Strona 1 z 1

Modyfikacja Ultrafire C3 na XP-G

: sobota 31 mar 2012, 17:40
autor: Ijon
Nie znalazłem podobnego tematu więc zakładam nowy (chyba że pytania są na tyle banalne że nie warte osobnego wątku).

Mam C3, kupione na DX SKU: 10727. W środku ma XP-E Q5 (a przynajmniej tak jest w specyfikacji) i sterownik 5-trybowy. Chciałbym:

1. zamontować XP-G na MCPCB 14 mm, najchętniej o barwie ciepłej lub białej neutralnej. Czy operacja przeszczepu modułu jest problematyczna czy też sprowadza się do odlutowania i przylutowania 2 kabelków?

2. zamiany refa OP na TINA-XP Oval (latarki używam głównie jako światła rowerowego). Przerabiał to może ktoś? Oryginalny reflektor ma 18 mm średnicy i 11mm wysokości, Tina-XP odpowiednio 16,1 mm (owinięcie taśmą klejącą wystarczy?) i 9,7 mm (może sama sprężynka przy wyłączniku ma wystarczającą tolerancję?)

Co sądzicie o takiej modyfikacji, zwłaszcza czy pkt. 2 ma szanse powodzenia? Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?

: sobota 31 mar 2012, 17:47
autor: DNF
Witaj.
Wymiana diody, o ile jest na pasującym PCB sprowadza się właśnie do podmiany, czyli odlutowania kabelków, wstawienia nowej diody i przylutowania kabelków.
Nie możesz zapomnieć o paście przewodzącej ciepło pod diodę :)

Jeśli chodzi o kolimator, to hmm. Sprężynką może i ma taką tolerancję, ale czy gint w głowicy jest do samego końca?
Może być tak, że zabraknie Ci go i nie będziesz mógł wkręcić piguły dalej.
Jeśli tak właśnie będzie, to możesz monety 1gr zeszlifować, połączyć kilka na pastę termo, i wsadzić między diodę a pigułę.
Oczywiście nie jest to najlepsze rozwiązanie, ale nie mając pod ręką tokarki, oraz nie puszczając w diodę 1A ujdzie :)
Pozdrawiam
DNF

: sobota 31 mar 2012, 20:00
autor: Luigi
W swojej C3 mam xm-l w oryginalnym refie i stosowałem ją z powodzeniem jako światło krótkie w rowerze :)
Niedługo będę wymieniał driver to mogę sprawdzić, czy da się bardziej dokręcić pigułę.

[ Dodano: 31 Marzec 2012, 20:06 ]
Piguła ma miejsce na MCPCB 16 mm, więc będziesz musiał wycentrować diodę.
Mam inną wersję, niż Twoja, więc może się nieco różnić.

: sobota 31 mar 2012, 22:11
autor: Ijon
DNF, wielkie dzięki za informacje i trick z jednogroszówką.

Luigi, wyciągnąłem pigułę i zmierzyłem MCPCB suwmiarką, ma 14 mm. XM-L w oryginalnym refie pewnie też dałoby radę ale ja chcę mieć szeroko po bokach ale niekoniecznie świecić wysoko w górę - stąd Tina-XP.

: wtorek 03 kwie 2012, 11:26
autor: barney_81
Ja mam właśnie w C3 podmienione Q5 na XP-G, powiem tak: wyszła z tego kaszana i nędza.
driverek mam od grega, 5 trybów, 1A max, zasilanie 14500 lub AA, dioda od edima
1. na max grzeje sie to niemiłosiernie, podejrzewam że puścić na max to i 3min by sie nie dało w ręku utrzymać
2. na 100% 14500 wysusza w niecałe 20min, przy dobrym chłodzeniu podczas jazdy, AA równie szybko schodzi
3. na 35% świeci tez w sumie za krótko, max 40min i też w bezruchu sie dość ciepła robi
wysuszenie ogniwa objawia sie pomrugiwaniem i przełączeniem w niższy tryb, ale jak latarkę wyłączyc i włączyć to znowu poświeci chwilkę ma max i znowu mruga. takim wyłączniem/włączaniem można sie bawić dość długo choć ta chwilka swiecenia większą mocą za kazdym razem trwa coraz krócej.
Właśnie z tego względu nie polecam takiego zabiegu w tej konstrukcji, a może u mnie któryś z komponentów jest walnięty ale nie miałem za bardzo chęci żeby diodkę na q5 podmienić i sprawdzić jak wtedy będzie z czasem świecenie, choć teoretycznie to driver o tym decyduje tak?
Będzie raczej kłopot z umocowaniem kolimatora i uszczelki.

: wtorek 03 kwie 2012, 15:37
autor: Ijon
barney_81, za późno, już zamówiłem diodę i kolimator :-D

Dzięki za ostrzeżenie, jeśli fabryczny driver się nie sprawdzi kupię od fachowca, ale na pewno dający na diodę mniej niż 1A.