Strona 1 z 1

latarka na rower (przód)

: piątek 13 kwie 2012, 16:03
autor: rat_med
Witam

Potrzebuję latarkę na rower średni-daleki zasięg, chciałbym dobrze widzieć wszelkie nierówności, dziury;
posiadam czołówkę Petzl Tikka XP2 oraz Solarforce L2P (LED XM-L T5 4B, driver 5-30-60-100% 2,8A)
Solarforce ma dobry zasięg, moc lecz wąską wiązkę światła a petzl na odwrót rozproszone światło ale zbyt słabe jak na rower.

Czy ktoś mógłby polecić jakąś lampkę albo doradzić zmiany w już posiadanych latarkach?

Pozdrawiam

: piątek 13 kwie 2012, 21:13
autor: krzysiek33
jaki reflektor masz w solarforce, że tak wąsko Ci świeci? Mam taka lampkę i kłopot jest tylko przy naprawdę bardzo ostrych zakrętach na niewielkiej prędkości. Na codzień wręcz kłopot nie istnieje, a jeżdżę sporo w lasach ,po terenie przeróżnym. Muszę przyznać jednak ,że z dodatkową dobra czołówką byłoby milej

: piątek 13 kwie 2012, 22:45
autor: Vigo
rat_med, ta Twoja L2P jest od grega czy samodzielnie ją modziłeś?
Bo też mnie trochę dziwi to, że L2P może świecić za wąsko na rower.
Nawet z refem gładkim (SMO) taka latareczka powinna świecić całkiem szeroko bo reflektorek jest w sumie niewielkiej średnicy i dosyć płytki.
Może rozwiązaniem byłoby wymienić ref gładki (jeżeli takowy masz u siebie) na teksturowy (OP).
Moja "gregowa" L2P sprawdza się świetnie jako przednie światło w rowerze i w lesie przy 100% robi się dzień na jakieś 20-30 metrów przed rowerem, a i boczki też są ładnie i szeroko doświetlone.
Z tego co pamiętam greg standardowo nieco podtacza reflektor w L2P, które od niego wychodzą, może to było by rozwiązaniem.


_

: piątek 13 kwie 2012, 23:25
autor: rat_med
Moja L2P jest "gregowa" i posiada reflektor OP, jeżdżę po bardzo zróżnicowanym terenie i trochę brakuje mi doświetlania boków (cóż może kwestia przyzwyczajenia)
Krzysiek33 może mógłbyś coś doradzić jak podrasować tikke xp2 w granicach rozsądku aby była przyzwoita?
Orientujecie się może jakim max napięciem może to być zasilane bez uszkodzenia Solarforce L2P LED XM-L T5 4B, driver 5-30-60-100% 2,8A (to jest "gregowa")?

: piątek 13 kwie 2012, 23:57
autor: Vigo
Greg w specyfikacji podaje, że jego przeróbka L2P ma zakres napięcia zasilania 2,8-4,5V.

Z tego co piszesz to nawet L2P z refem OP świeci jak dla Ciebie zbyt wąsko i tak szeroką wiązkę światła, która by Cię usatysfakcjonowała uzyskać wyłącznie za pomocą lampki zamocowanej na kierownicy będzie bardzo ciężko.
Doskonałym rozwiązaniem była by dodatkowa, mocna czołówka, taką doświetlił byś te miejsca w które skierował byś akurat Swoje oczy, a najlepszym specem od takich sprzętów na naszym forum jest kolega midi :idea: i do niego możesz "uderzyć" lub przynajmniej popatrzeć co pokazywał ze swoich dzieł na forum.
Z Tikki trudno chyba będzie coś jeszcze wycisnąć, przynajmniej na tyle by spełniła Twoje wymagania.


_

: sobota 14 kwie 2012, 08:04
autor: krzysiek33
rat_med pisze: Krzysiek33 może mógłbyś coś doradzić jak podrasować tikke xp2 w granicach rozsądku aby była przyzwoita?
Orientujecie się może jakim max napięciem może to być zasilane bez uszkodzenia Solarforce L2P LED XM-L T5 4B, driver 5-30-60-100% 2,8A (to jest "gregowa")?
o co to to nie! Pierwsza moja rada i pożar albo jeszcze coś gorszego. Nie znam się po prostu na tyle ale chętnie Ci pokibicuję. Tak naprawdę to grega lampka nie jest typowo rowerowa, choć moim zdaniem spisuje się w tej roli dobrze. To takie edc na sterydach

: niedziela 15 kwie 2012, 19:54
autor: Kuras77
Vigo pisze: Z tego co piszesz to nawet L2P z refem OP świeci jak dla Ciebie zbyt wąsko i tak szeroką wiązkę światła, która by Cię usatysfakcjonowała uzyskać wyłącznie za pomocą lampki zamocowanej na kierownicy będzie bardzo ciężko.
Nieprawda :razz:

Obrazek
Vigo pisze:Doskonałym rozwiązaniem była by dodatkowa, mocna czołówka, taką doświetlił byś te miejsca w które skierował byś akurat Swoje oczy
Odwrotnie - lepszym rozwiązaniem będzie lampka świecąca szeroko na kierownicy i czołówka świecąca wąsko.

