Strona 1 z 1
Moja lampka na rower
: piątek 20 kwie 2012, 22:54
autor: lukas21nfs
Witam wszystkich. Jestem nowy na forum, przeglądając ostatnio na allegro akcesoria rowerowe konkretnie oświetlenie, znalazłem fajne ledowe oświetlenia na rowerek, tylko że te fajne bardzo fajnie kosztują. Postanowiłem zrobić coś sam efekty na zdjęciu. Czekam jeszcze na układ PWM i potencjometr do regulowania mocą lampki jak wszystko poskładam do zrobię parę zdjęć i wam pokaże. Zasilanie będzie z akumulatora żelowego 12v 17ah przyczepionego do ramy w torbie
: piątek 20 kwie 2012, 23:04
autor: krzysiek33
... odprowadzania ciepła nie braknie
i będzie widno.
Witaj!
: piątek 20 kwie 2012, 23:06
autor: lukas21nfs
krzysiek33 pisze:... odprowadzania ciepła nie braknie
i będzie widno.
Witaj!
no właśnie jak kolega myśli, da rade z odprowadzeniem ciepła ?
: sobota 21 kwie 2012, 09:15
autor: Dariusz70
Witaj
Przy takiej obudowie odprowadzenie ciepła w ruchu to nie problem. Na postoju, przy dużej mocy włączy się zabezpieczenie termiczne ograniczając moc.
Jedyne ograniczenie w odprowadzeniu ciepła to powierzchnia styku moduł - obudowa.
Spolerowanie delikatne styku w obudowie oraz podstawy modułu. (nie zaokrąglić !) Rada: moduł możemy trzymać za założoną optykę.
Do tego dobra pasta termoprzewodząca. Proponuję przejrzeć testy na stronie
chłodzenie.net
Oj będzie "wysyp" ekstra lampek na modułach od MR ELEKTRONIK.
: sobota 21 kwie 2012, 10:58
autor: krzysiek33
Powierzchnia oddawania ciepła wygląda na ogromną, nacięcia są głębokie, więc myślę, że zabezpieczenie termiczne w słoneczny, ciepły dzień i to na postoju będzie dopiero załączać. Podczas jazdy kierunek nacięć ma znaczenie drugorzędne, najważniejsze jest chłodzenie na postoju, a tutaj konwekcja w "pionowych kominach" działa najlepiej.
: niedziela 22 kwie 2012, 10:29
autor: lukas21nfs
no i nie wytrzymałem, uruchomiłem wczoraj, na razie bez modułu ściemniania, posmarowane Zalmanem ZM-STG2. Efekt oszałamiający światła jest BARDZO DUŻO. Świeciła jakieś 20min w mieszkaniu, nieźle się nagrzała niosąc przerzucałem z ręki do ręki
taka była gorąca. Ale nie stwierdziłem podczas pracy lampki spadku mocy z racji temp. podobno wraz wzrostem temp. powyżej 60 jest stopniowo ograniczana moc modułu. Myślę że na zewnątrz będzie lepiej bo będzie chłodniej, no i podczas jazdy radiator będzie chłodzony pędem powietrza