Strona 1 z 1

4*XM-L U2 Bike light

: niedziela 26 sie 2012, 15:30
autor: energysnake
Pojawiła się ciekawa lampka na Oudoor Store KLIK :grin:
Features:

*Material: Aircraft Aluminum

*Bulb: 4*CREE XM-L U2 1A

*Brightness: 3500lumens

*Operating voltage: 9-12V (up to 15V)

*Power supply (Included): 6*18650/12.6V-4400mAh (2S-3P)

*Modes: High(100%) - Medium(50%) - Low (10%)

*Runtime on High:60-80minutes

*Built-in bike mount, suitable for 22-25mm handlebars

*Watreproof and shock proof switch with an indicator LED

*Low voltage protection

*Thermal protection

*Battery pack with built-in protection

*Dimensions (mm): 58(diameter) x 76(lenght)

*Weight: 450gr (head only)



Protection levels:

1.

The battery pack has a protection circuit that will cut-off when it's fully charged.

2.

When the temperature is high, the protection system will kick-in, which will turn the light to low mode, and flash at every 5 seconds.

You can ride faster to reduce the temperature with the help of the wind or you will have to use the bike light on medium or low mode.

3.

The low voltage protection (9V) will turn the light to low mode automatically, and flash 2 times at every 5 seconds, then it will cut-off after 3 minutes.

If you restart the light it will be off within 3 minutes again. If you insist to use it, the protection circuit on the battery pack will kick-in to work and cut off the power completely and there will be no light at all. Please be careful at this moment, or you will not have any light on your way home at night.

Ci co sprzedają 4 x XM-L za 1000zł , to albo spadli z byka , albo coś im się pomieszało w głowach i myślą ,że mając taką latarkę złapali Boga za nogi :mrgreen:

: niedziela 26 sie 2012, 16:01
autor: greg
Niby wszystko pięknie, ale oczywiście w każdej beczce miodu znajdziemy łyżkę dziegciu...

Zabezpieczenie termiczne jest ewidentnie skopane.
Z opisu wynika, że po przekroczeniu temperatury granicznej sterownik zrzuca tryb na low, czyli 10%. Czyli jedziemy na 100%, a tu nagle ciach i niespodziewanie mamy 10%. Idealne na trudny zjazd w terenie przy prędkości >60km/h :mrgreen:

Driver powinien po prostu płynnie ograniczać moc, co byłoby niewidoczne dla użytkownika. Przy domniemanej mocy >30W a deklarowanej chyba ze 40W skoro "3500lm" i gabarytach tej lampy praca w trybie 100% będzie trwała kilka minut do jej przegrzania. Potem już tylko te nieszczęsne 10%.

Zabezpieczenie przed rozładowaniem pakietu jak wyżej. Ten sam problem. Nagły zrzut ze 100% na 10% i potem dopiero jakieś błyski ostrzegawcze. W dodatku ciągle coś denerwująco błyska, jakbyśmy mieli po 10 sekundach zapomnieć, że właśnie prąd się kończy. Czyli "najpierw strzelam, potem pytam" ;)


Kolejna sprawa, przy takiej mocy tryby 100-50-10% to pomyłka, ciężko dobrać stosowny tryb do aktualnych warunków jazdy i potrzeb. 100-60-30-15-5% byłoby znacznie bardziej użyteczne.


P.S.
Tak, wiem. Marudzę. :mrgreen:

: niedziela 26 sie 2012, 16:04
autor: fredek
Ci co sprzedają 4 x XM-L za 1000zł , to albo spadli z byka , albo coś im się pomieszało w głowach i myślą ,że mając taką latarkę złapali Boga za nogi :mrgreen:
Możesz rozwinąć tą myśl i podeprzeć to twierdzenie jakimś sensownym przykładem lub testem?

Co do wspomnianej latareczki to:

Kod: Zaznacz cały

Power supply (Included): 6*18650/12.6V-4400mAh (2S-3P)
chociaż specyfikację by poprawnie napisali, pakiet to 3S2P :mrgreen:

: poniedziałek 27 sie 2012, 01:40
autor: malylol
Myślę, że kolega energysnake miał na myśli, że za około 100zł można kupić 1 x Ultrafire C8/C2 na 3A i mamy okolice 1000 lumenów (na diodach) bez żadnych ceregieli :D (czy ktoś broni kupić 4 sztuki latarek i zamontować je na rowerze? :-)). Co z tego, że ładne opakowanie, jak na nic się zdadzą zabezpieczenia o których pisze greg i dobre odprowadzanie ciepła z tak małej powierzchni przy 4xXML jest raczej niemożliwe, chyba że przy szybkiej jeździe przy -10 na dworze :P

: sobota 15 wrz 2012, 13:09
autor: xsherlock
malylol pisze: chyba że przy szybkiej jeździe przy -10 na dworze :P
Ja zbudowalem glowice co ma 4 xml-e i tylko 140g miedzi i aluminium. By lampki dalo sie dotkąć musi byc 5 stopni i nie schodzic ponizej 25 kmh. Ale na 1.7 A na ledach jezdze nawet w lecie przy temeraturze 25stopni A ta wazy 450g!!! To duzo radiatora.

Maciej

Za 128 usd bez tego battery packa moim zdaniem to niezla cena.