Strona 1 z 4

Zakup samochodu, potrzebne porady

: czwartek 26 kwie 2012, 13:06
autor: DNF
Witajcie.
Stoję przed wyborem samochodu dla mamy. Obecne autko Opel Cors B przestało spełniać oczekiwania i zaspokajać potrzeby.
Mimo, że zostało włożone w nie wiele pieniędzy, czas się z nim rozstać, ale pozostaje kwestia "jakie inne auto wybrać"?
Zwłaszcza, gdy budżet mocno okrojony. Na ten cel przeznaczone jest ok 6tysięcy złotych.
Ma to być miejskie autko, więc porady w stylu Dodge Ram byłby dobre, gdyby to był samochód dla mnie :mrgreen:
Oczywiście im młodszy tym lepszy, ważne jest też, aby częsci do niego nie pochłaniały milionów.
Np, klocki hamulcowe za 5tysięcy.. Wiadomo o co chodzi :)
Mamie bardzo się spodobał Ford Focus MkI w wersji hatchback. Jakie ma wady, jakie zalety?
Który silnik lepiej się spisuje, na które uważać i omijać szerokim łukiem?
Jestem otwarty na propozycje, mama również :) Gaz jest mile widziany.
Pozdrawiam
DNF

: czwartek 26 kwie 2012, 13:25
autor: megabit
Civic? Sam sie za takim rozglądam ;)

: czwartek 26 kwie 2012, 14:15
autor: wkliw
A ja bym zaproponował autko troszkę inne. Może nie tak ekonomiczne jak jakiś malutki gazownik ale za to niesamowicie wdzięczne w eksploatacji. Mam na myśli golfa 3 z silnikiem 1,9D (ewentualnie 1,6D) Silniczek prosty jak mało co, praktycznie poza paskiem rozrzątu, wymianą oleju i filtrów nie wymaga takie autko żadnej obsługi. A jeździ zupełnie sympatycznie i ma opinię długowiecznej konstrukcji. W okolicach 6000 zł można znaleźć naprawdę ładny egzemplaż w nienagannym stanie technicznym. A nowsze / ładniejsze auto moze być problem ze znalezieniem czegoś sensownego w tak niskiej cenie.

: czwartek 26 kwie 2012, 18:27
autor: donpablox
Za takie pieniądze szukałbym Forda Fieste mk4. Tanie w eksploatacji, łatwo kupić w dobrym stanie.

: czwartek 26 kwie 2012, 18:33
autor: Gurgul99
No 6 tys. to trochę mały budżet, Golfy 3 mają problem z korozją pomimo tego że są odporne na użytkowników, Focusy z pierwszych lat produkcji też zaczyna łapać rdza - kolega ma pierwszy "wypust" i na bezwypadkowej budzie pojawiają się bąbelki - jest pierwszym właścicielem, auto z salonu i o dziwo - garażowane.
Civic to wdzięczne autko ale też w nim ruda harcuje...

Znajomy ma poczciwego Fiata Siena, autko z silnikiem 1.6 103KM a więc w ruchu miejskim da sobie radę, bagażnik 500l....nie rdzewieje, wszystko działa i kosztuje 4000...

: czwartek 26 kwie 2012, 18:55
autor: Fluxor
Do miasta Fiat Seicento 1.1 bo wszędzie się mieści i części są tanie, może mieć klimatyzacje czy wspomaganie. Z większych to Daewoo Nubira, miejsca dużo w bagażniku i z tyłu. Przyjemnie się jeździ i części też tanie. Ja mam seicento, dziewczyna Nubirę i wszystkie oprócz parunastu lat trzymają się w bardzo dobrym stanie technicznym i blacharskim.

: czwartek 26 kwie 2012, 19:21
autor: DNF
Seicento to z kolei za małe :) Też proponowałem mamie Civiczkę, ale mama mówi, że to nie dla niej.
Autko ma również służyć na wypady na działkę itp. Niestety budżet mały, ale to nie do przeskoczenia..
Pozdrawiam

: czwartek 26 kwie 2012, 20:34
autor: bartex
polo 6n (bardzo wporządku auto, czesci w miare tanio); civic (1.4 90km, dosyć oszczędny, aczkolwiek częsci drogie);

: czwartek 26 kwie 2012, 23:47
autor: fxxx
Tylko i wyłącznie polówka z benzynką, nie bierz diesla (chyba, że zwykły diesel). Tylko trochę rdzewieje, a takie 1,4 nie trudno znaleźć ładne.

: piątek 27 kwie 2012, 19:24
autor: DNF
Polówkę diesel znam, kolega miał i bardzo chwalił :)
Zastanawiam się jeszcze nad Lupo. Spokojnie za 6tysięcy można dostać, nawet z klimatyzacją.
Macie Panowie jakieś informacje na temat tego autka? W wersji z silnikiem SDI bardzo kusi spalanie :)
Pozdrawiam

: piątek 27 kwie 2012, 19:35
autor: Fluxor
W obecnych czasach nie opłaca się kupować diesla. Koszty utrzymania silnika i remontów o wiele większe od benzynowego. Jeśli kręciłbyś nim dziennie duże ilości kilometrów to wtedy może się zwrócić koszt a tak to tylko benzyna.

: piątek 27 kwie 2012, 19:44
autor: wkliw
Sam rozpocząłem temat diesla więc jeszcze coś dodam. Ja pisałem o autku z silnikiem opartym konstrukcyjnie o w pełni mechanicznie sterowaną pompę rotacyjną. Od współczesnych diesli opartych na systemach common rail czy nawet ciut starszych opartych na pompowtryskiwaczach trzymałbym się z daleka Te autka mają bardzo małą trwałość tych systemów. Same samochody mają już swoje lata i z racji skomplikowania i elektronizacji nie są już tak trwałe i długowieczne jak te konstrukcyjnie wywodzące się z lat np '80

: piątek 27 kwie 2012, 19:47
autor: DNF
Trochę przekopałem Internet w poszukiwaniu opinii o Lupo z silnikiem 1.7SDI i praktycznie same pochlebne opinie.
Pisza o wielkiej prostocie silnika, bardzo małej awaryjności no i małym spalaniu :)
Wydaje się, że to idealne autko dla mamy. Muszę mamie pokazać je i zobaczymy :)
Pozdrawiam

: piątek 27 kwie 2012, 19:58
autor: wkliw
Jeśli mnie pamięć nie myli to 1,7 sdi to również silnik z klasycznym układem wtryskowym opartym na pompie rotacyjnej jedynie jej nastawnik jest elektroniczny. Jak sądzę powinien sprawować się bez większych problemów

: piątek 27 kwie 2012, 20:29
autor: krzycho_
W Lupo był też 1.4 TDI , trzy cylindry - kultura pracy słaba , pompowtryski ale ciut większa moc.

Swego czasu również interesowałem się sporo Lubo czy Arosa (to praktycznie to samo) i jako posiadacz 1.9TDI brałbym jednak w tym aucie benzynę .

Sporo lżejszy silnik powoduje że samochód lepiej się prowadzi i nie będzie cierpieć szybko na problemy z zawieszeniem jak w dieslu.