robi na drodze -wiem z doświadczenia i prawdę mówiąc to się nie dziwie. W najgorszej sytuacji straci dowód a tak zęby i zdrowie:D Jeśli kolega się zdecyduje po obliczeniu kosztów, to będę zamieszczał fotorelację w temacie.
: środa 29 sie 2012, 15:00
autor: skaktus
Wystarczy że z zakrętu wyjedzie jakiś typ, ten go oślepi i mamy już problem gotowy. Takie światła lepiej niech używa tylko jako długie lub niech zmieni żarówkę na coś markowego, posprawdza podłączenia itd lub zmiana na H4 (z tego co widzę to chyba niewiele się różną, prócz jednego wystającego kawałka blaszki). Jak zakupi H4 od Tungsrama +90% to różnica będzie znaczna.
: środa 29 sie 2012, 15:01
autor: Bocian
Tu masz ciekawą obudowę gotowca. Kwestia mocowania i dopracowania estetyki/zabezpieczenia.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?p ... ght=#88103
: środa 29 sie 2012, 15:05
autor: skaktus
Znalazłem na forum Peugeota że ludzie wrzucają H4 i pasuje bez problemu.
: środa 29 sie 2012, 15:15
autor: StiV1995
Obudowa nie stanowi problemu mam tatę tokarza z maszyną, tylko materiał dwa napoje i jest body. za wałek 30x120 płaciłem niecałe 10zł u mnie w sklepie, więc w moim przypadku się nie kalkuluje, ale dzięki. Jak to jest z tymi Peugeotami ? zamiast h4 montują własnie te body tak?
: środa 29 sie 2012, 15:48
autor: skaktus
Ehhh... Zamiast żarówki HS1 montujesz żarówkę H4. Przy zainwestowaniu całych 20 zł w żarówkę Tungsrama +90% różnica będzie kolosalna.
: środa 29 sie 2012, 22:20
autor: fazi
Ehhh... Zamiast żarówki HS1 montujesz żarówkę H4. Przy zainwestowaniu całych 20 zł w żarówkę Tungsrama +90% różnica będzie kolosalna.
skaktus Problemem nie jest żarówka, tylko wydajność mizernej prądnicy. Wymiana zarówki nie jest w tym przypadku problemem (mechanicznie). Przerabiałem to w swoim poprzednim moto, tyle, że tam miałem alternator z zapasem mocy. Co do legalności- jeżeli pojedzie na światłach drogowych to tak samo będzie oślepiał - wystarczy podłączyć równolegle do istniejącej instalacji i w razie czego zmieniać na mijania. Czy nie oślepił Cię kiedyś samochód wyjeżdżający zza łuku jadący na "długich"??? - nie popadajmy w skrajności. Wymiana na H4 jest ryzykowna, bo HS1 ma 35/35W a H4 60/55W - można ugotować prądnicę.
Na forum Hondy Transalp jest temat o reflektorach doświetlajacych drogę
link
Pozdrawiam
: środa 29 sie 2012, 22:41
autor: StiV1995
Dokładnie tak jak napisał fazi. Wymiana żarówki nic nie da bo pradnica nie jest w stanie wytworzyć tyle prądu, po przewinieciu cewki uzyskałem ok 40W, dla h4 dalej za mało. A tak z innej beczki : ile lumów ma taka firmowa żarówka h4 45W czy 65W? Nigdzie nie mogłem tego znaleść, było wszystko inne tylko nie to.
: środa 29 sie 2012, 22:59
autor: marekwoj
H7 wg normy powinna mieć 1500 lm (+- 10%). Czytałem test żarówek w jakiejś gazecie (chyba AutoŚwiat) i żadna nie miała 1500, najlepsze miały minimalnie mniej, najgorsza (chińska z niebieskim filtrem) 500lm !
H4 święcą nieco słabiej, ale ile to jest w lm tego nie wiem
: czwartek 30 sie 2012, 10:14
autor: smokuxx1987
O ile dobrze pamiętam to ten artykuł powinien być jeszcze gdzieś na forum.
A dokładniej tutaj:
http://c.wrzuta.pl/wi8174/e7211b910010f ... I4Cy6&ft=f.
Wg tego artykułu to Chyba najlepiej wypada vision plus 50 jeśli chodzi o ilość światła.
Ale wszystkie żarówki typu + xx% mają skróconą żywotność.