Rower elektryczny - alternatywny środek transportu ;)
: poniedziałek 18 cze 2012, 12:03
Hejka, skoro i tak większość z Was wozi w rowerze po 20Ah zasilania dla lampek...
Wiem, że większość osób nie wie, że takie coś istnieje, ale na pewno chętnie się dowie.
Można bardzo łatwo przerobić sobie swój rower na napęd elektryczny. Dokładamy silnik, akumulatory i baterie i jazda. Parametry/osiągi/zasięg jest zależny od wybranych elementów, użytych sposobów i zastosowanych rozwiązań, ale ogólnie. Rower ma normalną manetkę jak w motocyklu lub skuterze (choć wygodniejsza jest tzw "kciukowa").
Zalety:
- prostota wykonania w jedno popołudnie
- ogromna mobilność takiego roweru
- dynamika jazdy - nawet do 70km/h (zależy od zastosowanych elementów)
- zasięg nawet do 50km (zależy od wybranych akumulatorów)
- tylko ~1zł/100km jazdy
Zaletą budowy własnego roweru elektrycznego względem zakupu już gotowego jest:
- możliwość jazdy na samym silniku (tak jak na motocyklu)
- mamy całkowity wpływ na finalne osiągi
- cena nawet 3x niższa przy takich samych parametrach jazdy.
Polecam szczególnie do załatwiania spraw na mieście i do dojazdów do pracy - przy 6zł/l benzyny i ropy - taki rower potrafi cały zwrócić się w pół roku.
Jako przykład:
Prędkość maksymalna - 65km/h
Zasięg przy pełnej prędkości ~35km (z aku 15Ah)
Zasięg przy prędkości ~30km bez pedałowania: 70km (z aku 15Ah)
Zasięg ze wspomaganiem pedałowania - ~150 km przy 30km/h (z aku 15Ah)
Zasilanie: 60V 15Ah LiPo 16s3p
Polecam się zainteresować tematem, bo warto
Wiem, że większość osób nie wie, że takie coś istnieje, ale na pewno chętnie się dowie.
Można bardzo łatwo przerobić sobie swój rower na napęd elektryczny. Dokładamy silnik, akumulatory i baterie i jazda. Parametry/osiągi/zasięg jest zależny od wybranych elementów, użytych sposobów i zastosowanych rozwiązań, ale ogólnie. Rower ma normalną manetkę jak w motocyklu lub skuterze (choć wygodniejsza jest tzw "kciukowa").
Zalety:
- prostota wykonania w jedno popołudnie
- ogromna mobilność takiego roweru
- dynamika jazdy - nawet do 70km/h (zależy od zastosowanych elementów)
- zasięg nawet do 50km (zależy od wybranych akumulatorów)
- tylko ~1zł/100km jazdy
Zaletą budowy własnego roweru elektrycznego względem zakupu już gotowego jest:
- możliwość jazdy na samym silniku (tak jak na motocyklu)
- mamy całkowity wpływ na finalne osiągi
- cena nawet 3x niższa przy takich samych parametrach jazdy.
Polecam szczególnie do załatwiania spraw na mieście i do dojazdów do pracy - przy 6zł/l benzyny i ropy - taki rower potrafi cały zwrócić się w pół roku.
Jako przykład:
Prędkość maksymalna - 65km/h
Zasięg przy pełnej prędkości ~35km (z aku 15Ah)
Zasięg przy prędkości ~30km bez pedałowania: 70km (z aku 15Ah)
Zasięg ze wspomaganiem pedałowania - ~150 km przy 30km/h (z aku 15Ah)
Zasilanie: 60V 15Ah LiPo 16s3p
Polecam się zainteresować tematem, bo warto