Strona 1 z 1
Wymiana sterów w rowerze
: poniedziałek 02 kwie 2012, 17:33
autor: fxxx
Witam,
można wymienić klasyczne stery na ahead? Czy mając klasyczne jedyną możliwością wymiany amora jest zakup np takiego
http://allegro.pl/1-amortyzator-mtb-sr- ... 54601.html ?
: poniedziałek 02 kwie 2012, 19:29
autor: leszekw
Witam
Jeżeli teraz masz 1” stery to na 99% nie ma szans na wymianę na AHED, bo to grubsza rura 1 1/8” odwrotnie było by łatwiej.
A teraz z innej beczki teraz masz amortyzator czy sztywny widelec?
: poniedziałek 02 kwie 2012, 19:33
autor: tOmki
: poniedziałek 02 kwie 2012, 19:49
autor: fxxx
Muszę zmierzyć czy mam normalne czy oversize, mam teraz amortyzator-suntour nex 4010, tylko moją jazdą to go dobiję w tym roku. Rower to merida urban 6.5
czy taki amortyzator jest do sterów klasycznych?
http://allegro.pl/1-amortyzator-mtb-sr- ... 27395.html
Jeżeli miałbym oversize, to co muszę kupić? Ze zmianądam sobie radę, bylebym miał wszystkie części
: poniedziałek 02 kwie 2012, 20:11
autor: leszekw
Mi ten widelec wygląda na 1 1/8” tyle tylko, że z gwintowaną rurą
Musisz zmierzyć średnicę rury bez tego się nie obejdzie chyba, że wyciągniesz mostek tam powinny być jakieś rozmiar podany.
: wtorek 03 kwie 2012, 00:26
autor: Gangrena
leszekw pisze:Mi ten widelec wygląda na 1 1/8” tyle tylko, że z gwintowaną rurą
Musisz zmierzyć średnicę rury bez tego się nie obejdzie chyba, że wyciągniesz mostek tam powinny być jakieś rozmiar podany.
Dokładnie musisz zmierzyć. Były też takie 1 1/8” tyle tylko, że z gwintowaną rurą . Wtedy da się włożyć amora w tym rozmiarze na ahead. Powiem nawet więcej - czasem w ramie są tuleje, które można wybić. Szczerze...zależy do czego używasz roweru.
Za dosłownie 100zł można kupić dobrą używaną ramę mtb np. Giant sprzed paru lat i przełożyć osprzęt. Być może trzeba będzie więcej doinwestować, ale warto.
: wtorek 03 kwie 2012, 00:43
autor: olas_zet
fxxx pisze:...Ze zmianądam sobie radę, bylebym miał wszystkie części
Co do "zainstalowania" sterów i samego amorka to raczej polecam serwis rowerowy.
Oczywiście można samemu wszystko zrobić, ale trzeba posiadać odpowiedni sprzęt. Nie sądzę żebyś chciał zakupić nabijak do wbicia jednej gwiazdki, czy też prasę do zaciśnięcia jednej pary miseczek...
Przy ahead-ach dojdzie jeszcze zmiana mostka.
: wtorek 03 kwie 2012, 10:30
autor: fxxx
ze wstępnych pomiarów to wspornik kierownicy ma 27mm więc chyba jest oversize, długość rury sterowej 210mm.
Mam dostęp do prasy hydraulicznej, jednak spytam w serwisie, bo może faktycznie nie ma sie co zabierać.
Teraz tak, jak w klasycznych sterach mam rurę długości 210mm to jakiej długości potrzebuję do ahead?
Rower służy do zwyczajnej jazdy, z tym, że czasem zjadę na nim po mocno kamienistej ścieżce. Stary amortyzator po pierwsze praktycznie nie amortyzuje, po drugie już ma luz przód-tył.
: wtorek 03 kwie 2012, 18:40
autor: olas_zet
..z tą hydrauliczną to chyba przy złomowaniu rowerka.
Chodzi o równe wciśnięcie misek, żeby główki ramy nie uszkodzić, siła duża nie jest.
Na upartego można próbować drewnianym młotkiem ale...tak samo można lutować diody do padów nad kuchenką gazową.
Co do długości rury sterowej to i tak się pewnie zmieni przy nowych sterach - trzeba zsumować długość główki, wspornik i stery.
Same stery nie mają długości, ustala je główka ramy.
: środa 18 kwie 2012, 16:45
autor: fxxx
kupiłem XCR'a, tylko moj poprzedni amortyzator to wygląda przy XCR jak zabawka, będę go musiał chyba skrócić. Stery oryginalne co się okazało są ahead, tylko górne nakrętki były od klasycznych, nawet miski zostawiam. Ciekawe co z tego wyjdzie
ewentualnie zmienię ramę, bo widelca dobrego do tej (skok 60mm) nie kupię.