Zamiana XR-E na coś lepszego
: poniedziałek 16 lip 2012, 12:25
Cześć. Mam na imię Michał i śledzę Wasze forum od dłuższego czasu. Zachęciło mnie ono do modyfikacji i dalszego inwestowania w swój sprzęt.
Obecnie używam zmodyfikowanej latarki Romisen D8. Modyfikacja polegała na zbudowaniu od podstaw własnego drivera, opartego na ATTiny13 i AMC7135. Posiada on 4 tryby, pamięć i ostrzeżenie o niskim poziomie baterii. Zamiast dawać w diodę marne ~500mA jak oryginalny układ, tutaj przy maksymalnym trybie idzie 1 Amper - tyle, na ile pozwala specyfikacja.
Jednak dioda użyta w latarce nie zadowala mnie. Przez większość czasu moje akumulatorki siedzą na 3.6V. Obecność stabilizatora nie potrafi zagwarantować diodzie napięcia 3.5V, którego wymaga przy pracy na 1 Amperze, tak więc prawdziwe 100% mocy mam jedynie przez kilkanaście minut.
Przeglądałem parametry nowszych diod i są one bardzo obiecujące - Vf 3.3V, a nawet 2.9V. To przełożyło by się na dłuższą pracę na akumulatorkach i pełniejsze wykorzystanie ich mocy. Problemem jest rozmiar diod - są dużo mniejsze. XP-G ma zaledwie 3mm i posiada gorsze skupienie, więc obawiam się, że nie całe światło zdoła odbić się w reflektorze, tylko część "wycieknie" gdzieś przez jego dół lub wygaśnie na krawędziach. Myślałem o XM-L - jest większa od XP-G. To bardzo mocna dioda, ale dawałbym jej tylko 1.0 - 1.4A, bo moja latarka nie jest przystosowana do odbioru takich ilości ciepła (piguła chłodzona jest jedynie przez masywny reflektor.
Wymiana reflektora na pasujący do XP-G lub XM-L nie wchodzi w grę, bo wtedy latarka straci wodoszczelność (jest on elementem nośnym). Czy ktoś z forumowiczów montował te diody w reflektorze od XR-E? Zależy mi na dużym zasięgu (throw), ponieważ daje on psychiczny komfort podczas podążania ciemnymi, długimi tunelami.
Obecnie używam zmodyfikowanej latarki Romisen D8. Modyfikacja polegała na zbudowaniu od podstaw własnego drivera, opartego na ATTiny13 i AMC7135. Posiada on 4 tryby, pamięć i ostrzeżenie o niskim poziomie baterii. Zamiast dawać w diodę marne ~500mA jak oryginalny układ, tutaj przy maksymalnym trybie idzie 1 Amper - tyle, na ile pozwala specyfikacja.
Jednak dioda użyta w latarce nie zadowala mnie. Przez większość czasu moje akumulatorki siedzą na 3.6V. Obecność stabilizatora nie potrafi zagwarantować diodzie napięcia 3.5V, którego wymaga przy pracy na 1 Amperze, tak więc prawdziwe 100% mocy mam jedynie przez kilkanaście minut.
Przeglądałem parametry nowszych diod i są one bardzo obiecujące - Vf 3.3V, a nawet 2.9V. To przełożyło by się na dłuższą pracę na akumulatorkach i pełniejsze wykorzystanie ich mocy. Problemem jest rozmiar diod - są dużo mniejsze. XP-G ma zaledwie 3mm i posiada gorsze skupienie, więc obawiam się, że nie całe światło zdoła odbić się w reflektorze, tylko część "wycieknie" gdzieś przez jego dół lub wygaśnie na krawędziach. Myślałem o XM-L - jest większa od XP-G. To bardzo mocna dioda, ale dawałbym jej tylko 1.0 - 1.4A, bo moja latarka nie jest przystosowana do odbioru takich ilości ciepła (piguła chłodzona jest jedynie przez masywny reflektor.
Wymiana reflektora na pasujący do XP-G lub XM-L nie wchodzi w grę, bo wtedy latarka straci wodoszczelność (jest on elementem nośnym). Czy ktoś z forumowiczów montował te diody w reflektorze od XR-E? Zależy mi na dużym zasięgu (throw), ponieważ daje on psychiczny komfort podczas podążania ciemnymi, długimi tunelami.