Strona 1 z 1

moja znajomość z firmą Farnell

: środa 30 lip 2008, 21:25
autor: Calineczka
Witajcie ;-)
Właśnie...przed chwilą odebrałem przesyłkę z firmy Farnell
Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zamówienie złożyłem

Kod: Zaznacz cały

Zamówienie zostalo zlozone: 08-07-28 17:55
.
Zaczęło się od poszukiwań Attiny13V-10SSU czyli serduszek do naszych driverków. Poprzedni dostawca nie mógł nic obiecać, zacząłem szukać po necie...napisałęm do kilku firm, w tym przedstawiciela Atmela na Polskę...który to kazał mi czekać 2-3tygodnie.
Buhaha :mrgreen:
Farnell odpisał mi szybko i rzeczowo. Zapisałem się do ich sklepu internetowego, co by potestować jego działanie, popatrzeć na zabawki dla elektroników i takie tam... :wink:
Attiny jakiego chciałem był, wylookałem tez jakies drobnostki typu trudno dostępne na rynku rezystorki niskorezystancyjne-np. do naszego driverka 0R100 mocy 0,5W. Były...a jakże.
Machnąłem zamówienie jako że ceny korzystne, a że wyszło powyżej 50 euro-transport jako pierwsze moje zamówienie-dostałem gratis. Potem jeszcze stwierdziłem, że mogłem dodać jakąś drobnostkę której u nas tez nie uświadczysz....(tycie Zenerki)...no ale zamówienie było zamknięte. Napisałem do Farnella po raz kolejny żem gapa i czy mogą ręcznie dodać, a tu;

Kod: Zaznacz cały

Witam,

 

Zamowienie jest juz w realizacji, do zamowienia zostala dodana czesc farnell 1431203 w ilosci 100 sztuk

 
Tak więc ucieszyłem się po raz kolejny :mrgreen:
Jak Oni to robią-nie wiem. Wczoraj o 12.40 jeszcze korespondowałem w sprawie owych zapomnianych diodek a dzisiaj wieczorem części dostarczone do domu. Z Wielkiej Brytanii :shock:
Miałem już do czynienia z kilkoma firmami w branzy elektronicznej i chyba nigdzie nie byłem tak szybko i profesjonalnie obsłużony.
Szybkie, rzeczowe, miłe odpowiedzi, poczułem się zauważonym klientem-jakoś na co dzień mnie to w Polsce nie spotyka.
Wiem wiem, brzmi jak reklama, naprawdę należy się Ludziom tam pracującym dobre słowo bo rzetelnie na nie zapracowali.
:mrgreen:
Polecam zakupy w Farnell-u

http://pl.farnell.com

: czwartek 31 lip 2008, 09:48
autor: Dominik
Nic tylko się cieszyć :). Ja tak robie zakupy w inych sklepach w GB i na 2-3 dzień zwykle wpada człek z GLS-u bo przez niemcy to idzie :/.

: czwartek 31 lip 2008, 21:25
autor: Calineczka
Dominik pisze:i na 2-3 dzień zwykle wpada
..to i tak bardzo szybko. Zwłaszcza jak korzysta się z usług Poczty Polskiej na co dzień :wink:

: niedziela 03 sie 2008, 18:29
autor: Miodosław
Kilka lat temu TME sprzedawał sprzęt od Farnell'a. Dostałem nawet gruuuby katalog i coś zamówiłem - dotarło :-) Niestety, nie pamiętam, po jakim czasie.

: piątek 06 wrz 2013, 09:43
autor: ptja
A ja niestety muszę dopisać głos niezadowolenia.

Sam proces zamówienia i realizacji - błyskawica. Wczoraj "klik", a dziś paczka ponoć już w Warszawie.

Ale pojawił się problem: zamówiłem za 133,07 zł, to zaakceptowałem i zapłaciłem kartą.
Dziś widzę blokadę na 155,80 zł (wczoraj było 30,80, chyba funtów brytyjskich, a dziś jest już przeliczona).
Na razie zgłosiłem to do Farnella (kontakt bez zarzutu) i czekam na wyjaśnienia i propozycję rozwiązania.
Zamierzam złożyć reklamację w banku jeśli kwota obciążenia przekroczy 133,07 zł.

Dopisek: zakup jest jako nabycie wewnątrzwspólnotowe, czyli VAT nie powinien być naliczany, a mimo to dostałem (mailem) fakturę z VATem (23%, a więc chyba polskim, choć ten dokument to nie jest polska faktura VAT; a może w GB też mają 23%).

: piątek 06 wrz 2013, 10:00
autor: MardoQ
30,80 liczone jako GBP daje właśnie ~156.772 ale
30,80 liczone jako EUR daje właśnie ~132.132

: piątek 06 wrz 2013, 10:09
autor: ptja
Wiem, też myślałem na początku o euro, ale to 30,80 to są bez wątpienia funty, bo taka waluta widnieje też na "sales invoice", który dostałem mailem.

Nie wiem, gdzie Farnell zawalił sprawę, ale nie podoba mi się to, że akceptuję X, a potem biorą Y > X.

[ Dodano: 6 Wrzesień 2013, 11:07 ]
Wow, raspi już w moich łapkach, a zamówienie złożyłem wczoraj rano.
Sprawy formalno-finansowe w toku, a SD się zapełnia (na początek NOOBS).

: sobota 07 wrz 2013, 17:22
autor: greg
Kupując jako osoba fizyczna płacisz VAT 23%. W Farnellu na www podane są ceny netto.

: sobota 07 wrz 2013, 19:04
autor: ptja
greg pisze:Kupując jako osoba fizyczna płacisz VAT 23%. W Farnellu na www podane są ceny netto.
to prawda, ale zacytuję dopisek z pierwszego postu: "zakup jest jako nabycie wewnątrzwspólnotowe" i dodam: mam NIP "unijny" i w trakcie zamówienia VAT nie był naliczony (był równy zero), więc Farnell zdawał z tego sobie sprawę. Teraz próbuję odzyskać nadpłaconą kwotę oraz prawidłowy dokument sprzedaży.

: sobota 07 wrz 2013, 22:15
autor: Robert K
Przed wystawieniem faktury z zerową stawką VAT sprawdza się czy dany NIP jest prawidłowy i aktywny w "bazie". Mogło być tak, że ktoś po prostu źle zweryfikował i dołożyli VAT.

: sobota 07 wrz 2013, 22:19
autor: ptja
Po weekendzie pewnie więcej informacji się pojawi. Na razie zawyżona kwota pozostaje w blokadach; być może obciążenie będzie na inną kwotę.

Dopisek w poniedziałek:
Miał być głos krytyczny, a tu się okazało, że Farnel zadziałał szybko i skutecznie: mam już prawidłowy dokument i widzę dodatkowy wpis w blokadach (korygujący kwotę do tej bez VAT).
Ostatecznie zamknę sprawę po przyjściu obciążenia karty (na razie są blokady), ale wygląda na to, że Farnell godzien jest polecenia.

Dopisek we czwartek:
Jednak obciążyli (po przeliczeniach GBP->EUR->PLN ponad 160 zł wyszło), a w blokadach kolejne obciążenie czeka (na prawidłową kwotę). Reklamowałem w banku (Citi) tę zawyżoną.
Bez wcześniejszej informacji w blokadach dziś pojawiło się uznanie. Reklamację wycofałem.
Mam nadzieję, że ten wpis zamyka sagę i kolejne zakupy będą już bezbolesne.