Strona 1 z 1
Żarówki diodowe - ranking najlepszych i najgorszych - kto
: wtorek 17 lip 2012, 19:16
autor: skaktus
Witam.
Na rynku mamy masę żarówek do auta na bazie diod. Ostatnio pojawia się masę żarówek typu P21W na diodach Cree i innych typu (
) 6W itp. Czy ktoś z was ma do nich dostęp, testował je itp ? Może ktoś z was ma dostęp do sklepów z tego typu rzeczami i może je opisać itp ?
: wtorek 17 lip 2012, 19:42
autor: wkliw
Opisać można krótko:
HOMOLOGACJA - BRAK
ROZKŁAD ŚWIATŁA - DNO
ODPROWADZANIE CIEPŁA - BRAK
i jak to ma działać? Jeśli nie do samochodu to możemy podyskutować jak do auta to się nie wypowiadam więcej.
: wtorek 17 lip 2012, 19:55
autor: Bocian
W5W, podświetlenie kabiny i tym podobne "mocowo" idzie zastąpić LEDem ale nic poza tym
: wtorek 17 lip 2012, 20:16
autor: amisiek
wkliw pisze:Opisać można krótko:
HOMOLOGACJA - BRAK
I to jest najważniejszy punkt przy oświetleniu zewnętrznym.
Do srodka można wsadzić cokolwiek, byle pożaru nie zrobiło.
Szukałem dość intensywnie przez miesiąc, ale nie znalazłem żadnej "niby-żarówki" diodowej, która miałaby homologację do zastosowania w oprawach od świateł zewnętrznych samochodu. Zazwyczaj są to homologowane całe światła diodowe np. do jazdy dziennej, ale nie pojedyncze "żarówki".
: środa 18 lip 2012, 14:41
autor: skaktus
Oj oj, to że bez homo to ja wiem. I przecież nie o to pytałem, tylko o to czy ktoś takie ma, czy testował (nie pisałem w aucie)
: czwartek 19 lip 2012, 11:21
autor: kodi
Bawiłem się w Vectrze - generalnie tablica rejestracyjna, oświetlenie wewnętrzne - jak najbardziej. Z postojówkami jest jazda, bo gotowce świeciły albo na niebiesko, albo rozkład był nie taki. Zresztą większość dostępnych na Alledrogo pada po miesiącu. Dodatkowa kicha - po wyłączeniu zapłonu (i świateł!) potrafiły przez kilkanaście sekund migać, więc o ile w kierunkach włączanie było super (jest zauważalna różnica między diodą z rezystorem i żarówką), to niestety mruganie było jakbyś miał żarówkę przepaloną. Z doświadczeń innych kolegów wiem, że mieli podobne problemy - po prostu instalacja jest obliczona na określony pobór prądu i tyle. Jak żre mniej, to albo komputer wywala błędy albo są jazdy z zachowaniem się "emulatora żarówki". Poza tym postojówki powinny mieć ok 500lm i jak już jeden z kolegów pisał - tu jest jazda z odprowadzaniem ciepła (5W w diodę + to co na rezystorze się odłoży).
: czwartek 19 lip 2012, 11:28
autor: Bocian
Żarówka "postojówka - rozumiem, ze o pozycyjne chodzi" 500lm
? Całe życie myślałem że 5W i ~50lm
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BBar%C ... amochodowe
: czwartek 19 lip 2012, 11:36
autor: skaktus
Postojowe 500 lumenów ? 50 lumenów to się zgodzę. W sumie skoro W5W o mocy 5W ma 500 lumenów to jest równie wydajna jak dobrej jakości diody
Co do szybkiego mrugania kierunków - problem znany, w swoim wypadku jedynie zmieniłem rezystor w przekaźniku kierunków i po problemie.
: piątek 20 lip 2012, 01:19
autor: kodi
Jasne, że 50lm, nie 500... Tak to jest jak zaspany człowiek pisze. I tak - w żarówkę tam idzie 5W
: piątek 20 lip 2012, 22:21
autor: pegasus_sis
łap:
http://www.sfar.pl/motoledp.php
chyba jedyny pewny produkt od ludzi znających się na rzeczy, z roczną gwarancją
oni sprzedawali kiedyś na forum golfa, jakieś zniżki były nawet, nie wiem jak teraz.
: poniedziałek 23 lip 2012, 18:32
autor: skaktus
Hej. Niedawno znalazłem ich właśnie na golfie. Produkty mają bardzo ciekawe, ALE to cudo nie ma 1W, do tego jak ta dioda jest chłodzona ? Chyba w ogóle...
: środa 25 lip 2012, 12:40
autor: pegasus_sis
"moc świecenia" to to samo co "moc muzyczna" - marketingowy parametr z kosmosu
Skoro dają długą gwarancję a diody mają sterowanie to pewnie karmią je coś około 20mA. Napisz do nich o parametry i co to za dioda. W DS dla podobnych Cree temperatura robocza to max 100 stopni, temperatura uszkadzania to 110 stopni więc z chłodzeniem nie ma co przesadzać
przejrzyj ich stronę, to ich robota a nie import chińszczyzny
Zresztą niech ktoś zerknie co tam jest na płytce i oceni