Strona 1 z 3
LED'owy zamiennik h1
: poniedziałek 18 cze 2012, 18:20
autor: WreX
Witam, dzisiaj przeglądając alledroggo natknąłem się na tą o to ofertę
http://allegro.pl/a-zarowka-led-h1-12v- ... 53211.html
osobiście zdecydowanie bardziej jestem za wszelkimi led'ami i chciałbym usłyszeć Waszą opinię na temat tego cuda w linku. Czy w ogóle warto ? Czy może jest jakaś lepsza oferta diodowych h1 i h4 ?
Tutaj jeszcze konkurent chyba mocniejszy:
http://allegro.pl/zarowka-led-h1-7-5w-b ... 73786.html
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji.
: poniedziałek 18 cze 2012, 18:25
autor: wkliw
Kolego trzymaj się od takich wynalazków z daleka.
PO 1. Tracisz z miejsca homologacje na lampy a tym samym dowód do zabrania.
2. Ilość światła nie będzie powalająca a raczej mizerna
3. rozkład światła będzie beznadziejny bo żarnik masz skupiony w punkcie a tu masz tego badziewia na całej powierzchni.
: poniedziałek 18 cze 2012, 18:52
autor: WreX
Ok dzięki za info
: poniedziałek 18 cze 2012, 18:53
autor: skaktus
Diodowy wynalazek tego typu osiąga około 100 - 150 lumenów. Dobrej jakości żarówka 1400 - 1500.
: wtorek 19 cze 2012, 10:09
autor: seba_x
No ale przecież wyprodukowano zgodnie z iso9001 i z CE
: wtorek 19 cze 2012, 10:42
autor: greg
Tak... wymogi "CE" produkt tenże spełnia z całą pewnością, pod warunkiem, że rozszyfrujemy powyższy skrót jako "
China
Export"
: wtorek 19 cze 2012, 12:57
autor: WreX
Wg mnie jak by dobrze zastosować chłodzenie można by było co najmniej dwukrotnie przebić zwykłe żarówki, nawet pojedynczą diodą. Mam nadziej, że kiedyś zaczną w tą stronę zmierzać. A to faktycznie chłam.
: wtorek 19 cze 2012, 13:39
autor: studzin
Żeby to było sensowne to trzeba przeprojektować cały reflektor. Robienie zamienników żarówek halogenowych nie ma kompletnie sensu.
: sobota 23 cze 2012, 12:14
autor: skaktus
WreX pisze:Wg mnie jak by dobrze zastosować chłodzenie można by było co najmniej dwukrotnie przebić zwykłe żarówki, nawet pojedynczą diodą. Mam nadziej, że kiedyś zaczną w tą stronę zmierzać. A to faktycznie chłam.
Dlatego Opel z tym kombinuje od dawna a Audi czy Lexus w swojej ofercie mają już auta wyposażone w ledowe reflektory. Ale jak napisano, cały reflektor musi być projektowany od podstaw. Zastąpienie żarówki diodami będzie ciężkie (jeśli chcemy włożyć leda do reflektora) z tego powodu że led się nie skupi jak żarówka.
: czwartek 28 cze 2012, 01:37
autor: kodi
Mogę tylko szepnąć, że konwencjonalne reflektory niedługo będą tylko w światłach żarówkowych. Obecnie trwają pracę nad czymś co można w skrócie nazwać dynamicznym profilowaniem wiązki. Nie ma oślepiania kierowców, widać pobocze, reaguje na skręt i parę innych bajerów. I to wszystko przy użyciu kilku Power-LEDów i wielkości powiedzmy większej latarki.
Aha - jak już koledzy wspominali - nie dajcie się nabrać na H1-H7 zamienniki LED. Świeci to po prostu strasznie, zarówno jeśli chodzi o kształt wiązki jak i jasność.
: czwartek 28 cze 2012, 18:00
autor: skaktus
Jest nawet gdzieś na światełkach film o tym co Opel opracował.
: sobota 07 lip 2012, 18:28
autor: kodi
Piszesz o Opel AFL Matrix?
http://www.youtube.com/watch?v=tiSCCXaxzXc
W opracowaniu już jest coś lepszego
: niedziela 08 lip 2012, 16:41
autor: skaktus
Tak, o tym pisałem.
A z czym to oni teraz kombinują ?
: wtorek 10 lip 2012, 03:07
autor: kodi
Doszli do wniosku, że 16 LEDów to ciut mało. Z drugiej strony 80 to ciut dużo (Hella nawet projektowała coś na 100 LEDach;)) . Więc chcą zrobić coś pośredniego - czyli 16-20 źródeł światła, każde z kilkoma podłożami. Do tego optyka co to obsłuży i masz nieruchome światła i pełną kontrolę nad kształtem/intensywnością wiązki. Ma to być na tyle dokładne, że będzie w stanie doświetlić pieszego, ale nie na tyle, żeby go oślepić.
A i Opel LED Matrix dał ciała na teście we mgle...
: środa 11 lip 2012, 16:22
autor: skaktus
A widzieliście że można kupić do niektórych aut diodowe reflektory (zamiast xenonowych) chińskiej produkcji ?
Widziałem ostatnio na allegro...