: niedziela 15 kwie 2012, 20:42
autor: Vigo
Kuras77 pisze:
Vigo pisze: Z tego co piszesz to nawet L2P z refem OP świeci jak dla Ciebie zbyt wąsko i tak szeroką wiązkę światła, która by Cię usatysfakcjonowała uzyskać wyłącznie za pomocą lampki zamocowanej na kierownicy będzie bardzo ciężko.
Nieprawda :razz:

Skoro zrzucasz mi, że napisałem nieprawdę to poradź założycielowi wątku gdzie i jak w sposób lekki, łatwy i przyjemny zdobędzie taką szeroko świecącą lampkę jaką zaprezentowałeś na fotkach. :lol:
Śmiało. :razz:

Kuras77 pisze:
Vigo pisze:Doskonałym rozwiązaniem była by dodatkowa, mocna czołówka, taką doświetlił byś te miejsca w które skierował byś akurat Swoje oczy
Odwrotnie - lepszym rozwiązaniem będzie lampka świecąca szeroko na kierownicy i czołówka świecąca wąsko.

A czy ja gdzieś napisałem, że szeroko świecąca czołówka będzie najlepszym rozwiązaniem. :-)


_

: niedziela 15 kwie 2012, 21:10
autor: Kuras77
Vigo pisze: Skoro zrzucasz mi, że napisałem nieprawdę to poradź założycielowi wątku gdzie i jak w sposób lekki, łatwy i przyjemny zdobędzie taką szeroko świecącą lampkę jaką zaprezentowałeś na fotkach. :lol:
Śmiało. :razz:

Wystarczy kliknąć w link w moim podpisie :razz: :razz:
Vigo pisze: A czy ja gdzieś napisałem, że szeroko świecąca czołówka będzie najlepszym rozwiązaniem. :-)
No faktycznie nie ;) Ale jeśli lampka na kierownicy świeci za wąsko to zaproponowana czołówka nie rozświetli lasu chociaż możliwość skierowania wazki w konkretne miejsce (co pewnie miałeś na myśli) jest pewnym rozwiązaniem :)

: niedziela 15 kwie 2012, 21:36
autor: Vigo
Twoja lampka jest świetna bez dyskusji, ale jej wymodzenie nie będzie ani proste, ani łatwe chyba, że z kolegi rat_med jest taki zdolniacha jak z Ciebie. ;)


PS Jest prosty sposób, druga identyczna L2P od grega i uchwyty Led Lensera, które mają regulację kąta w poziomie, można by dwie latareczki tak symetrycznie ustawić po obu stronach kierownicy aby świeciły i na boki i daleko do przodu :idea: :mrgreen:
_

: niedziela 15 kwie 2012, 22:20
autor: Kuras77
Vigo pisze:Twoja lampka jest świetna bez dyskusji, ale jej wymodzenie nie będzie ani proste, ani łatwe chyba, że z kolegi rat_med jest taki zdolniacha jak z Ciebie. ;)
He, dzięki :grin: Chodziło mi bardziej o podpatrzenie jaka soczewka jak świeci, itp. Wrzuciłem tam sporo zdjęć i sporo popisałem więc można wyciągnąć z tego jakieś wnioski dla siebie.
Vigo pisze: PS Jest prosty sposób, druga identyczna L2P od grega i uchwyty Led Lensera, które mają regulację kąta w poziomie, można by dwie latareczki tak symetrycznie ustawić po obu stronach kierownicy aby świeciły i na boki i daleko do przodu :idea: :mrgreen:
_
To dobry pomysł jeśli jedna Solarforce nie wystarcza jednak zmiana wysokości drugiej latarki nie wystarczy - ja bym poprosił Grega o zainstalowanie zamiast reflektorka jakiejś szerokiej soczewki. Ze dwa lata temu kupiłem dziewczynie Bocialarkę jednak latarka świeciła dla niej za wąsko - kupiłem wtedy dokładnie taką samą obudowę i wstawiłem do niej soczewkę Rocket Wide. Dwie latarki świetnie się uzupełniają i zacnie wyglądają na kierownicy :)

Obrazek

: wtorek 24 gru 2013, 21:50
autor: vin324pl
Brat ma taką latarkę jak z obrazku powyżej i super oświetla boki w rowerze, bez porównania do L2p OP. Sam bym chętnie do Swojej zapodał taką optykę kosztem zasięgu..... tylko chyba nie istniej póki co